• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan Fiat Barchetta. Straks toch weer te detailen.

Je hebt in zoverre gelijk dat je met korrel 100-500 glad genoeg hebt om een mooie resultaat te krijgen, echter na een paar jaar ga je daarvan echt wel de schuurkrassen zien doordat de lak gaat instorten. Daarvan heb ik nu al meerdere voorbeelden gezien! Van die auto's weet ik dat ze bijvoorbeeld met korrel 320 zijn afgeschuurd voor het uiteindelijke spuiten.

Mijn auto moet er over tien jaar nog steeds strak uitzien. Mocht ik door de voorlak heen schuren krijg ik daar met een paar jaar hetzelfde effect. Grondlak zal sneller instorten dan de 2K lak vandaar ook het voorspuiten. De keuze om al dit meerwerk te doen is gebaseerd op voorbeelden waarbij dit ook is gebeurd, op de 1 of andere manier is het eindresultaat echt mooier dan niet voorspuiten. Het gaat hierom bijzondere restauratieprojecten.
 
ok,heb ook verkeerde korrel erbij gezet,bedoelde p1000 nat of 500 droog,en als je dan na jaren weer schuurkrassen ziet zijn die niet van p1000/500 maar van de geplamuurde of andere plekken die niet met de juiste schuurstappen zijn uitgevoerd,dit is vaak het probleem,men maakt dan bjiv stappen van p220 naar 360,das te groot nooit meer als 100 ertussen.
 
Het is weer hoog tijd voor de update alhier. Eerst maar wat plaatjes:

De bodem is natuurlijk ook geheel kaal gemaakt en nu intussen al gespoten in een 2K epoxy primer.
GroteFoto-BRD3B4AI.jpg


Hier intussen in een waterdichte 2K kleurlak. Daarna is een een chemisch bestendige lak op gekomen welke ook op trucks wordt gebruikt om de bodem echt goed te kunnen beschermen. Helaas door tijddruk geen plaatjes hiervan.
GroteFoto-YPJLBG6R.jpg


Bij de spuitert.
GroteFoto-4F4BVZTN.jpg


Een gedeelte van alle losse delen. (ongeveer de helft)
GroteFoto-63VGXTKF.jpg


En maar weer aan het opbouwen.
GroteFoto-7EKA6RFF.jpg


Eindelijk weer rijdend en glimmend. Deze is nu geheel gerestaureerd en beter als nieuw, ook technisch!
GroteFoto-336MWAJN.jpg


GroteFoto-CZQS7QNX.jpg


GroteFoto-NERLMXAB.jpg


GroteFoto-7RLSHGOO.jpg
 
Die ziet er echt helemaal top uit, prachtig! Diep respect voor al het werk dat je er hebt ingestoken.
 
Dank je. Na een voorzichtig inschatten van de uren zijn we toch minimaal uitgekomen op niet minder dan 1400 uren!!! En dat allemaal na werktijd en weekenden in een periode van bijna 11 maanden. Ik ben bang dat ik nu echt een paar weken ga uitrusten om weer een beetje een normaal leven te krijgen.
 
Prachtig resultaat. Je mag er absoluut trots op zijn. Respect voor al je uren maar zeker ook voor de kwaliteit van de restauratie. Op deze manier heb je jezelf een onbetaalbare auto "cadeau" gedaan.
 
HLE-99 zei:
Ik ben bang dat ik nu echt een paar weken ga uitrusten om weer een beetje een normaal leven te krijgen.
Ik zou fijn rondjes gaan rijden met je wagen.
Zodra het weer het tenminste weer toelaat dan.

Mooi geworden. Goed werk.
 
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh

8-o

Wat een tijd, geduld en vakmanschap..........
Mooi hoor kerel

En ehhhhh. nu wel effe taxeren hoor.
 
Thanks allen. En ze is inderdaad getaxeerd en nu dan ook officieel de duurste barchetta van deze leeftijd in Europa.

Afgelopen weekend is ze ook al lekker vertroeteld met het onderstaande:

GroteFoto-6EWV3LE3.jpg


Dat had ze wel verdient dacht ik zo.