• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

scholl of monello? Welke pads?

weet het echt niet meer eigenlijk :sob:

Het is ook lastig, maar je zult toch zelf gaan ondervinden wat JIJ het fijnst vind werken.

Heel eerlijk gezegd nam ik alles 1 op 1 over van @nicknameless , kwam ook omdat ik met hem een dag in de leer ben geweest (aanrader overigens, hij kan écht "poetsen") maar ook ik ben uiteindelijk nieuwsgierig naar andere combinaties, en ben die ook gaan proberen. Vielen niet altijd tegen.

Combinaties zijn (vaak) dus heel persoonlijk.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Zoals ik al zei; Het slijten van de Rupes pads is waarom mij werd aangeraden om andere te nemen. Zowel hier op het forum als bij CC in de winkel werden de Lake Country HD's aangeraden. :)

Is het een idee om eerst voor een DAP900 te gaan? Hier kan je veelzijdiger mee werken omdat je er ook een kleine plate + pads op kan draaien. Als je een Powerpack neemt, kan je ook gelijk Monello-pads en polijstmiddelen proberen.
Dit is ook een goede machine en ik heb hier lang mee gewerkt op de nodige auto's. Wisselen naar de kleine plate + pad is ook makkelijk om te kunnen. ;)

Neem je later de Rupes 15 erbij, kan je weer andere dingen proberen. Stel dat je de DAP dan kwijt wilt, verkoopt hij nog prima. (Gewild) Maar, je zal hem er vast wel gewoon bij houden. :)
 
  • Leuk
Reactions: BenzJannik
Het is ook lastig, maar je zult toch zelf gaan ondervinden wat JIJ het fijnst vind werken.

Heel eerlijk gezegd nam ik alles 1 op 1 over van @nicknameless , kwam ook omdat ik met hem een dag in de leer ben geweest (aanrader overigens, hij kan écht "poetsen") maar ook ik ben uiteindelijk nieuwsgierig naar andere combinaties, en ben die ook gaan proberen. Vielen niet altijd tegen.

Combinaties zijn (vaak) dus heel persoonlijk.
Klopt, maar het probleem is dat ik niet alles tegelijk kan kopen.

maar de conclusie is dus dat ik qua pads
monello, scholl en rupes kan kopen
en qua polijstmiddelen
monello, scholl, rupes en gyeon kan kopen.

deze gaan dus allemaal samen? kan ik niets mee verkeerd doen? dan ga ik gewoon kopen wat me het leukst lijkt en dan als mijn pads verslijten eens andere bestellen en zo kom ik er wel dan. en dan bij de monello en scholl pads gatje in het midden doen zodat ie gekoeld blijft? heb ik het goed? :)

Alvast bedankt iedereen!
 
Zoals ik al zei; Het slijten van de Rupes pads is waarom mij werd aangeraden om andere te nemen. Zowel hier op het forum als bij CC in de winkel werden de Lake Country HD's aangeraden. :)

Is het een idee om eerst voor een DAP900 te gaan? Hier kan je veelzijdiger mee werken omdat je er ook een kleine plate + pads op kan draaien. Als je een Powerpack neemt, kan je ook gelijk Monello-pads en polijstmiddelen proberen.
Dit is ook een goede machine en ik heb hier lang mee gewerkt op de nodige auto's. Wisselen naar de kleine plate + pad is ook makkelijk om te kunnen. ;)

Neem je later de Rupes 15 erbij, kan je weer andere dingen proberen. Stel dat je de DAP dan kwijt wilt, verkoopt hij nog prima. (Gewild) Maar, je zal hem er vast wel gewoon bij houden. :)
dat was initieel het plan, is ook voordeliger. maar toen hebben veel mensen mij aangeraden om toch voor de rupes te gaan omdat ik veel Duitse wagens doe en ieeeedereen zegt dat je op knetterharde lakken geen perfecte correctie kunt doen met de dap.
 
dat was initieel het plan, is ook voordeliger. maar toen hebben veel mensen mij aangeraden om toch voor de rupes te gaan omdat ik veel Duitse wagens doe en ieeeedereen zegt dat je op knetterharde lakken geen perfecte correctie kunt doen met de dap.

Dat je met een Dap geen perfecte correctie behaalt op bijvoorbeeld VAG lakken, vind ik een beetje achterhaald. Je zult meer hits, tijd en geduld nodig hebben... maar goed dat is mijn bescheiden mening. Enkele jaren terug op twee Golfjes een prima correctie behaald. Wel lang mee bezig geweest.
Gebruikt materiaal: dap900, lakecountry pads, Monello en Menzerna polijstmiddelen.
 
Jup, best wel onzin dat je met een DAP niet kunt corrigeren op harde lakken. Ik heb meer als een jaar met de DAP900 gewerkt en moet vandaag de dag nog een zachte lak tegenkomen die ik met een Medium-combi kan corrigeren. Alles was aan de harde kant en heb dit prima gered met de DAP. :)

Een Rupes heeft simpelweg meer uitslag en hierdoor meer correctie en finish. Maar je kan hier geen kleine plate op draaien en dus is hij minder inzetbaar als een DAP. Een combinatie van meerdere machines is dus wel gewenst.

Sterker nog, als je écht harde lakken hebt en bedrijfsmatig aan de gang gaat, moet je ook aan een rotary gaan denken. (Tijdswinst gezien)
 
Jup, best wel onzin dat je met een DAP niet kunt corrigeren op harde lakken. Ik heb meer als een jaar met de DAP900 gewerkt en moet vandaag de dag nog een zachte lak tegenkomen die ik met een Medium-combi kan corrigeren. Alles was aan de harde kant en heb dit prima gered met de DAP. :)

Een Rupes heeft simpelweg meer uitslag en hierdoor meer correctie en finish. Maar je kan hier geen kleine plate op draaien en dus is hij minder inzetbaar als een DAP. Een combinatie van meerdere machines is dus wel gewenst.

Sterker nog, als je écht harde lakken hebt en bedrijfsmatig aan de gang gaat, moet je ook aan een rotary gaan denken. (Tijdswinst gezien)
Dacht gewoon nu aan een rupes zodat het niet eeuwig duurt met de dap. Is wel de bedoeling dat er op termijn een 75 en een ibrid nano bijkomt. De rotary ga ik mee wachten tot ik extreem veel ervaring heb :)
 
Hey duurt niet eeuwig met een DAP, maar een 15mm is inderdaad wat sneller. :)

Toch zou IK beginnen met een DAP vanwege de kleinere plate en uitslag. Je moet immers de ervaring nog opdoen wat polijsten betreft en daar is de DAP een goed apparaat voor. Kleinere panelen kan je niet altijd raken met de machine en dan moet je een kleinere plate hebben of een harde lak handmatig gaan doen omdat je niet anders kan. :)
 
Hey duurt niet eeuwig met een DAP, maar een 15mm is inderdaad wat sneller. :)

Toch zou IK beginnen met een DAP vanwege de kleinere plate en uitslag. Je moet immers de ervaring nog opdoen wat polijsten betreft en daar is de DAP een goed apparaat voor. Kleinere panelen kan je niet altijd raken met de machine en dan moet je een kleinere plate hebben of een harde lak handmatig gaan doen omdat je niet anders kan. :)
nou wit ik het helemaal niet meer, maar denk toch dat ik gewoon voor de rupes ga gaan. 2 maantjes mee werken en dan de 75 aanschaffen.
Nu zijn we aan het afwijken van de topic natuurlijk. welke pads? ;)
 
Als je perse een Rupes DA machine wil kopen, dan zou ik lekker voor een DLX pakket gaan. Daar zit alles bij, pads, polijstmiddelen, doeken en een mooie tas.

Lekker gaan oefenen en ervaring op doen, naar verloop van tijd kan je wat anders gaan proberen of andere merken pads en polijstmiddelen (bij) kopen.

Natuurlijk heeft iedereen zijn of haar voorkeur, maar de bijgeleverde Rupes producten zijn gewoon prima om mee te starten.
Wou de polijstmiddelen van rupes eigenlijk mijden, weet ook niet waarom :/
 
Ik heb ervaring met de Gyeon polijstpasta's, zowel de Compound, Polish en Primer.

De Compound is minder sterk dan Scholl S3 is Monello Veloce. Aangezien Gyeon (nog) geen polijstpads heeft, ben je aangewezen op wat je al hebt of dient te kopen.
De keuze van de pad bepaalt dus de slijpkracht.

De Polish verwerk je op een lichte polishing of finishing pad.

De Primer is een zeer lichte polish en primer in 1 en dient als een soort van base layer voor de uiteindelijke coating. Te verwerken met een finishing pad.
 
Laatst bewerkt: