• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schrijven op Foam Applicator

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
kan het kwaad om er met een stift opte schrijven ?
zow kan ik ze mooi uitelkaar houden.

maar nu de vraag.. kan het kwaad op een of andere manier ?
 
Nope, gebeurd veelvuldig
Wat je eventueel ook kan doen is gripzakjes te gebruiken.
Dan houd je het padje schoon en kan ie zo op z'n plekje terug :)
 
heb je natuurlijk gelijk in.
maar ik vind het toch wel fijn om alles geordent te hebben.
maar reserven zijn zoiezo aanwezig.

ps: ik zal idd een een doos van die zipbag`s kopen.
idd erg makelijk om ze droog,stofvrij opte kunne bergen.

thanks voor de tip !
 
Zekerheidshalve meld ik er nog wel even bij dat je de pads ( geld voor alles eigenlijk ) goed schoonmaakt voor je ze opbergt.
Doe je dit niet, kan je harde pad krijgen die je in het grijze monster kan dumpen !
 
Mocht je toch op je pad willen schrijven, zorg dan wel dat je een stift hebt die waterproof is als je de pads gaat wassen. Zeker als je meerdere pads van dezelfde kleur tegelijk wast en je gebruikt ze voor verschillende producten.
 
Lijkt me niet echt slim op een pad voor de lak te gebruiken waar je de vorige keer je velgen mee gedaan hebt.... Op de bovenkant de naam schrijven met een stift werkt prima. Of voor elke pad een apart zakje nemen kan ook.
 
Dan het volgende... :weetniet

Je hebt twee dezelfde pads (neem witte polishing pad als voorbeeld), met de een werk je met Mezzo en met de andere gebruik je Finale (puur ter voorbeeld ;) ) je gooit daarna het hele riedeltje in de wasmachine, op je opbergzakje staat mooi: Mezzo en op de andere Finale, maar als ze uit de wasmachine komen, hoe houd je ze dan uit elkaar :ja

Conclusie: gewoon op de pad zelf schrijven, persoonlijk gebruik ik een DVD marker om op de pad te schrijven, werkt goed en blijft nog altijd zichtbaar.
 
Ervaringsfeitje;

Ooit, in de gedachten dat ik het goed deed, de kinderen met whiteboardmarkers laten spelen.
Die inkt poets je met een paar druppels water van zo'n bord af.
Mijn dochter hield toen zo'n stift tegen haar nieuwe broek (geen koopje)
In de poging het te redden die dag met alle soorten middelen behandeld.
Ging er dus nevver nooit meer uit.

Sinds dien gebruik ik whiteboardmarkers om die dingen te merken die ook nog de was in gaan.

Hans
 
Blijft mij mij wel de vraag: nadat je ze in de wasmachine hebt gedonderd, in hoeverre is het dan nog allemaal aanwezig dat je het Mezzo vs Finale padje door elkaar heen zou halen ( om voorbeeld van Quincy te nemen )

Hoe dan ook, zelf bewaar ik alles liever alsnog in apart zakje / potje / whatever, of nu om pads / doeken / schroeven / spijkers gaat >>> lekker overzichtelijk en schoon
 
Lijkt mij als het eerst in de voorwas is geweest en daarna in de wasmachine dat het dan wel schoon is,.lees dat er geen product meer in de pad zit.?
 
Als je je pads na gebruik goed uitwast dan maakt het toch echt niet uit welk polijstmiddel je hebt gebruikt en volgende keer gaat gebruiken. Ik zorg ervoor dat mijn pads grondig gewassen worden na gebruik en daarna gebruik ik ze gewoon met de producten die ik wil, of ik daarvoor nu Ultimate Compound, SSR of Mezzo heb gebruikt, als de pad maar proper is komt dat allemaal goed.
Wel, zoals hierboven al staat, padjes voor de velgen (voor de zekerheid) apart houden van de rest.
 
Mijn pads zijn al anderhalf jaar geleden gemerkt met een whiteboard marker en het is nog steeds heel goed leesbaar, ook na vele malen wassen
 
Dan heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag ;) kortom is niet uit elkaar te houden als je alleen op een zakje schrijft voor welk product je ze hebt gebruikt...
 
Nee, die truc snap ik ook niet helemaal.....hoewel, als je je pads niet in de wasmachine gooit, maar met de hand of in de padwasher wast, dan kun je ze natuurlijk wel bij het goede zakje houden. ;)
 
Hahaha ik zie het al voor me! Nee, die zitten bij mij al vol met....lingerie!!:schaam
 
Tim! Foei! ]d~^

Even on-topic: Ik zou voor de variant met het op de bovenkant (bevestigingskant) schrijven gaan, of gewoon lekker goed wassen, want ik geloof zelf ook niet echt erin, dat als je echt goed wast, je je pad altijd voor hetzelfde middel moet gebruiken. Gewoon goed schoonmaken!