• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant van plexiglas

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
Ik zit met het volgende: Ik moet ruim 40m2 plexiglas gaan polijsten, dit is natuurlijk geen probleem. Echter, na het polijsten moet het plexiglas natuurlijk weer worden beschermd tegen UV straling. Ik heb Wolfgang plastic sealant maar niet genoeg voor ruim 40m2. Wat is een goed, of zelfs beter alternatief. Een gewone sealant of wax gaat 'm niet worden.
 
Scherm / Afdakje ? Binnen, buiten of wat anders ....

Als je het schoon moet houden dan zou ik het nu eerst afwerken met een spraysealent
Wel opletten dat je een milde versie neemt die het perspex niet uitdroogt
En bijhouden met hetzelfde of een shampoo met een glansmiddel
 
Voor het beschermen heb ik helaas geen antwoord, maar om te onderhouden gebruik ik zelf Mothers Wax-Marine Wash n Wax voor mijn polycarbonaat afdak en maakt super schoon en beschermd ook nog.
 
Het gaan om het hekwerk met plexiglas beplating van een dakterras. Dus buiten en blootgesteld aan vrij veel zon.
 
Gyeon Trim lijkt mij een mooie optie. Enig idee hoeveel m² per flacon. M.a.w. hoeveel Gyeon Trim zou ik nodig hebben voor ruim 40 m²?
 
Okay, dat valt dan wel mee. Dacht zelf dat het er meer zouden zijn. Ik neem aan dat ik na het polijsten de boel grondig reinig met Prep en dan een enkele laag Trim erover kan zetten. Moet ik nog rekening houden met luchtvochtigheid e.d.?