• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Secondenlijm op autolak, hoe krijg ik dit er veilig af?

Minieken

Detailing rookie
10 aug 2010
333
0
Groot probleem! :|~*
Een collega van mij heeft een mooie golf 5 , maar heeft per ongeluk een beetje secondenlijm op zijn lak gemorst. }:)w
Heeft er iemand advies om deze er zo veilig mogelijk af te halen ?

Alvast bedankt voor jullie reakties !
 
Is een paar dagen oud, vrees ik ... hij vertelde me net over dat probleem.

Aceton is mss wel te proberen, of valvet heb ik ook staan.

Ty voor de snelle raad ! :)^
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Afplakken heeft weinig zin, aceton lost de lijmlaag van het plakband op ;) Bovendien kan er met aceton vrij weinig mis gaan tenzij je heel raar doet.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Aanstippen met een oorwatten staafje. Kun je zeer lokaal werken zonder geklieder.

En daarbij, het vrouwelijk volk lakt ook de nagels en verwijdert het met aceton. De lak is meteen weg aangezien er geen blanke lak overheen zit.

In principe kan het geen kwaad voor de lak, maar voorzichtigheid is aan te raden.
 
Aceton kan heel goed op autolak, in het verleden wel de lijmresten van de typeaanduiding ermee verwijderd. Daarna wel even wassen om de 'resten' aceton te verwijderen.
 
Wanneer je aceton te lang op je lak laat uitdampen, dan wordt deze week. Ga je dan nog langer door, dan lost ook een blanke laklaag gewoon op.
 
Bedankt allemaal voor de snelle en bruikbare tips, ik moest jullie vooral bedanken van mijn collega.
Hij is erin geslaagd om die secondelijm weg te krijgen met aceton. :)^

Gelukkig was hij wél zo slim om eerst even een testje te doen op een minder zichtbaar deel van z'n lak. :-"
 
IK Rubson Aqua gebruikt,maar doordat deze spuitbus uit mijn handen viel,en er een gat vanonder in kwam,spoot het overal naartoe ook op mijn autodeur,hoe krijg ik dit eraf
 
Ik heb nooit Rubson Aqua gebruikt. Maar als het een beetje rubberachtig is zoals met plasti-dip, dan zou ik het eerst eens met de hd proberen. Wd40 en IPA werken allebei ook goed bij plasti-dip en zijn veilig voor je lak.