• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijtage rupes pad blauw

Pads zijn wel verbruikersproducten. Ze gaan dus slijten, met name de harde pads gaan vlot.
We hebben pads in de test die echt heel goed corrigeren maar snel slijten.
Maar als je 1-2 hits minder hoeft te maken per paneel dan ben je als bedrijf goedkoper uit want de kosten van de pad zijn lager dan als je 1-2 keer een auto rond moet. Reken op zeker een uur per ronde dus je bespaart 1-2 uur waarin je andere dingen kan doen of de auto eerder terug kan naar de eigenaar en tijd=geld.

Niet voor de particulier maar vooral bedrijfstechnisch is het handiger om een pad te hebben die zeer goed corrigeert maar snel slijt dan andersom.
Beiden zou natuurlijk top zijn maar dat is op dit moment nog niet het geval. De Lake Country pads zijn erg goed maar corrigeren half nog niet zo goed als de pads die we nu in de test hebben.

Onderhoud tijdens het polijsten is ook cruciaal: niet teveel druk zetten en op tijd reinigen.
Uitspoelen en uitdraaien is zo gebeurd maar moet je met elke pad doen anders loopt deze vol en heb je minder correctie en ook sneller slijtage.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Met het corrigeren heb ik bij deze specifieke auto geen problemen gehad. Blauwe Rupes deed zijn werk op deze auto prima.

ik heb ook liever een goed corrigerende pad die prettig werkt en snel slijt dan andersom. Alleen was het zo dat ik van reguliere pads de trapeze vorm wilde proberen om zo stabiliteit te winnen en ik was de slijtage in vergelijking met mijn oude pads niet gewend.

Ik ben wel benieuwd welke pad jullie aan het testen zijn.

Bij mijn volgende bestelling proberen we de LC HD orbital en dan merk ik met eigen ogen wel het verschil.
 
Even een vraagje. Welke pads van LC komen overeen met de groene en gele pads van rupes 130/150 daarmee bedoel ik de (grofheid ) structuur.

Ik gebruik nu de gele en de groene op mijn rupes bf 15 mark2
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf de oranje LC HD polishing pads met Monello finale/Rupes geel.
De blauwe LC HD pads zijn niet keihard je kan ze met S3 maar ik heb ze ook wel ingezet icm S20 en dat ging ook erg goed.
De rode pads zijn imho vergelijkbaar met Monello Rood/zwarte pad. Ik gebruik ze weinig want ik finish vaak met de Rupes wit combi
 
Volgens de shop heeft Lake Country maar 2 pads met cuttingfactor (Blauw = hoogste cutting, Oranje laagste) en ook een finishing pad zonder cutting. (Rood)

Ik gebruik zelf de 7'' pads. Blauw + S3 als mijn grofste combi en Oranje + S30 als finisher.
De rode heb ik niet, want ik breng niet machinaal wax/glaze aan.


Greetz