• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smerige vlekken uit bekleding halen

leander

Detailing addict
2 mei 2012
45
65
41
Amersfoort
Ik heb een auto gekocht met smerige vlekken in de stoelen voor en achter, waarschijnlijk van kleine kinderen.
Wat kan ik het beste gebruiken om dit er uit te krijgen zonder een stoomapparaat te gebruiken?
 
Hey Leander. :D

De simpelste stap zou zijn;

Insprayen met een APC (All Purpose Cleaner). Deze even in laten werken, bostelen met bijv een borstel van paardenhaar en vervolgens met droge doeken afnemen.
Een veelgebruikte APC is de versie van Poorboys World - APC+D. (D = degreaser)
Ook heb ik vernomen dat dit kan met een Prewash product, zoals ValetPro - Citrus Pre-wash.

De betere stap zou zijn; De bovenste stap uitvoeren. Echter middels een extractor (tapijtreiniger) het geborstelde oppervlakte nog wat natter maken en weer afzuigen.

De kosten voor het laten schoonmaken, die zullen rond de €40,- liggen, schat ik zo in, mocht je het zelf niet willen doen. Een beetje poetsbedrijf of detailingbedrijf heeft een extractor in huis.



Greetz
 
Hoi leander , mocht het met de hand niet lukken dan wil ik jouw wel even helpen met mijn extracten.
Ik woon in Soest dus lekker dichtbij
 
Hoi Quantoxx,had toevallig zijn profielpagina gelezen.
De beste schoonmaak methode is inderdaad met de extractie en ik doe dit bijna altijd met groene biotex.