• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw er af halen

starsky87

Detailing rookie
2 jan 2014
16
0
Ik ben benieuwd wat de beste manier is om sneeuw van de auto af te halen. Tot op heden altijd gedaan met m'n handen.
Heb wel eens zitten te denken om dat met een borstel te gaan doen, maar ik weet niet of dat krassen oplevert?

Wat zou de beste manier zijn?
 
Als de auto vuil was voor de sneeuw viel, leidt alle vegen tot krassen
De sneeuw zelf zal het vuil meetrekken en zo de lak beschadigen
Als de sneeuw vastgevroren is, kan je de toplaag weghalen
Gewoon een stuk karton en beetje voor beetje

Op het dak laten liggen kan je een boete opleveren
 
Gewoon met beleid eraf vegen. Heb je in ieder geval een goed excuus om van het voorjaar te polijsten
 
Met beleid en zorgen dat hij idd schoon is voor de sneeuw valt om krassen te voorkomen.
En het beetje wat vast zit waait er wel vanaf hopelijk niet voor oom agent die achter me rijd.
De boete zal wel goedkoper zijn als ik de tijd om te polijsten in geld uit druk.
 
j.lipsch;349653 zei:
Met beleid en zorgen dat hij idd schoon is voor de sneeuw valt om krassen te voorkomen.
En het beetje wat vast zit waait er wel vanaf hopelijk niet voor oom agent die achter me rijd.
De boete zal wel goedkoper zijn als ik de tijd om te polijsten in geld uit druk.

Het risico op een boete verkiezen boven de TLC die ieder van ons over heeft voor zijn/haar auto? :cool:
 
Ik haal zelf het ergste er met de hand vanaf, dat laatste laagje waait er wel vanaf;)

Wat is TLC eigenlijk? zojuist even gezocht met de searche maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden
 
Die discussie is volgens mij al eens gevoerd en anders heb ik deze gelezen op een andere forum.
Boete vs swirls en krassen
Dood door schuld vs swirls en krassen.

Maar dat was niet de vraag stelling van starsky
 
Svenn21;349685 zei:
Wat is TLC eigenlijk? zojuist even gezocht met de searche maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden

Tender Love and Care ;)

Ennuh, ook voor dat laatste laagje wat je laat liggen kun je een boete (of erger) krijgen...
 
Zelf haal ik de sneeuw meestal met de mouw van m'n (winter)jas weg en ik probeer daarbij zo min mogelijk de lak te raken.
Of ik de hele wagen sneeuwvrij maak, of alleen de kentekenplaten, lampen en ramen hangt van de dikte van de sneeuwlaag af.
Flink pak; heel de wagen sneeuwvrij, dun laagje; alleen bovengenoemde zaken.

Wanneer je namelijk in de sneeuw in de file rijdt, dan komt er ook weer een kleine sneeuwlaag op de auto.
Als je daarvoor een boete zo krijgen, dan zou iedereen die in de file staat herhaaldelijke keren onderweg moeten stoppen.

Ik kwam er net achter dat ze aparte boetes geven, afhankelijk van wat er niet sneeuwvrij is;
Autoruiten: 220 euro
Verlichting: 120 euro
Kenteken: 45 euro
Dak: te bepalen door de officier van justitie en bedrag afhankelijk van de gevaarzetting.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/1993075/rijden-met-sneeuw-op-de-auto-hoge-boete.htm#.UsXXHJ1gWUk

Kan dus nog behoorlijk oplopen.

Irritanter en vaak levensgevaarlijk, vind ik overigens wat er regelmatig van een aanhanger dak van een vrachtwagen komt afzeilen in een sneeuwrijke periode.
Ik weet dat het lastig te bepalen is voor een chauffeur want het is nauwelijks zichtbaar en moeilijk te verwijderen, maar toch..
 
Gewoon voor lief nemen dat je hier en daar was swirls veroorzaakt en anders de bus pakken :grinning:
Ik doe het met een hele zachte paardenhaar handveger en mijn ruiten ontdooi ik met AutoGlym De-icer.
 
Ik doe het gewoon voorzichtig met een hele zachte bezem/borstel. Dan maar wat swirls, ga geen gevaar op de weg veroorzaken.
 
Ik pak om 6:30 m'n bladblazer te voorschijn haha, nee gekkigheid..
Ik probeer zoveel mogelijk met m'n handen (in een handschoen), weg te halen.

De auto hoeft niet tot op het lak schoon te zijn,

Je moet het zo zien, swirls kunnen we er nog uit halen, een deuk niet....
 
Precies :grinning: En we geven die honderden, zo niet, duizenden euro's niet uit om een auto één keer te doen toch :-b Niet te flauw doen, dan brengen die materialen hun geld ook nog eens op door het te gebruiken rofl
 
Wat ik de afgelopen winters heb gedaan: bij dikke sneewlaag met een stoffer de boel er voorzichtig afschuiven, hierbij zorg ik ervoor dat ik met de stoffer een stukje boven de lak blijf, de berg sneeuw erboven, neemt automatisch het onderste laagje mee. Bij dunne sneeuwlaag sterk afhankelijk van de plek en of het vast zit: sneeuw op verlichting, ramen en kenteken verwijder ik altijd, voor de rest maak ik een inschatting van de hinder/gevaar voor mijzelf en anderen, en bepaal dan wat ik doe.