• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelle detailerspray voor na de wasbox

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hi all,

Ik ben op zoek naar een snelle detailingspray voor na de wasbox. Ik gebruikte altijd CarPro Reload, maar die is niet meer leverbaar. Ik heb al wat zoekwerk verricht en twijfel tussen de Red Mist en de nieuwe Future Armour.

Ik ga hem droog/semi nat aanbrengen en het mag vooral niet teveel moeite kosten ;). Wat zijn jullie ervaring met beide, Future Armour is flink goedkoper dan Red Mist, blijft het dan ook minder lang zitten denken jullie?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Benjamin
 
De Red Mist en Acrylic Spritz vind ik goed, maar ide breng ik niet aan op een natte/vochtige auto. Wil ik de auto gewoon effe snel nalopen, dan gdbruik ik gewoon Spray & Wipe bij het drogen of erna.

Wat wil je precies bereiken? Iets met standtijd, looks of drooghulp?



Greeetz
 
Nouja, vroeger was ik altijd druk met mn auto, de laatste periode echt wel wat minder. Sinds kort heb ik een nieuwe auto en die wil ik niet door de wasstraat hebben. Ik heb ook niet de mogelijkheid om voor de deur te wassen zoals vroeger dus eigenlijk wil ik in de wasbox gaan wassen.

In plaats van een normale wax zoals een Collinite 845 wil ik nu eigenlijk wat vaker waxen, maar dan wel een spray wax gebruiken. Scheelt me flink wat tijd en ik heb nu de ruimte niet meer om voor de deur rustig te kunnen werken. 1x per half jaar wil ik dan de auto een "grote beurt" geven en hem goed schoonmaken.

Foto vd nieuwe Fiesta ST Line:

FullSizeRender.jpg
 
Future Armour is echt wel een mooi goedje. Een paneel inspuiten en afspuiten met een hoge druk reiniger. Dit is de enige werkmethode om vlekken te voorkomen. Red Mist is voor een droge auto en is iets meer werk. Aanbrengen met een doek, omkeren en uitbuffen. Standtijd van RM is 2 tot 4 weken. FA theoretisch 6 tot 8 weken. Beide zijn goed. RM geeft een sterke wetlook, FA een meer glas glans.
 
In plaats van een normale wax zoals een Collinite 845 wil ik nu eigenlijk wat vaker waxen, maar dan wel een spray wax gebruiken. Scheelt me flink wat tijd
Hmmm... Vaker (spray)waxen KOST juist tijd, lijkt mij. :D Even de auto in de wax zetten zal je tijd schelen bij een toekomstige wasbeurt.

Wil je ná het wassen + drogen de boel even wat meer warmte/wetlook geven, zou ik de Red Mist pakken of iets vergelijkbaars. Dit heeft een beetje bescherming en dus ontzie je de wax weer een beetje.
Ik denk dat een wetcoat zoals Future Armour iets meer tijd vergt, maar de hydrofobische eigenschappen zullen beter zijn.

Je zou nu de keuze moeten gaan maken tussen; Mijn auto staat in een prima wax. Wil ik dan de auto wassen, afspuiten, drogen en nalopen met een detailer die de boel lekker een beetje opfrist en zelf een beetje bescherming achterlaat? (Red Mist)
...of...
Wil ik na het wassen en afspoelen de boel per paneel insprayen met een wetcoat/spraysealant, opnieuw afspuiten en vervolgens de auto drogen? (Future Armour)


Ik loop de auto ook vaak gewoon na met Spray & Wipe. Zit geen extra poespas in als Red Mist (niet zozeer) en daar behaal ik ook prima resultaten mee. De enige reden dat ik überhaupt iets gebruik wat bescherming achterlaat bij de wasbeurten, is dat ik de Bathe+ nu foam ná een wasbeurt en vervolgens goede beading/sheeting hebt en de auto met de tuinslang kan drogen.
Verder verwacht ik gewoon dit alles van mijn wax en als ik vind dat de wax niet meer zo lekker aanwezig is, dan wax ik gewoon opnieuw en kan hij er voorlopig weer tegenaan. :p
 
Hi Quantoxx,

Juist het goed wassen en onderhouden is iets wat nu lastig is aangezien ik op de tweede verdieping woon. Ik heb bv geen tuinslang om de auto te kunnen wassen. Hiervoor zou ik dan langs moeten bij familie en daar de auto goed moeten wassen en in de wax moeten zetten. Dat bedoel ik met een "grote beurt". Om in de tussentijd de auto netjes te houden wil ik deze in de wasbox wassen en vervolgens de waxlaag boosten zodat de auto goed beschermd wordt. Op een gegeven moment zal de spraywax dan als standalone wax werken omdat geen enkele wax het bij mij 6 maanden uithoudt. De Reload die ik vroeger gebruikte hield het goed vol (+- 1 maand)

Welke zouden jullie mij aanraden als spray wax?

Groetjes,

Benjamin
 
Welke zouden jullie mij aanraden als spray wax?

Future Armour is echt wel een mooi goedje. Een paneel inspuiten en afspuiten met een hoge druk reiniger. Dit is de enige werkmethode om vlekken te voorkomen. Red Mist is voor een droge auto en is iets meer werk. Aanbrengen met een doek, omkeren en uitbuffen. Standtijd van RM is 2 tot 4 weken. FA theoretisch 6 tot 8 weken. Beide zijn goed. RM geeft een sterke wetlook, FA een meer glas glans.

In plaats van DJ Future Armour : Gyeon WetCoat of Monello Aquafobia.
In plaats van DJ Red Mist : Gyeon Cure of eentje van Scholl
 
Waxaddict FoShow, Sonax Brilliant Shine Detailer zijn fijne vind ik. De Sonax heeft een absurde beading en houd lang stand en is niet duur, meer een sealant achtige spray maar heel makkelijk in gebruik en kan ook op rubbers en plastic.
 
Meguiar's synthetic xpress spray wax. Heb m hier al vaker genoemd, omdar ik m gewoon erg goed vindt. Zowel nat als droog te gebruiken, makkelijk in gebruik en niet duur per liter.
 
Alleen per gallon ja, dus dat is het enige nadeel, als je het zo wilt noemen. Mocht je in de buurt van Houten wonen dan mag je van mij wel wat overnemen.