Afgelopen vrijdag ben ik bezig geweest met een zilvergrijze Hyundai Excel. Niet direct een stoere bak, maar gewoon het vervoermiddel van een oom van mij.
Met nadruk op vervoermiddel, want het beestje wordt gebruikt om vanalles in te vervoeren en dat is er wel een beetje aan af te zien.
De wagen heeft de nodige krassen, wat verfspetters, schaafplekken en andere beschadigingen. Verder wordt de wagen niet overdreven veel gewassen,
maar als dat gebeurt, wordt hij door de wasstraat gehaald. Met als gevolg de nodige swirls. En een doffe lak.
Maar goed, oompjelief maakt voor mij weleens een kozijntje en het leek me leuk om eens een keer wat terug te doen.
Ik had geen wereldschokkende metamorfose verwacht en dat is het ook niet geworden. Gelukkig is de wagen er wel een stuk van opgeknapt.
En oom en tante waren er erg tevreden mee. Ook niet onbelangrijk.
Even een plaatje van het subject van deze dag:
Wat viezigheid
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Nog meer troep
De nodige beschadigingen
Wat rare strepen die leken op ingedroogde vogelk*k, maar eigenlijk in de lak ingebrande vlekken waren.
Allereerst het Hyundaaike maar ontdaan van wat mos en andere viezigheid in kiertjes en openingen. Met APC, wat borstels en een kwast kwam er
niet overdreven veel vanaf. Minder dan ik vantevoren gedacht had.
Daarna de wagen gewassen met NXT shampoo, Bone spons en twee emmer methode. Dat laatste had niet echt gehoeven.
Veel meer swirls had ik niet kunnen maken op de lak, maar ja.
Na afspoelen ben ik gaan kleien met Poorboy's klei en Spray & Wipe (1:1). Na driekwart auto maar noodgedwongen overgeschakeld op Supernatural klei,
omdat ik m'n eerste bolletje klei kennis had laten maken met het straatwerk...
Er kwam wel het nodige vuil af van de lak, maar niet zoveel als ik regelmatig op het forum zie.
De lak knapte er wel gelijk een heel stuk van op.
Na het kleien maar eens gekeken naar de staat van de lak.
Veel van dit soort krassen.
Plekken die in de lak leken 'ingebrand'. Het leek wel alsof er ooit een chemisch goedje opgekomen is. Het was in elk geval niet weg te krijgen.
Wat schaafplekken
Op de achterbumper was de blanke laklaag wat aan het loskomen
De nodige swirls. Zo goed en zo kwaad mogelijk geprobeerd vast te leggen. Valt niet mee op een zilverkleurige lak.
Na afplakken maar eens een testspot gedaan. SSR2 op wit haalde wel wat swirls weg, maar niet overdreven veel.
Oranje kompressor met SSR2 gaf wat meer resultaat. Nabewerken met groen en SSR1 gaf gek genoeg al een leuk eindresultaat.
Ik had eerlijk gezegd verwacht tussendoor nog wit nodig te hebben. Niet alle swirls waren weg, maar het resultaat was voldoende.
Na polijsten is de lak nog in de NXT 2.0 gezet (gaat die ook eens op) en daarna in de Natty's. Ramen zijn gedaan met Meg's Glass Cleaner Concentrate.
Trims zijn behandeld met Trim Restorer en omdat ik nog geen apart middeltje heb voor de banden, heb ik dit ook maar hiervoor gebruikt.
Het resultaat was nog niet eens zo slecht.
Het uiteindelijke resultaat:
Blauwe lucht en iemand die foto's staat te maken
Het dak
Op de achtergrond een Focus die nog wel een wasbeurt kon gebruiken
En de laatste foto
Met nadruk op vervoermiddel, want het beestje wordt gebruikt om vanalles in te vervoeren en dat is er wel een beetje aan af te zien.
De wagen heeft de nodige krassen, wat verfspetters, schaafplekken en andere beschadigingen. Verder wordt de wagen niet overdreven veel gewassen,
maar als dat gebeurt, wordt hij door de wasstraat gehaald. Met als gevolg de nodige swirls. En een doffe lak.
Maar goed, oompjelief maakt voor mij weleens een kozijntje en het leek me leuk om eens een keer wat terug te doen.
Ik had geen wereldschokkende metamorfose verwacht en dat is het ook niet geworden. Gelukkig is de wagen er wel een stuk van opgeknapt.
En oom en tante waren er erg tevreden mee. Ook niet onbelangrijk.
Even een plaatje van het subject van deze dag:
Wat viezigheid
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Nog meer troep
De nodige beschadigingen
Wat rare strepen die leken op ingedroogde vogelk*k, maar eigenlijk in de lak ingebrande vlekken waren.
Allereerst het Hyundaaike maar ontdaan van wat mos en andere viezigheid in kiertjes en openingen. Met APC, wat borstels en een kwast kwam er
niet overdreven veel vanaf. Minder dan ik vantevoren gedacht had.
Daarna de wagen gewassen met NXT shampoo, Bone spons en twee emmer methode. Dat laatste had niet echt gehoeven.
Veel meer swirls had ik niet kunnen maken op de lak, maar ja.
Na afspoelen ben ik gaan kleien met Poorboy's klei en Spray & Wipe (1:1). Na driekwart auto maar noodgedwongen overgeschakeld op Supernatural klei,
omdat ik m'n eerste bolletje klei kennis had laten maken met het straatwerk...
Er kwam wel het nodige vuil af van de lak, maar niet zoveel als ik regelmatig op het forum zie.
De lak knapte er wel gelijk een heel stuk van op.
Na het kleien maar eens gekeken naar de staat van de lak.
Veel van dit soort krassen.
Plekken die in de lak leken 'ingebrand'. Het leek wel alsof er ooit een chemisch goedje opgekomen is. Het was in elk geval niet weg te krijgen.
Wat schaafplekken
Op de achterbumper was de blanke laklaag wat aan het loskomen
De nodige swirls. Zo goed en zo kwaad mogelijk geprobeerd vast te leggen. Valt niet mee op een zilverkleurige lak.
Na afplakken maar eens een testspot gedaan. SSR2 op wit haalde wel wat swirls weg, maar niet overdreven veel.
Oranje kompressor met SSR2 gaf wat meer resultaat. Nabewerken met groen en SSR1 gaf gek genoeg al een leuk eindresultaat.
Ik had eerlijk gezegd verwacht tussendoor nog wit nodig te hebben. Niet alle swirls waren weg, maar het resultaat was voldoende.
Na polijsten is de lak nog in de NXT 2.0 gezet (gaat die ook eens op) en daarna in de Natty's. Ramen zijn gedaan met Meg's Glass Cleaner Concentrate.
Trims zijn behandeld met Trim Restorer en omdat ik nog geen apart middeltje heb voor de banden, heb ik dit ook maar hiervoor gebruikt.
Het resultaat was nog niet eens zo slecht.
Het uiteindelijke resultaat:
Blauwe lucht en iemand die foto's staat te maken
Het dak
Op de achtergrond een Focus die nog wel een wasbeurt kon gebruiken
En de laatste foto