• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 producten

Pietaah

Detailing guru
10 nov 2014
561
128
37
Den Haag
Ik zag dat Carclean dit merk nu ook gaat aanbieden!!

Ik heb vooral de waxen van Soft99 al vaker voorbij zien komen op internationale forums. Ook op dit forum werden deze waxen soms genoemd.
Ik ben nu heel erg nieuwsgierig hoe deze waxen zijn kwa verwerking en geur en natuurlijk hoe lang de waxen bescherming bieden.

Waar kan je deze waxen ongeveer mee vergelijken zoals bijv. de prijsklasse? Collinite?

Mijn interesse is al gevallen op:

[h=1]Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months - 200gram[/h]
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Greetz
 
Ik gebruik de light variant. Geur is niet lekker en chemisch. Het is dan ook geen natuurlijke wax maar een sealant. Hij is het beste te vergelijken met de Colli idd. Mooi strakke beading en goede lange bescherming, verwerking is echt "stukje taart". Kortom erg mooie sealant prijs technisch.
 
Ik vraag mij af hoelang het daadwerkelijk blijft zitten:
menig plaatje voorbij zien komen met mooie beading en sheeting, maar wil wel eens zien of het de 12 maanden gaat volhouden.
Menig detailer smeert er in die 12 maanden toch wel weer wat anders ( of zelfde op ) en dan krijg je opnieuw die zelfde plaatjes.
Bedoel te zeggen dat een colli 845/476s/915 ook wel de 3 maanden met gemak gaat halen en dan komt er toch wel een nieuw laagje op.
Maar goed, heb het dan zelf nog niet getest, maar vind wel een boel blabla terwijl er voor minder of wellicht iets meer geld nagenoeg hetzelfde
te halen valt in deze sector.
 
12 maanden vind ik ook wel erg optimistisch waarbij het vooral af gaat hangen van weer, locatie en andere externe omstandigheden. Ook niet te onderschatten is de juiste voorbereiding. Als deze wax de 4-5 maanden haalt met goede beading/sheeting in slechte omstandigheden zoals de winter dan is het al erg goed. Moet je het dan adverteren als een 12maanden wax... ik vind van niet. Een duurzaamheid beloven zonder * met een lijst aan voorwaarden is wel riskant.

Vind vooral de Japanse filmpjes erg grappig met de geluidjes erbij :)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Hah, kwam laatst op de zwarte markt en daar stond een kerel die van die bidkleedjes verkocht en detailingspullen. (Tja...)

De man had op elk product witte stickers over de tekst geplakt en met een pen erop geschreven hoelang het ''spul'' bleef zitten. Ik tikte mijn vriendin aan en zei dat het waarschijnlijk allemaal bende was, maar ging er wel effe op af. Ik vuurde allemaal vragen op hem af over zijn producten.

Hij zei dat het allemaal mooie en goede poetspullen waren die allemaal minimaal een jaar bleven ''plakken'' op niet alleen auto's, maar ook ''motorens'' en boten.
Wat een goede voorbereiding, wax, sealant, polijsten, microvezel en meer was, wist hij niet. Maar ik kreeg de belofte van Allah dat het SuPeR-Spul was!

Een andere man luisterde mee en vroeg of het ook op kamelen werkte. Het antwoord van de verkoper was dat hij het alleen op geiten had geprobeerd.
Hierop stelde de man de vraag of de verkoper de geit wel eerst had gewassen en gekleid alvorens te polijsten...

Een ruzie volgde en ik ging verderop een kebabbie halen...


Ooh, kheb trouwens de door Allah beloofde ''producten'' niet meegenomen om te testen. Sorry...


Greetz
 
Ik heb m'n auto in de zelfde wax staan Pietaah tot nu vind ik de wax(sealant) het heel mooi doen.

Ik vind hem persoonlijk makkelijker verwerken dan de 915 en de sheeting is geniaal.

standtijd kan ik nog niks over zeggen. Al lijkt ook mij 12 maanden erg hoog gegrepen ;)
 
Nee! Kan je vertellen dat het geen 12 maanden blijft zitten, althans dat is aan de beading en sheeting te zien. Van alle opgegeven standtijden deel ik altijd door twee. Dan kom ik altijd aardig ik de realiteit uit. Maar het is een erge goede sealant prijs technisch.
 
Denk dat de omstandigheden voor alle waxen sealants en coatings van invloed is voor de standtijd.
Zo bleef bij mij een Cancoat op een auto die 6 maanden aan de kust staat, ook geen jaar zitten.
En deze werd in de 6 maanden ook niet gewassen, alleen af en toe het zand eraf gespoeld.
Heb zelf ook de soft99 darkcoat en king of gloss dark, leuke waxen,sealants maar meer ook niet.
Op één of andere manier moet er ook een bepaalde geur zijn bij waxen, die het werken ermee ook aangenaam maken.
Dat is natuurlijk mijn mening, maar goed een geur doet niks extra aan de standtijd.
 
Er staat ook op de pot "up to 12 months" dus 12 maanden is het meest optimale geval.
 
Reeds 4 maanden heb ik Fusso Dark afgetopt met Authentic op de 107 van de misses zitten. Super mooi! Echter nu na een berg kilometers is de beading echt aanmerkelijk minder geworden. Dat verwacht je juist niet omdat de beading zo geweldig is. Wetende dat 6 maanden al heel erg lang is voor een wax is de afname ook niet zo gek, zeker in ongunstige omstandigheden. Vanavond ga ik de auto een wasbeurt geven en ben dus benieuwd wat de "status" is op dit moment. Wat de uitkomst ook is; ik ben enthousiast over de Fusso wax. Standtijd buiten beschouwing gelaten is de glans, beading en sheeting erg gaaf te noemen, zeker in vergelijk met waxen als alle Colli's, M16, Autoglym HD, Reload etc.
 
Gisteravond de Peugeot 107 gewassen en zojuist beading shot genomen

Zo was de beading van Soft 99 Fusso dark + Authentique een week na opbrengen
conv_3024.jpg


En zo is de regenbeading na een kleine 10.000km en 4 maanden na een wasbeurt de dag ervoor.
conv_3023.jpg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Mwah, dat wil ik niet zeggen maar het enthousiasme is eraf zegmaar. Sheeting is nog wel ok-ish. Het is dat ik even wil aankijken wat er gaat gebeuren anders had ik weer lekker waxje staan smeren... ;)
 
Wat wel van belang is om te melden hoe je de auto destijds hebt voorbereid? Alleen gewassen of toen ook gekleid/gepolijst?
 
Dat is waar fuske; ik heb een verslag staan op een ander forum. Maar in het kort voor aanbrengen van Fusso Dark en Authentic heb ik de auto compleet gedetailed. Hoofdlijn; Wassen, de-iron en teer verwijderaar gebruikt, kleien, lak heel fijn gepolijst, 2x ontvet en ook een de lak gereinigd met prof. polish. Geen glaze gebruikt omdat ik op een engels forum had gelezen dat Fusso al licht vullende eigenschappen heeft. Daarna beide waxen aangebracht volgens engelse omschrijving.

Nadien heeft de 107 vrij intensieve kilometers gereden en gewassen wanneer nodig met de washmit met shampoo's van bekende merken.
 
Bikkel: De meeste op dit forum weten haarfijn te vertellen hoe swirls weggehaald moeten worden. Dus begrijp de toegevoegde waarde van je post niet helemaal....