• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 producten

Begrijp ik nu goed dat deze ''Fusso'' een wax is met iets van een glaze erin?

Wat zijn nou die type polymeren die het bevat, de ''fluorine polymeren''?

En de enigste review die ik in de CC-shop zie ishet volgende;

beste wax die ik ooit heb gebruikt, onvoorstelbaar wat voor een glans en bescherming deze wax te bieden heeft, voor mij nooit nog een andere wax....echt een topper, laat de collinite heel ver achter zich.......megatopprodukt!!!! eigelijk verdient dit produkt 10 sterren!!!

Ik zie vaak reviews waarin mensen helemaal slecht of juist goed over een product praten en je uit de tekst wel kan halen dat dit niet bepaald detailers zijn. Als ik bovenstaande review lees haalt deze klant glans uit een potje en denk ik eerder dat het geen detailer is als wél.

Hoe is jullie ervaring met het product en de stelling ''Laat Collinite ver achter zich!''



Greetz
 
Ik ben het wel eens met de beste mens. Vind alleen dat er wel betere waxen bestaan natuurlijk. Er zit geen glaze in, elke wax vult iets wat swirls. Daar hoeft het geen glaze voor te zijn natuurlijk. Ik heb ook gemerkt dat het een mooie glans toevoegt voor een sealant. Er staat op een buitenlands forum een hele goede review van deze (wax) en andere gebruikers. Read and have fun;) http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=328751
 
Quantoxx;n434954 zei:
Hoe is jullie ervaring met het product en de stelling ''Laat Collinite ver achter zich!''

Ja op het gebied van beading en sheeting wel en met name kwa glans. Kwa verwerking vind ik Fusso net zo gemakkelijk, maar dat komt omdat ik geen slechte ervaring heb met alle collinites. Kwa standtijd zou het vergelijkbaar moeten zijn. Hiervoor had ik 915 op de Peugeot 107 dat 6 maanden en 15.000km erop heeft gezeten. Maargoed Fusso Light en Dark zijn wat mij betreft geen reden om mijn 476, 845 en 915 in de prullenbak te gooien...
 
Ok, dus de Fusso is beter als de Collinites. Meer glans, meer beading, meer sheeting, zelfde of betere standtijd, dus beter.

En als Fusso een aanzienlijk vullende werking heeft, dan komt dat toch door oliën die in de wax zitten? Net zoals een glaze oliën aanvult aan de blanke lak?

En ik vraag mij dan af als de glans zo mooi is, of de voorbereiding dan wel goed was. Als ik een auto polijst, dan is dát mijn glans en niet de wax/sealant die de boel laat glimmen.


Ik zal binnenkort die link is gaan bekijken.


Thanx Peeps.
 
Ik vind het gediscussieer over de fusso een beetje jammer!

Het is een prima sealant die makkelijk verwerkt en die ook op een goed gepolijste auto net een beetje extra geeft.

Maar alle commotie erom heen is echt bizar.

Voor de mensen die niet op Facebook zitten... Bijna elke dag is er wel een discussie!

De ene vind het fantastisch... De andere is er zwaar op tegen omdat ze hebben gelezen wat er dan wel niet in zit! En de halve tijd hebben deze mensen het zelf niet eens is huis..

Of er worden opmerkingen gemaakt dat het stinkt. (Lekker interessant)

Ik ben gewoon een beetje fusso moe... Terwijl ik het een gied product vind ;)
 
Iedereen deelt zijn ervaringen, soms ontstaat daardoor een discussie. Daar is een forum toch een beetje voor. Zolang het natuurlijk maar niet uit de hand loopt. Daarop vind ik dat je niet kan zeggen dit of dat is beter. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. In zowel gebruik of wat de voorkeuren zijn van de gebruiker, beading, sheeting enz. Kortom zolang iedereen elkaars mening maar respecteert is een discussie op zijn plaats.
 
eensch met Tembaco en Zluyr.

Ik ben een meelezer en post echt heel weinig op dit forum maar wilde mijn ervaringen toch delen over de Soft99 producten. Waarom? Omdat ik paar maanden terug was aangestoken door deze japanse wax hype om het zo maar te noemen. Dus om een oordeel te kunnen vellen heb ik geld stuk geslagen en Fusso light, Dark en Authentique besteld, toen moest dat nog in engeland.

Inmiddels heb ik ze allemaal geprobeerd en ik ben daardoor de hype gaan snappen. Zoals zo vaak geroepen de beading en sheeting insane goed is en ja ook de glans is stuk extra meer ook op goed ook op goed voorbereide lak. Dus ben blij dat ik deze potten in mijn waxcollectie heb kunnen toevoegen. Enige wat mij dus rest te zeggen is; ben je een wax fanaat dan zijn de Fusso waxen /sealants echt een leuke toevoeging.
 
Hehe, ik merk hier een fenomeen op dat ik ook al heb gemerkt bij mijn andere hobby's. Namelijk dat er altijd een groep liefhebbers is die bijna verontwaardigd reageert als er geopperd word dat er een nieuwe makkelijkere manier is om hetzelfde resultaat te behalen als zij met hun vertrouwde 'oude' technieken.

Nu, ik snap het wel hoor, gevoelsmatig verkies ik ook swirls die weg zijn tov swirls die verborgen zijn. Maar ik besef ook wel dat het tegelijkertijd weinig rationeel is. We smeren namelijk allen om de zoveel tijd sowieso een laagje wax op onze wagens, als een betaalbaar product dat minstens gelijkwaardige glans/sheeting en beading bied daar bovenop ook nog swirls maskeert kunnen we dat toch alleen maar top vinden?

Anyway, wat ik graag zou horen van de Fusso gebruikers is hoe deze omgaat met trims, slaan ze wit uit of genieten ze ook van de bescherming zoals bijvoorbeeld Collonite 845 bij mij prachtig doet?
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Hey @Orbit_be ,

+1, hihihi.

Ikzelf heb zéér weinig ervaring met de Soft99-producten. Het enige wat ik heb ervaren is het aanbrengen van de Fusso en dit vond ik bijzonder prettig verlopen. Ook het uitwrijven was een eitje i.t.t.. de vaste wax (Collinite 476s) die ik voor de winter heb aangeschaft.


Greetz
 
Hallo'
Ik heb tijdje geleden ook fusso dark besteld.
Het is net boter en smeert lekker in. Het probleem wat ik tegen kwam dat bij uitwrijven van de wax er donkere plekken op mijn zwarte lak achter bleven. Kleinere stukjes geprobeerd maar probleem blijft. Wel een heerlijke beading. Of het de beloofde standtijd van een jaar volhoudt weet ik niet want daar zit het nog te kort voor op de lak.
 
Een jaar kan je vergeten. Lees maar de eerdere post in dit topic. En dat geldt trouwens voor de meeste producten. Over de donkere vlekken, misschien op die plekken te dik opgesmeerd of nog beter uitsmeren. Minimaal aanbrengen. Hoe lang heb je het laten curen voordat je het hebt afgenomen?
 
Hoi Pietaah,
Ik dacht zelf ook dat ik het misschien te dik had opgebracht. Maar het is nogal vettig dus moeilijk gelijkmatig aan te brengen.
Heb het 20 minuten laten curen na een swipe test.
Moet zeggen dat je lak echt donker word na insmeren.
En wat de standtijd betreft, ach ik wax regelmatig.
 
ik heb ook al een aantal fotos en videos voorbij zien komen met deze Japanse
ziet er elke keer erg goed uit met name de glans(kan er vertekenen op fotos en videos) en vooral de beading en sheeting.

weet natuurlijk nooit wat de voorbereiding is geweest maar goed dat maakt ook niet zoveel uit dan.
Dat het ook gelijk swirls maskeert is toch alleen maar een dikke +.

dat het een beter resultaat geeft dat je de swirls en andere kleine defecten machinaal aanpakt dat deze goed gecorrigeerd zijn en voor de glaze en wax dus niet meer zichtbaar zijn tot daar.
niet iedereen heeft zin en tijd om de hele auto is 2 of 3 stappen helemaal te polijsten.
kleien staan de meeste me ook raar aan te kijken als ik zeg dat ik dat doe.

maar dat dit een goede wax/sealant is kan je denk ik niet ontkennen.
Het geeft een goede glans en bescherming. en dat is toch waar het voornamelijk om draait bij een wax/sealant dat het je lak beschermt.

binnenkort maar eens aanschaffen en dan vergelijk maken met de collinite 845.
standtijd test zal ik dan niet doen want zal vast wel dan snel weer een ander project opkomen bij me

to be continued