• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spiderpad met s20 vs veloce met yellow

Op de rotary vind ik zelf de Scholl zwart witte spiderpad niet fijn werken. De gele Monello pad vind ik vele malen fijner werken en minstens net zo goed corrigeren. Ook het paarse wolletje werkt bij mij prima. Zo zie je maar weer: Het is weer eens erg persoonlijk:)
 
Leuk om de vele reacties te zien! Echter zou het nóg leuker zijn als mensen ook hun machine erbij vermelden.

Zo kan de ene combi geadviseerd worden omdat hij zo goed is, maar misschien word hij wel gebruikt op een Halford-poetsmachine of juist een duurdere machine en/of rotary of excentrisch.


Greetz
 
Leuk om de vele reacties te zien! Echter zou het nóg leuker zijn als mensen ook hun machine erbij vermelden.
inderdaad leuk, maar wanneer je machine niet te koop is bij CC wordt je post verwijderd...
heb dat al enkele keren gedaan met de nodige zweepslagen als gevolg :)

ik gebruik 2 andere machines en de Rupes LHR21 Mark II
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Hey, ik gebruik voor correctie's de mf pads van Meguiars' met de correction compounds (D300 en M105)
Ik vind de correctiekracht hiermee groter dan de Rupes blauwe foampads.
Ik kan dus enkel daarmee vergelijken.

Ik gebruik die dus icm de Vertool DAS 21E machine met 6" plate en mf pads
Bij hardere lakken gebruik ik de xtra cutting pads van megs op de Rupes LHR21 Mark II met 5" plate.https://www.carclean.com/nl/product...tra_Cut_Disk_125mm_2_pack_103492?o=srxtra cut

Op de rupes Mini gebruik ik de 3" mf pads of de 3" foampadjes (blauwe rupes en bruine megs)

:)
 
Ik gebruik paars wol op DAP 900 en op PAW.
schoonmaken: ik gebruik twee wollen pads. Als eentje wat vol raakt: enkele pufjes Gyeon Prep, met de vingers goed inwerken, spoelen met water en uitzwieren op de machine. Daarna in de zon leggen om te drogen en met de andere pad verderdoen. Als die tweede dan aan schoonmaken toe is is de eerste alweer droog genoeg om te gebruiken.
 
ik heb een purple wool padje en een blue heavy polishing pad gekocht. Morgen ga ik ze testen.....