• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR of Monello serie?

xl-polish

Detailing rookie
11 aug 2010
87
0
Mijn SSR polijstmiddelen zijn binnenkort aan vervanging toe. Nou heb ik heel veel gelezen over Monello. Ik ben zeer tevreden over de SSR van Poorboys maar ben altijd in voor vernieuwingen. Tevens wil ik nog wat meer producten aanschaffen. Wat ik mij nou afvraag zijn de volgende zaken:

- Is Mezzo te vergelijken qua slijpgraad met SSR2 en Inizio met SSR3?
- Kun je Finale net als SSR1 als laatste polijststap gebruiken?
- Is Poorboys professional polish lichter dan SSR1 en dien je dat na SSR1 te gebruiken?
(ik doe na SSR1 altijd een glaze en sealant + wax)
- Wat vinden jullie beter? Monello of SSR van Poorboys?

Nog een vraagje over pads. Ik werk met een rotary waar ik smartpads op gebruik. Zijn de curved pads van Monello en LC beter en ook te bevestigen op de rotary? (dacht ergens gelezen te hebben dat ze speciaal voor een Dap zijn ontwikkeld)

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
 
jip, jip, jip
PP is een chemische variant welk de slijpgraad bepaald wordt door de gebruikte pad.
Als zijnde NA SSR / Finale en dan met een zwarte pad schijnt naar zeggen ( moet zelf ook nog steeds uittesten ) en nog mooier resultaat te leveren.

SSR kan zéér goed tegen de zon, de Monello wat minder.
Monello schijnt wat beter te werken bij hardere lakken en een iet wat mooier resultaat te geven

Ligt allemaal aan formaat van de pad en de backingplate.
Mocht je tzt overstappen .... gluur eens bij de kompressors ! !