• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Opel Grandland X Quartz Grey

Maar nog even 1 opmerking @Wesly
Ga je dezelfde Monello spons gebruiken icm non verso voor de lak als de wielen?
Dat zou ik toch afraden want die spons zit vol met remstof en krast als schuurpapier over je lak.
 
  • Leuk
Reactions: Wesly
Ik zou de spullen die voor de wielen gebruikt nooit mixen met de spullen voor de lak.

Ik koop altijd orange mits voor de velgen, zodat je duidelijk kan zien welke voor wat zijn.
 
Ik koop meestal een paar van die euro was mitts bij de wibra en knikker ze naderhand weg.
Bij een normale wasbeurt was ik ze nog wel uit, maar eenmaal me velgen een grote beurt gegeven gooi ik ze weg.
 
Bedankt @ArnoldG voor de tip,

Ik had bij de Action al wat verschillende microvezel doeken gehaald waaronder een soort filt achtige maar ook microvezel droogdoeken, glasdoeken, multi doeken en grote doeken genaamd microvezel dweil :scream:.

Ik zal daar ook nog de washandschoen in de microvezel en in de dreads versie gaan halen.
 
Ach ja, ben ik nu ineens van plan om de hele meuk met Gyeon ‘kits’ te gaan doen :confused:

Morgen plaats ik het verlanglijstje en dan daarna het stappenplan :cool:
 
Haha! Je weet wel wat je wilt... ;) Zat het topic nog eens door te lezen en weet nog steeds niet of je de CC36 koos omdat je geen beschutte ruimte had of... zomaar.

Jouw huidige keuze (Mohs) zal zeker goed zijn voor je kwetsbaardere lak, maar houdt rekening met de factoren tijdens aanbrengen als je geen goede werkruimte hebt.
 
@Quantoxx @Zluytr

Binnenruimte kan ik wel regelen. Ik begrijp alleen niet zo goed de verschillen tussen de coatings van Gyeon. Ik ga het liefst voor het beste en het beste is in mijn ogen altijd het duurste, ik weet dat dit zeker niet in alle gevallen opgaat.
Maar goed, wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de Q2 Syncro (dus pakket met topcoat) of de Q2 Pure icm de Q2 Booster? Het lijkt mij ongeveer dezelfde combi.
 
Ik heb nog geen ervaring met de nieuwe lijn. Maar Pure komt in plaats van Prime, en dan is een geweldige coating.
Dus als deze nog mooier is...

Booster zal ik niet meteen aanraden, van alle coatings vond ik deze het moeilijkste aanbrengen. En dat is vooral omdat je niet zo goed ziet waar je gebleven bent. Hij vervliegt heel snel.

Syncro klinkt mooi... maar omdat ik deze niet gebruikt heb kan ik er ook niks over zeggen.

Ga je eigenlijk ook polijsten?
 
En daar gaan we weer....

Boodschappen lijst 'Detailing the new Grandland X'

Kwazar - Blue Venus Hand Foamer

Monello - Artico Magico Snow Foam

Gyeon Wash & Protect Kit

ScratchShield Bucket Wash&Rinse + Scratchshields

Microfibre Madness - Incredisponge Wash Sponge

Microfibre Madness - Incredimitt Wash Mitt (voor onderzijde auto en daarna de velgen)

Monello - Non-Ferro + Monello Sponge

Monello - Dolce Verde klei

Dodo Juice - Born Slippy clay lube

Dap 500 V3 Starterskit met Hexlogic White Polishing Pad, Hexlogic Black Finishing Pad, Menzerna PF2500 polish, Menzerna SF3500 finish

Gyeon Q² Syncro - 100+50ml set

Gyeon Q² Rim Protection Kit

Gyeon Q² Trim Protection Kit

Hex Logic Orange Hand Light Cutting pad (voor de velgen)

Wheel Wax - Extreme Black

Soft99 Glaco

Spritz Interior Detailer

Mothers LeatherTech Moisture Infusion Gel
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
DAP500 met Hexlogic en Menzerna?
Scratch Shield?
Driemaal een coating-kit, maar geen extra doeken?
DAP-set, maar geen extra doeken?
Geen APC meer?
Geen Leathertech Kit meer?
....?

:)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
DAP500 met Hexlogic en Menzerna?
Scratch Shield?
Driemaal een coating-kit, maar geen extra doeken?
DAP-set, maar geen extra doeken?
Geen APC meer?
Geen Leathertech Kit meer?
....?

:)

-Hexlogic en Menzerna heb ik nog op mijn werk liggen, deze zaten bij de DAP500 en zijn nooit gebruikt.

-Scratch Shield, twee emmer techniek want ik heb bij carclean geen set met emmers hiervoor kunnen vinden.

-Alle kits hebben doeken meegeleverd, ook heb ik wat doeken al liggen hier. Tevens kan ik op mijn werk doeken bestellen http://sireon.nl/papierpoetsdoeken , mooie dikke kwaliteit mv doeken.

-APC ben ik even vergeten, bedankt!

-Leathertech kit, is dit nodig bij een nieuwe auto want ik hoef immers het leder dan nog niet te reinigen?

@Zluytr Een Wheel Wooley en Monello Wash Mitt voor de velgen en de Incredimitt Wash Mitt voor de auto dan maar :blush:
 
@Zluytr Bedankt voor de snelle reactie!
Ja, die GridGuard emmers zijn eigenlijk niet veel duurder dan de Scratchshield dus dan worden het de Gridguards. Die fijne vezelhandschoen lijkt me goed en is nog goedkoper ook ;)
 
Die nieuwe (Valma) washmitt, die is nog steeds bedoeld voor "onderzijde auto en daarna de velgen"? o_O
Ik zou een mitt of doek die op de velgen wordt gebruikt nooit meer op de lak gebruiken - ook niet aan de onderkant.:confused:
(En ik zou de standaard de velgen als eerste doen, niet daarna)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr