• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan rode opel astra

Plf

Detailing rookie
28 apr 2010
3
0
Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik in het bezit van een rode opel astra welke ietwat rozig is (de bekende kwaal met rode lak). Ik heb besloten wat meer tijd te gaan steken in het onderhoud van mijn auto na enthousiast te zijn geworden van alle projecten hier. Ik zal voorlopig echter niet zo fanatiek worden als menig onder jullie, totdat ik misschien een auto krijg die het echt waard is. Ik wil echter wel redelijk eenvoudig een redelijk nette auto krijgen zonder elke week ermee bezig te zijn.

Nou las ik hier al wat positieve berichten over SRP van autoglym (icm rode/doffe lakken), alsmede wat berichten dat het eigenlijk niet past in een echt detail stappenplan. Echter ik ken mezelf en ik zal nooit meer dan 1x in de 2 maanden iets aan mijn auto doen en eveneens zal ik ook niet gaan voor de perfecte swirl vrije auto. Daarom lijkt me dat ik met SRP een redelijk mooi resultaat kan halen zonder teveel tijd erin te hoeven steken.

Nou heb ik na het lezen van vele topics hier een soort stappenplan gemaakt. Ik wil handmatig beginnen aangezien ik een DAP voorlopig nog niet de investering waard vind gezien het feit dat ik geen tijdverslindende detailer ben. Graag zou ik enige feedback krijgen over het onderstaande 'stappenplan'.

100713 Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
100044 Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
101257 Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
101424 California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
100120 Super Resin Polish - 500 ml
100137 Extra Gloss Protection - 325ml
Diverse pads?
Diverse doeken?

Resten mij nog enige punten.

Krijg ik met handmatig detailen een goed genoeg resultaat? Dat wil zeggen, niet 100% swirl vrij, maar wel dat de auto er gewoon 'showroomstaat' uitziet. Ik snap dat dit uiteraard ook aan mijzelf zal liggen, maar jullie snappen wss wel wat ik bedoel.

Ik heb ook nog enig advies nodig over welke pads en doeken ik moet gebruiken.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Mvg

Plf
 
Ik denk dat jij zo een mooi lijstje hebt, komt een beetje neer
op wat ik op dit moment doe, en dat zijn nette resultaten al zeg ik het zelf...
Heb je dit lijsje besteld??
De Extra Gloss Protection moet ook goed zijn, maar ik had als ik jou was
ook nog een goede wax aangeschaft om het helemaal af te maken.

Tips:

Doeken:
Deluxe Mega Towel
Fantastic Fur
Pad voor SRP handmatig
Pad voor de Extra Gloss protection en evt Wax
Natty's Paste Wax

Groetjes Martijn.
 
Ik heb op het moment nog niks besteld, aangezien ik eerst de 'feedback' afwacht. Daarna zal ik overgaan tot de bestelling. Is een was noodzakelijk als topping voor de 'egp'? Heeft het een aanzienlijke meerwaarde voor mij? Zo ja, dan prefereer ik een wax die vooral lang blijft zitten.

De rest van je tips zien er goed uit. Ik neem aan dat de pads van carclean zelf van goede makelij zijn.
 
Als je een wax zoekt die langdurig is moet je al snel richting en collinite wax gaan denken / zoeken.
Zelf heb ik op mijn Astra G de Dodo light fantastic en nu een Swissvax wax welke ook erg goed zijn.
 
je moet de srp 'afdekken' met een wax of egp
de levensuur van srp is max zes weken of een paar wasbeurten.

Smart All In One of Chemical Guys All in One zou ik je adviseren.
een betere correctie ipv de maskering van autoglym en een langere levensduur.
beiden handmatig te gebruiken icm een oranje handpad van lake country, een witte voor de nabewerking.
eventueel nog toppen met een wax naar keuze.
 
Het verschil met autoglym zit hem dus vooral in de fillers die aanwezig zijn. Wat is het nadeel van die fillers? En krijg ik met de CG all in one eenzelfde resultaat? Wat als ik dat afdek met collinite.