• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor Nissan 200sx s14a

Rene88

Detailing rookie
2 mei 2010
5
0
Hallo allemaal.

Ik sta zaterdag 8 mei op Full-speed.
en dat is voor het eerst dat ik op een evennement sta en wou graag wel dat me auto er mooi uit ziet.

ik ben er verder nog helemaal niet in thuis kwa schoon maken en hoop dat jullie mij daarin kunnen helpen.

Mijn auto:
Nissan200sxs14aaut1.jpg


hoop dat jullie kunnen zeggen wat ik er voor aan moet schaffen en dan welke stappen te doen om hem mooi te laten schijnen op de show :)

alvast bedankt!

Ps: Hoop dat ik hem hier goed geplaatst heb?
 
Met zo weinig tijd nog beschikbaar, zou ik zeker de tank even vullen en naar Carclean rijden (eerst even bellen voor afspraak) en meteen de kofferbak vullen met geld.
Krijg je een strak advies en kun je meteen de benodigdheden mee nemen.
Phoe, succes man!
 
Allereerst: fraaie wagen zeg!!:)^

Maar dan je vraag: Dat is kort dag!
Als ik zo tussen de regels door lees heb je niet veel ervaring als detailer, klopt dat?

Mocht dat zo wezen en je wilt alles zsm zelf doen dan zijn een paar zaken natuurlijk goed om aan te geven:
* Tijd
* wat heb je al
* Budget
* Ervaring/hulp

Los van die bepalingen zou je met weinig ervaring (en wel in het bezit van auto was benodigdheden) een all-in-one product als
Autoglym - Super Resin Polish veel kunnen doen met prima resultaat....ook voor je velgen.
Daarna een leuke wax er overheen, bv Poorboys World Natty's Paste Wax Blue.
Flesje Poorboys World Natural Look Dressing er bij voor interieur en banden.
Daarbij een stuk of 4 Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator's en wat MF doeken.

Dan kom je snel een heel eind, met redelijk budget en beperkte kennis.

Suc6!:party:
 
Dank je wel D-J,

Ja het is kort dag ja. maar wil dan wel proberen om er nog het beste uit te halen voor die dag.

De spullen die je opgenoemt heb vallen kwa prijs bij elkaar idd wel mee en het is goed te doen.
ik ga dat denk dat straks ook maar bestellen.
nog even een vraagje erbij. is er ok spul dat ik kan gebruiken als ik op de show ben? voor wat viesegeid wat er onderweg naar toe opgekomen is?

Erg bedankt voor je stappenplan kwa producten. en hoe te gebruiken allemaal staat wel op de verpakking neem ik aan?

Ps: en welke MF doeken kan ik het beste bestellen? zie er meerdere.
 
Zal even verder helpen.

MF-doeken waar je altijd mee weg komt zijn de PB-deluxe Mega Towel, kleur te kiezen.
Doek

Vervuiling afhalen zonder te wassen zou ik niet doen, op de show zelf kan je wel opteren voor een detailer spray:
Spray and Wipe

of eventueel een detailerspay met toevoeging van een Carnauba Wax (gebruik ik zelf)
QD+

Beide op de pad spuiten en aanbrengen in cirkelvormige beweging, nadien nalopen met wederom bovenvermelde doek, mijn voorkeur de lange vezelkant van de doek, deze is zachter.
 
Idd, met Down Town!
Paar van die PB doeken! En de QD werkt super, zeker met een vers laagje wax eronder.
Goede shampoo, emmers en mitt heb je?

Hoe het werkt? Lees deze twee linkjes!

https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

https://forum.Carclean.com/cc_postst2286/How-To-Het-gebruik-van-Autoglym-SRP.aspx

Met de spullen die je nu op je bestellijst hebt mis je de stap 2 Kleien.
De stappen 3 en 4 worden dus geheel door de Autoglym SRP ingenomen.
Voldoende info?
 
Dank jullie wel voor de vele info!
Shampoo heb ik wel, of het een goede is weet ik niet. en emmer is ook wel te doen.

totaal plaatje van ongeveer 85 euro.
 
Ja op die show bedoel je? ;) naja spullen als het goed is donderdag binnen. maar helemaal doen zo als je gezegt had ga ik niet redden maar ga wel me beste doen dat hij er mooi uit ziet en ik maak dan zkr foto's! :D
 
Naja het echte poetsen gebeurd pas na de show want dat red ik niet voor die tijd.
Hoe haal je veilig hardnekkig vuil eigenlijk weg? zoals aangekoekte vogelschijt zeg maar? :S

show foto's komen Sowieso dit weekend :D
 
ja, oke....ik dacht meer aan de vlekken in de lak.
Als het dikke stukken zijn is die natte doek (eventueel geweekt in shampoo) zeker goed.
 
Mmm....ga wel op de wc kleien...daar ben ik wel goed in ;)