• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag/Krasjes op 1 week oude auto

Raven

Detailing rookie
15 jan 2011
6
2
Sinds 1 week ben ik in het bezit van een new swift silky silver.
Al na 48 uur had ik 2 krasjes/steenslag (ongeveer 5 mm en tot op de grondlaag) onder de spiegel van de bijrijder.
Ik heb geprobeerd dit met de tandestoker methode op te lossen maar het is er niet mooier op geworden de nieuwe lak ligt een beetje naast de 2 krasjes en de krasjes zijn niet helemaal gevuld.

Nu heb ik van iemand het volgende advies gekregen en mijn vraag is is dit een goed advies ?

juiste lakstift
opvullen tot verder dan de originele laklaag
afschuren met een korrel 2000 (hoeft niet nat)
commandant 4 om het weer glanzend te krijgen.

Sanding heb ik geen ervaring mee en dat kitje wat hier zo geroemd word heb ik natuurlijk niets meer aan omdat de lak al hard is.
Met schuren ga je toch de omliggende blankelak laag beschadigen of niet?
En voor die commandant 4 nemen we natuurlijk iets anders.(Tips ?)

Ik baal natuurlijk gigantisch zeker omdat deze 2 krasjes precies in het zicht zitten mijn vrees is dat ik het nog erger maak dan het al is.

Ik heb er echt geen zin in als ik naar de auto loop dat ik telkens deze krasjes zie.

:confused:
 
als je met spott pads gaat (wet)sanden is dit wel te doen hoor...
Uiteraard beschadig je ook de blanke laklaag, maar als je het goed doet schuur je eerst de tiplak weg, totdat je een egale ondergrond hebt (en dus gelijk met de blanke lak hebt geschuurd)
Daarna oppolijsten en beschermen, klaar..!
 
juiste lakstift

Is natuurlijk een vereiste ;)

opvullen tot verder dan de originele laklaag

Correct en tevens juist

afschuren met een korrel 2000 (hoeft niet nat)

Euh... hoezo niet nat? :weetniet En "een" korrel 2000.... je kunt op een auto niet zomaar gewoon schuurpapier gebruiken uit de bouwmarkt :no

commandant 4 om het weer glanzend te krijgen.

Gooi dat spul AUB in de kliko.... 8o :D
 
Hoor ik mezelf nu weer de Langka Chip Paint Repair Kit roepen? :D ;) Kijk even bij de reviews. Ik heb er een review over geschreven.
 
Ivo ,

wat zijn spot pads ?

ik lees dat de kleur silver is , nu heb ik gehoord dat je zilver niet kan bijwerken met lak en dan schuren (wetsanden)
dit zou als resultaat steeds een donker grijs plekje geven .

ik weet wel dat het moeilijk te spuiten is , naargeland het aantal lagen verdonkerd de kleur dacht ik.

nu ik heb ook een zilveren auto en ik heb lak laten maken maar zonder de alluminium(metalic) erin .

ik ga dit nu proberen op een afgedankt spatbord om zo op verschillende manieren een steenslag zo goed mogelijk weg te werken .

Ik zou het ook proberen met de blob eliminator .

resultaat volgt later .

iemand ervaring met zilveren auto's
 
als je het hebt over Polijsten wel jeroen, maar ik doelde hier op spotpads voor wetsanding....
Ik heb zelf een setje 2000gritt met velcro aan de achterkant en een "schuurkurkje" waar ze op geplakt kunnen worden...
Doorsnede: 35mm
 
Kijk even in het topic van de full detail van mijn Audi:

https://forum.Carclean.com/cc_postst8290/DDT-Stimpy68s-Audi-A4-Full-Works.aspx

Daar hebben we de 3M schuur "kurk" gebruikt op enkele krassen die er inde lak zaten. Werkte perfect bij mij. Maar enige ervaring met krassen opvullen, wetsanden en polijsten is een vereiste. ;)
 
mooi werk stimpy , mooi resultaat en dat motiveert de mensen he :ja

ben ook bezig met van die polijstschijfjes aan te kopen , alleen moet ze met 100 stuks afnemen en dat vind ik nogal veel .

ben op zoek naar klein dealer nu zodat ik ze per vel van 10 kan kopen .

ga er wel eerst mee spelen op een stuk schroot :D
 
Is ie nieuw voor jou sinds een week of echt spiksplinternieuw vanuit de fabriek ?
Indien 2: persoonlijk niet zelf kloten maar uitbesteden als je totaal geen ervaring mee hebt oid !