• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stefan207 - Mini Clubman

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Sinds 3 weken heb ik een Mini Clubman. De auto bevalt erg goed. De auto was van een vrouw geweest die niet echt van wassen/poetsen hield.
Het interieur was behoorlijk vies. Veel vlekken in de bekleding. Ik had er zelf geen zin in om het interieur te doen, dus ik heb hem na 3 dagen naar een poetsbedrijf gebracht. Daar hebben ze het interieur weer als nieuw gemaakt. Erg tevreden over. Dakhemel, tapijt en de matten zijn meegenomen en ruikt allemaal weer fris.

Vanochtend begonnen met het exterieur. Auto was vorige zaterdag nog gewassen, dus was niet heel vies.

1.jpg

2.jpg


Oppervlakkige krassen op achterbumper

3.jpg


Eerst begonnen met het verwijderen van de twee strepen van de motorkap.

4.jpg

5.jpg


Viel behoorlijk tegen. Kreeg het er niet makkelijk vanaf. De buurvrouw had nog stickerverwijderaar, dus daar alles mee eraf kunnen halen, maar wel een vervelende klus. Toen ik de auto kocht heb ik gelijk de gril matzwart geplastidipt. Ik kwam per ongeluk met de stickerverwijderaar op de gril en gelijk de folie er vanaf. Dus de hele grill maar gedemonteerd en alle plastidip verwijderd. Nu even voorlopig met een chrome gril rijden.

Auto gewassen met Swissvax Carbath. De wielen met CG Matte auto wash.

Toen de auto ingesprayed met Iron X:

6.jpg


Wat een geweldig product! Ik had allemaal vieze bruine vlekken in de deursponingen. Alles verdween als sneeuw voor de zon. Ook de zwarte krassen achter de handgrepen. Echt super!

7.jpg

8.jpg

9.jpg


Daarna de auto weer gewassen en gedroogd. Toen kleien, maar was niet echt nodig. Heel apart, komt dit door de Iron X?
De vorige eigenaar waste de auto nooit, dus had extreem veel verwacht. Daarna weer gewassen.

Toen begonnen met het polijsten. Op het zwarte dak zie je alles, dus gelijk begonnen met de rotery. Nog steeds heb ik moeite om hem af en toe op de lak te houden. Heb de rode pad en Monello Forza gebruikt. De kleur werd weer diepzwart en kleinere krasjes gingen eruit. Zitten ook een aantal RDS krassen in, die kreeg ik er niet uit. Wilde ook niet grover gaan, omdat mijn ervaring met een rotery nog niet veel is.

Ik heb ook de zwarte a en c stijlen meegenomen. Die werden weer mooi diepzwart. Zie het verschil, boven gedaan en onder niet:

10.jpg


Motorkap met dezelfde combo gedaan. Geen strepen meer te zien.

11.jpg


Zwarte gedeelte van achterbumper ook gedaan

12.jpg


Toen was het 17uur. Was om 9 uur begonnen, dus vond het mooi geweest. Morgen ga ik weer verder.
Denk dat ik morgen de complete auto doe met de excenter.
 
Mooie wagen.

Ga je nu ook je forumnaam aanpassen naar StefanMini?
 
Dat ziet er tof uit zo'n Clubman! Leuke wagen. Welke rode pad heb je gebruikt? Vast niet de Monello rode pad of wel?
 
Gave auto - een van mijn favorieten. Mooi resultaat alvast bereikt ben benieuwd hoe deze schittert aan het einde van vandaag.
 
Dankjullie.
Volgens mij wel de Monello rood gebruikt.

Vanochtend werd ik wakker en regende het. Gewacht tot 11 uur en toen weer verder gegaan. Eerst de auto weer gewassen en gedroogd.
Toen verder gegaan met de excenter met gele cuttingpad en Menzerna polish. Daarna nog een rondje gedaan met een polishing pad.

13.jpg


Daarna twee lagen Swissvax Shield. Kunststof met Blackwow. Glas met Meguiars glasscleaner.
Toch moeilijk om wetlook vast te leggen op foto.

21.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

22.jpg
 
Lak ziet er kledder nat uit. Mooi hoor.

De trims doen wat vlekkerig en vet aan. Of lijkt dat maar zo?
 
LB;339057 zei:
Lak ziet er kledder nat uit. Mooi hoor.

De trims doen wat vlekkerig en vet aan. Of lijkt dat maar zo?

Klopt, voor het eerst Black wow gebruikt en denk op sommige plekken teveel. Maar zal morgen toch wel opgedroogd zijn?
 
Mijn ervaring met BlackWow is dat het snel te dik opgebracht wordt. Afhankelijk van het soort oppervlak zal het nog straktrekken. Zo niet, dan opnieuw schoonmaken en opnieuw proberen. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er met BlackWow geen mooi resultaat te behalen is. Het materiaal leek niet geschikt. Ik heb toen de trims weer ontvet en gekozen voor D-lux.
 
Eigelijk wel geinig, combinatie rood en Forza op een rotary
Ben je (misschien onbewust) toch voorzichtiger geweest dan de tweede keer

Weer een bewijs dat wit heel goeg kan glimmen, gaaf :cool:
 
correctie, het was een oranje achtige pad van lc, zo'n kleintje. heb ook eventjes de gele kompressor pad geprobeerd op de rotery, maar stuiterde me teveel.
 
mooi resultaat !

Komen er nieuwe strepen op de motorkap ? ik heb die van onze Mini ook laten vernieuwen, ze waren helemaal ingevreten met vogelpoep. Het dak en vooral de dakstijlen zijn een echte PITA om swirlvrij te houden. Blackhole is my friend...

Onze Mini was van een Franse mevrouw, ze had er amper 6.500 km mee gereden, maar toch was een passage bij de carrosserie noodzakelijk. De Franse slag van parkeren is toch nog altijd iets speciaals :D: de bumper vooraan diende herspoten, spotrepairs op beide deuren, en de achterbumper had ook nog wat TLC nodig. De bumperlip vooraan en de trim boven het rechtervoorwiel zijn ook vervangen geweest. De vloertapijten hebben een extractorbeurtje nodig gehad.
 
Thnx allemaal!

Voorlopig nog geen strepen, sowieso niet meer de standaard strepen, als er strepen komen, dan een eigen creatie.
Ik heb ook nog een stuk of 6 restyle deukjes. Deze worden 14 september eruit gehaald.

Verder heb ik vandaag een Cooper S binnen gekregen. Deze bumper is iets anders, de ondergrill is groter. Heb namelijk ook een grotere intercooler liggen en deze past niet met de huidige bumper. Deze week nog even bij de dealer een JCW grill in hoogglans zwart bestellen. En dit weekend haal ik de chrome rand van de koplampen en laat deze in kleur spuiten.

Nog genoeg te doen. Over een maand heeft ie een compleet andere voorkant:party: