Sinds 3 weken heb ik een Mini Clubman. De auto bevalt erg goed. De auto was van een vrouw geweest die niet echt van wassen/poetsen hield.
Het interieur was behoorlijk vies. Veel vlekken in de bekleding. Ik had er zelf geen zin in om het interieur te doen, dus ik heb hem na 3 dagen naar een poetsbedrijf gebracht. Daar hebben ze het interieur weer als nieuw gemaakt. Erg tevreden over. Dakhemel, tapijt en de matten zijn meegenomen en ruikt allemaal weer fris.
Vanochtend begonnen met het exterieur. Auto was vorige zaterdag nog gewassen, dus was niet heel vies.
Oppervlakkige krassen op achterbumper
Eerst begonnen met het verwijderen van de twee strepen van de motorkap.
Viel behoorlijk tegen. Kreeg het er niet makkelijk vanaf. De buurvrouw had nog stickerverwijderaar, dus daar alles mee eraf kunnen halen, maar wel een vervelende klus. Toen ik de auto kocht heb ik gelijk de gril matzwart geplastidipt. Ik kwam per ongeluk met de stickerverwijderaar op de gril en gelijk de folie er vanaf. Dus de hele grill maar gedemonteerd en alle plastidip verwijderd. Nu even voorlopig met een chrome gril rijden.
Auto gewassen met Swissvax Carbath. De wielen met CG Matte auto wash.
Toen de auto ingesprayed met Iron X:
Wat een geweldig product! Ik had allemaal vieze bruine vlekken in de deursponingen. Alles verdween als sneeuw voor de zon. Ook de zwarte krassen achter de handgrepen. Echt super!
Daarna de auto weer gewassen en gedroogd. Toen kleien, maar was niet echt nodig. Heel apart, komt dit door de Iron X?
De vorige eigenaar waste de auto nooit, dus had extreem veel verwacht. Daarna weer gewassen.
Toen begonnen met het polijsten. Op het zwarte dak zie je alles, dus gelijk begonnen met de rotery. Nog steeds heb ik moeite om hem af en toe op de lak te houden. Heb de rode pad en Monello Forza gebruikt. De kleur werd weer diepzwart en kleinere krasjes gingen eruit. Zitten ook een aantal RDS krassen in, die kreeg ik er niet uit. Wilde ook niet grover gaan, omdat mijn ervaring met een rotery nog niet veel is.
Ik heb ook de zwarte a en c stijlen meegenomen. Die werden weer mooi diepzwart. Zie het verschil, boven gedaan en onder niet:
Motorkap met dezelfde combo gedaan. Geen strepen meer te zien.
Zwarte gedeelte van achterbumper ook gedaan
Toen was het 17uur. Was om 9 uur begonnen, dus vond het mooi geweest. Morgen ga ik weer verder.
Denk dat ik morgen de complete auto doe met de excenter.
Het interieur was behoorlijk vies. Veel vlekken in de bekleding. Ik had er zelf geen zin in om het interieur te doen, dus ik heb hem na 3 dagen naar een poetsbedrijf gebracht. Daar hebben ze het interieur weer als nieuw gemaakt. Erg tevreden over. Dakhemel, tapijt en de matten zijn meegenomen en ruikt allemaal weer fris.
Vanochtend begonnen met het exterieur. Auto was vorige zaterdag nog gewassen, dus was niet heel vies.
Oppervlakkige krassen op achterbumper
Eerst begonnen met het verwijderen van de twee strepen van de motorkap.
Viel behoorlijk tegen. Kreeg het er niet makkelijk vanaf. De buurvrouw had nog stickerverwijderaar, dus daar alles mee eraf kunnen halen, maar wel een vervelende klus. Toen ik de auto kocht heb ik gelijk de gril matzwart geplastidipt. Ik kwam per ongeluk met de stickerverwijderaar op de gril en gelijk de folie er vanaf. Dus de hele grill maar gedemonteerd en alle plastidip verwijderd. Nu even voorlopig met een chrome gril rijden.
Auto gewassen met Swissvax Carbath. De wielen met CG Matte auto wash.
Toen de auto ingesprayed met Iron X:
Wat een geweldig product! Ik had allemaal vieze bruine vlekken in de deursponingen. Alles verdween als sneeuw voor de zon. Ook de zwarte krassen achter de handgrepen. Echt super!
Daarna de auto weer gewassen en gedroogd. Toen kleien, maar was niet echt nodig. Heel apart, komt dit door de Iron X?
De vorige eigenaar waste de auto nooit, dus had extreem veel verwacht. Daarna weer gewassen.
Toen begonnen met het polijsten. Op het zwarte dak zie je alles, dus gelijk begonnen met de rotery. Nog steeds heb ik moeite om hem af en toe op de lak te houden. Heb de rode pad en Monello Forza gebruikt. De kleur werd weer diepzwart en kleinere krasjes gingen eruit. Zitten ook een aantal RDS krassen in, die kreeg ik er niet uit. Wilde ook niet grover gaan, omdat mijn ervaring met een rotery nog niet veel is.
Ik heb ook de zwarte a en c stijlen meegenomen. Die werden weer mooi diepzwart. Zie het verschil, boven gedaan en onder niet:
Motorkap met dezelfde combo gedaan. Geen strepen meer te zien.
Zwarte gedeelte van achterbumper ook gedaan
Toen was het 17uur. Was om 9 uur begonnen, dus vond het mooi geweest. Morgen ga ik weer verder.
Denk dat ik morgen de complete auto doe met de excenter.