• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stickerafdruk en vlekken binnenkant voorruit van nieuwe auto

Het is al genoemd, maar probeer eens te kleien. Ik had van die afdrukken van zuignappen op de voorruit (buitenkant, voor het plaatsen van autoruit) bij mijn nieuwe auto. Die kreeg ik er met gewoon wassen niet af, maar met kleien wel. EDIT: gisteren waren de ramen bevroren en toen bleken er toch nog zuignappen te zien (zelfs een die ik nog niet eerder had gezien). Mijn ervaring is dus dat ze minder zichtbaar zijn door kleien.
 
@ frogs: rofl

Ontopic

Je hebt al flink je best gedaan. Maar ik zou ook de dealers eens vragen. Misschien hebben ze er een speciaal goedje voor?
 
Frogs;311305 zei:
Zat die sticker niet aan de buitenkant?

Was ook mijn gedacht toen ik las dat er iets met zuignappen op stond ...........en neem je zo'n ruit dan niet vast aan de BUITENZIJDE :weetniet

Nu lijkt het er op dat er een nieuwe raam is geplaatst in deze wagen en dat er een papier opgekleeft zat (aan de buitenzijde? )

Is er al geprobeerd met een polijstmiddel iets weg te krijgen , je kan nog zoveel andere vloeibare detergenten oid nemen , als het niet geschikt is om "plak" weg te krijgen zal het niets uithalen .
 
Eventueel aceton? kijk wel uit met morsen op de rest van je dashboard. Aceton kan hele nare vlekken veroorzaken als je morst op de verkeerde plek.
 
Hoe meer ik naar de foto kijk, hoe meer ik denk dat het aan de buitenkant zit. Zou echt voor de gekkigheid de ruit aan de buitenkant aanpakken voordat je andere stappen doet.
 
Is er iets te VOELEN (aan de binnen- of buitenkant :D )

Als er niks te voelen is zou het alsnog kunnen dat er bvb een papier op gezeten heeft MAAR dan is er misschien een produkt gebruikt dat ingevreten is in je glas (+ het papier maar daar heb je niks aan) omdat het produkt geen andere uitweg zag.

(APC kan bij puur gebruik blijvende plekken/vlekken veroorzaken op ruiten , en misschien ook nog bij niet genoeg verdunnen)

Maar indien je langs de dealer gaat kan je best zijn advies/oplossing posten , ik ben (wie niet) benieuwd hoe dit er nu af gaat...
en met wat.
 
Als ik dit zo bij de dealer vandaan had gekregen zou ik er niet eens over nadenken om zelf iets te proberen. Als je er voor betaald hebt mag je tenslotte verwachten dat het goed is.
 
Heb exact (nou bijna want andere cijfers en letters) dezelfde afdruk aan de binnenzijde van de auto (zij) ruit van mn vectra. Zit 100% zeker aan de binnenzijde. Komt tevoorscchijn bij ietwat vochtig klimaat in de auto als je met natte kleding instapt bijvoorbeeld.

Heb zelf een 4 jaar oude auto zojuist gekocht dus niet echt dealer probleem. Denk dat t een afdruk vd sticker is die fabriek af bevestigd is voor gecodeerd vervoer naar juiste adres.

Nog een uitdaging dus om weg te krijgen 8-o
 
Indien terug gaat naar de dealer vraag ik me af of het raadzaam is om te vermelden wat je wel hebt gedaan/gebruikt om zelf weg te krijgen:
reden is dat je straks in een ja/nee-spelletje terechtkomt waarbij er gesteld wordt dat je het zelf alleen maar erger hebt gemaakt door de middelen etcetc
 
Frogs;311305 zei:
Zat die sticker niet aan de buitenkant?

Geen gekke opmerking, bij sommige nieuwe vw zitten ze ook aan de buitenkant.


Heb voor de ceecee een golf 5 gehad en die had na 6 jaar ook nog dit probleem, en heb toch een hoop geprobeerd.
 
Jammer dat hier geen vervolg meer op is gekomen door de TS. Ik ben namelijk benieuwd of het nog opgelost is.

Ik heb namelijk hetzelfde op mijn achterruit met een gelijksoortige grootte sticker. Op de Seat Ibiza had ik bij vochtig weer ook een stickerafdruk op de voorbumper. Deze heb ik redelijk makkelijk kunnen verwijderen met mezzo en finale.

Een beetje huiverig wordt ik dan weer bij een achterruit i.v.m de verwarmingsdraden. Daarnaast weet ik ook niet of de sticker aan de buitenkant of binnenkant heeft gezeten. Wat ik zo uit de sticker kan halen is het het logo van een auto transport bedrijf geweest. Wat is nu de beste aanpak?

Bovengenoemde adviesen proberen? De ruiten zijn recent met een ruitenreiniger van AF schoongemaakt en vervolgens heb ik er een anti-condens goedje overheen gesprayed.

Met een doek flink wrijven met wasbenzine, ammoniak enz? Eerst kleien proberen? Of is dit beter te doen met een handpad of spons? Kan het kwaad om er met een handpad(geel) en bijvoorbeeld Monello mezzo overheen te gaan binnen of buitenkant? Ik heb namelijk weinig zin om mijn ruitverwarming te molesteren.

Alvast bedankt voor het meedenken.

edit: In een ander topic ook nog de tip gezien om WD 40 te gebruiken. Dit gelijk even uitgetest. Een tijdje erop gelaten alvorens de gehele achterruit met een doek af te doen(met lichte boenende druk).
Nu is het wachten op een ruit die beslagen is. Tips nog steeds welkom!


Edit: de wd40 nu een aantal dagen geleden gebruikt. Er is nog niet veel condens geweest en daarnaast heb ik ook niet veel meer gereden in die auto, echter heb ik nu 2 keer bij een beslagen ruit geen sticker afdruk meer gezien.