• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Swift Exclusive 1.5 MY2006

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Ik was niet helemaal tevreden met m'n vorige detail. (https://forum.Carclean.com/forum/foto-...clusive-my2006)

Vanwege de RDS en kalkvlekken die er nog met mate zaten.
Deze kalkvlekken zaten behoorlijk diep in de lak!
Wat heb ik gedaan:

Wassen: DJ-BTBM en Monello wash mitt, rasta mitt voor de onderkant. Velgen worden goed bijgehouden iedere week, sopje volstaat. Rubbers, kieren en dergelijke met APC 1:10.

Kleien: DJ- Born slippy 1:10, klei van Mothers. Met deze lube, begint de klei wel te brokkelen. Volgende keer ga ik voor de Monello klei.

Afplakken Colad.

Polijsten: mezzo op wit, sommige delen mezzo oranje, hierna finale op zwart. Kalkvlekken hadden meerdere hits nodig. Heel sporadisch kan je er nog 1 vinden, is het mogelijk dat een kalkvlek heel diep in de lak komt te zitten!?!? Ontvet met Prep.

Wax: Dodo Juice - Blue Velvet Pro wax met edgeless foam app.
Dit ging erg stroef, ik heb er op gelet deze heel dun aan te brengen, toch super stroef!! Ook had ik last van soort korrelen van de wax. Iemand advies? Per paneel gewerkt met een swipe test. Uitbuffen ging prima!

Kunstof: AF Revive, niet helemaal tevreden! Het trekt in daarna komt de grijze verweerde kleur weer terug, vooral op de rubbers!

Ramen: S&W + Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Wipe( was een kadootje)

Banden: meuk Bandenzwart

Motorruimte: Apc 1:4, AG- V&RC.

Interieur volgt nog..

Foto's Iphone kwaliteit

AUTO IS TE KOOP!

28mha1x.jpg


14e9lhj.jpg


24azpdc.jpg



ji1agx.jpg



34sgkf7.jpg


29m0rop.jpg


xeluky.jpg



Feedback altijd welkom.
 
Meerdere hits met Mezzo op oranje..... Waarom ben je niet wat zwaarder gegaan met bijvoorbeeld een gele pad en/of Veloce. Ik heb recent de 2006 Swift van mijn vriendin gedaan, maar daar vond ik het resultaat met de Mezzo op oranje te beperkt. Ben toen maar direct overgestapt op de Rotary, maar kan me voorstellen dat je die niet hebt.
 
In verband met het ontbreken van een lakdiktemeter... Zonder heb ik het gevoel, dat je maar wat aan het doen bent.. Dit vind ik voor mezelf echt een must! Misschien moet ik me niet zo druk maken, maar toch..
 
Met een dap kun je heel erg ver gaan hoor. Resultaat ziet er, zeker met de verkoop in gedachten toch super uit!
 
Ik vind het ook netjes hoe die erbij staat ondanks dat jij maar beperkt aan spullen had.
Leuke auto ook en de velgen staan goed.
 
Lekker bezig geweest. Niks mis mee met meerdere malen oranje voor bepaalde plekken. Better safe than sorry.

Over het stroeve opbrengen van de wax: Probeer een pufje detailer spray op je padje, zodat deze vochtig is (niet nat/doorweekt) voordat je met de wax aan de slag gaat. Dat helpt vaak wel en is niet slecht voor de wax.
 
+1 GMToyota; dat pufje detail spray helpt wel. Misschien ook te overwegen; de wax wat verwarmen voor het aanbrengen. Je beschrijft dat het korrelt, dan denk ik dat die wat te koud is...

edit: verder wel netjes resultaat! Succes met de verkoop.