• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Ik heb die duo pad ook. Voor grote oppervlakten (En het polijsten van een hele auto....) fijner dan de microfiber.
Je hebt veel betere houvast doordat hij veel groter en hoger is.
Ik ben die MF al zat na alleen de voorruit met prof polish.
De MF gaat stroever over de lak. Zwaarder voor je armen, maar reinigt daardoor naar mijn idee wel grondiger.
 
Hangt ervan af welke manier je wilt gaan doen.

Velgen kunnen in de wax (DJ Hybrid of PB Wheel Sealant) of in de coating. (Gyeon Q2 Rim) Vooraf wel even goed reinigen met bijvoorbeeld Monello Non-Ferro of DJ Ferrous Dueller. Deze zijn ijzerverwijderaars en reiniger in 1.

Bandrandjes hoor ik heel veel goeds over Gyeon Q2M Tire maar DJ Supernatural Tyre Dressing is ook erg goed. Vooraf wel even met een goede APC reinigen.

Ik heb mijn linkervelgen in de Rimwax staan (hier niet verkrijgbaar maar volgens mij een beetje de klassieker) en rechts in de DJ Hybrid maar merk geen verschil. Het lekkere als ze in de coating of sealant staan is reinigen een makkie. Beetje shampoo oplossing en een borsteltje en kwastje en klaar.

Prachtige metamorfose, zal een hoop handen-arbeid hebben gekost!
(al zal waarschijnlijk de japanse lak niet al te hard zijn).
Zoals gezegd, velgen / remdelen met Monello Non-Ferro: inspuiten en even laten inwerken, inwrijven met een kwast (let op: geen metaal aan de kwast) en afspuiten. Beschermen kun je met Poorboys Wheel sealant, Gyeon Rim o.i.d.
Banden weer "als nieuw" kan met Poorboys Bold 'n Brite, Gyeon Tire of Mothers Black to black bijvoorbeeld.
Wel eerst je banden heeeeel goed schoonmaken met bijv. APC, Tuff Tire cleaner of Mothers Tire renew.

Thanks voor de info! M'n velgen zien er momenteel echt slecht uit. (Zie foto's). Vroeg me af of dit op te lossen is met een product als Non-ferro of dat het echt tijd is voor een nieuwe spuit beurt/chroombad oid. ?
Ik weet namelijk niet goed of het afgebladderde verf is of gewoon oxidatie?
En APC, wat is dit? (Ben nog nieuw op dit gebied he haha ;))

Velg1.jpg
Velg2.jpg
Velg4.jpg



Van harte gefeliciteerd met je afstuderen. First things first.
Je auto is prachtig geworden. Complimenten voor je inzet en het resultaat.
Dubbel thanks!! :D:D

Wat is je ervaring hiermee? Is er een groot verschil qua verwerking of resultaat tov een MF-handpad?

On topic: mooi opgeknapt!

Ik heb die duo pad ook. Voor grote oppervlakten (En het polijsten van een hele auto....) fijner dan de microfiber.
Je hebt veel betere houvast doordat hij veel groter en hoger is.
Ik ben die MF al zat na alleen de voorruit met prof polish.
De MF gaat stroever over de lak. Zwaarder voor je armen, maar reinigt daardoor naar mijn idee wel grondiger.
De MF handpad, help me out here :$

Ik heb zelf alleen ervaring met de duo pad. Vergelijken kan ik dus niet. Wel kan ik zeggen dat ik het zelf een hele fijne pad vond om te gebruiken. Goed formaat en goede hardheid. Je knijpt niet zomaar de pad fijn als je bezig bent, wat wel fijn is natuurlijk. Hierdoor kan je gewoon lekker blijven poetsen.
 
Die velgen zijn flink vervreten, dat krijg je niet weg met Non-Ferro. Ben bang dat overspuiten wordt als je ze beter wilt krijgen. Ze worden wel lekker schoon als je ze Non-Ferro-d

APC = All Purpose Cleaner oftewel een auto uitvoering van de Allesreiniger.

Voorbeelden zijn :
Dodo Juice - Total Wipe Out
Poorboys World - All Purpose Cleaner + Degreaser
Ieder merk heeft er wel eentje.

Deze kun je gebruiken om een smerig dashboard weer schoon te krijgen, bekleding te reinigen, bandrandjes ontvetten, het tankdopdingetje reinigen, je raamrubbers, deurrubbers, kiertjes. Vast nog wel meer
 
Schuren en spuiten dat is de enigste oplossing,
Met schoonmaken kom je een eind maar de stoeprand schade blijft