• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirl scooter

aloys-b

Detailing rookie
25 mei 2008
1
0
Hoi allemaal

Ik heb direct een vraag.

Mijn gekochte scooter ( piagio zip 4T 2009 ) verkeerd eigenlijk in prima staat. Wel zit die onder de swirls en dit valt nogal op ( tsja, zwart heh )

Nu heb ik wel 1 of ander d2 kras middeltje, maar dit vertrouwde ik niet helemaal. Had het eventjes geprobeerd ergens onder aan een zijkap en het gebied leek wel helemaal bekrast en dof :S ( gelukkig was ik verstandig genoeg om niet direct mijn scoot ermee te gaan poetsen )

Nu vraag ik me af of ik überhaupt wel auto spullen kan gebruiken op mijn scooter. Ik heb namelijk ook even meguiars step 1 geprobeerd ( niet grondig ) maar ik denk dat dit te licht is?

Ik zit er nu aan te denken om de scooter te wassen, te kleien, step 1 + 2 en daarna te waxen. Ik heb alleen geen quick detailspray meer. In het flesje zat nog 1 druppel en die heb ik gemixt met wat water en een paar druppels NXT generation shampoo. Volstaat dit ook?

Ik hoop dat iemand me kan helpen:D

Groetjes, Pieter
 
Pieter,

scooterlak kun je behandelen hetzelfde als autolak.

Zie de diverse topics van mijn scooter.

Klik.

En nog eentje: klik
En nog eentje: klik
En nog eentje: klik

Ik kan wel zeggen dat mijn scooter de schoonste en glimmenste van Den Haag en omstreken is :)_[]
 
@nicknameless

Bedankt voor de topics. Ik had er twee van al gelezen.
Als ik kijk bij de laatste link dan heb je hele erge swirl, maar jij gebruikt ook een dap.

Ik schat dat mijn swirl 2 keer minder ernstig is maar is dit eruit te poetsen met step 1 dus zonder machine?

en de klei, weet je toevallig of ik die, met dat mengsel kan gebruiken
 
Je kan kleien met een watershampoo mengsel, alleen brengt dit je klei om zeep.

Mocht je erg omhoog zitten, ik heb nog wel genoeg detailer spray. Kun je wel wat van me krijgen, stuur maar een PM.

Ik woon in Leidschenveen/Ypenburg.
 
Dat zou super aardig zijn, maar ik vind niet dat ik dat nu al kan maken na welgeteld 45 min. aangemeld te zijn op het forum:p

Ik heb nog 3 stukjes klei, waarvan 1 nog wel schoon maar toch redelijk verkleurd. Ik gebruik die wel, en vervolgens de velgen ook kleien. Dan zou ik hem toch al weggooien. Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe hard loopt je peugeot?

groetjes,
 
PieterA zei:
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe hard loopt je peugeot?
Mijn scooter loopt niet, die rijdt :D

De scooter rijdt, gecorrigeerd na controle, 51 km/uur. :)_[]
Daadwerkelijke snelheid ligt iets hoger, ik denk tegen de 60 aan.

Alleen de CDI unit veranderd/verwisseld voor een sneller type en het ringetje uit de vario gehaald / afgedraaid.

We zijn hier op het forum om elkaar te helpen, dus als je wat nodig hebt in noodgevallen, dan staan er altijd mensen klaar.
 
Heb je de CDI niet even ingezaagd? Komen er wat kilometertjes bij;)

heb net even een stuk van mijn scooter gedaan, maar ik krijg het niet beter meer. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken
 
mmm... raar, het kleien haalde niks uit. De klei gleed prima over de lak, maar ik voelde helemaal 0, echt helemaal niks:S Na de hele scooter gedaan te hebben ( alleen kappen ) zat er op de klei geen enkel viezigheidje:S.

Daarna step 1 waarvan het allemaal wel iets beter werd maar de swirls er onmogelijk uitgingen, gevolgd door step 2 en snel waxen.

Nee, ik ben bang dat een machine het enige is wat mijn scootertje nog een beetje toonbaar maakt.

Genoeg gezeur, hier wat foto's, en en let niet op de tuin, het is een rommeltje:p


De scooter ( treeplank en dergelijke nog niet schoongemaakt )
f4e68158.jpg


Zijkap, wel na schoonmaken maar alweer veel viezigheid opgekomen. De glans is hier op zich wel goed en veel minder swirl dan voorop.
f021d6b6.jpg


Doffe voorkap ( is in het echt wel wat minder )
cadac2a7.jpg


En dan nu de swirl, dit gaat hem zeker niet meer worden handmatig, heh?
8fe62422.jpg


In het echt valt het allemaal iets minder op, behalve die voorkap, die is niet echt in een geweldige staat.
Wat ik BTW nog aan mn scooter ga doen ( waarschijnlijk):

iemand een idee om de swirls te verwijderen zonder machine?
 
Dus als ik het goed begrijp step 1 van meguiars inruilen tegen bijv. Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner. Ik heb uiteraard het hele stappenplan gevolgd.
Is die van Mothers dan zo veel zwaarder dan die van Meguiars?

En krijg je dan niet zo'n hele doffe lak ( namelijk even nog D2 snel cleaner geprobeerd maar hiervan werd het heel dof en krasserig, of deed ik iets fout ).

* die D2 had ik toch nog liggen
 
Ik ken de D2 niet, maar aangezien je schrijft dat je lak er heel dof of krasserig van wordt, ga ik ervan uit dat dit product erg grof is, te grof zelfs.

Indien je wilt, tijd en zin hebt, wil ik je wel helpen, heb deze week toch vakantie.

Misschien een weekend ofzo.
 
Uiteraard zou ik dat willen, Tijd maak ik en ook heb ik voor een groot deel vakantie. Moet alleen best vaak halve dagen werken. Er is alleen 1 probleem... Ik heb nog geen rijbewijs ( 19 augustus praktijk examen ), dus om dat ding te vervoeren wordt een beetje onmogelijk. Ik zou een keer in een weekend kunnen komen als ik mijn rijbewijs heb. Ik woon trouwens in wassenaar.
 
Nicknameless, als je nog langs zou willen komen, graag:D ( uiteraard geld dat niet alleen voor hem ). Gelieve even te reageren op mijn pb en wil je er een vergoeding voor hebben bijv. voor de gebruikte spullen enz.

groetjes,
 
Ik wil best ff langskomen, alleen wordt dat niet morgen aangezien ik bezig ben aan m'n eigen auto. (prio nummero 1).

We kunnen van de week wel ff afspreken. We houden contact :)^