• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls niet volledig weg op Seat.

-Dries-

Detailing rookie
21 sep 2009
370
0
Hallo,

Vandaag voor het eerst de dapp op mijn eigen auto gebruikt. Hiervoor al 2x een ford te pakken genomen, en een BMW. De ford lakken waren duidelijk zachter als die van de bmw, maar die kreeg ik allemaal toch swirl-vrij.

Nu begon ik vandaag aan mijn eigen auto. Een Seat Cordoba uit 98.

Dapp op standje 4-5
Oranje pad
Inizo, 4 dotjes, netjes verdeeld.

1/3 motorkap gedaan. Redelijk veel druk uitgeoefend, langzaam gelopen. Toen in nog 2 stappen de rest van de motorkap gedaan.

Afgenomen met een mf doek en spruzzo. Goed gekeken. Swirls zitten er nog.

Dit heb ik dus nog 2 keer gedaan (dus in totaal 3 x met Inizio)

Daarna Finalle op wit, en toen Finalle op rood.

Tussendoor goed afgenomen... Maar nog steeds, je moet zoeken, maar de swirls zijn er nog steeds. Die lak is KNETTER DE KNETTER hard gewoon.

Het resultaat is een motorkap waar onwijs veel uren in zijn gaan zitten, en het resultaat is niet wat ik zou willen.

Moet ik een nog grovere pad gebruiken? Ik zal ik dan toch de Pro900 maar bestellen:sob:

gr


dries
 
Valt in de categorie VAG lakken. Idd, kneiters hard, en vaak het best te bewerken met een woolpad + rotary.
De menzerna's/monello's doen het hier uitstekend bij, M105 van Meguiar's doet ook niet onder.
 
zijn zowel kneiterhard als superzacht die seat's.
geen peil op te trekken.

oranje en inizio is NIET de krachtigste combo.
stand 5-6 kan best en icm kleinere behandelingsplek geeft dat wel meer bite.
1/3 motorkap is gewoon te groot voor dat kleine beetje pasta

de dap komt soms gewoon te kort op dit soort lakken.
je komt heeeel ver met een dap maar de rotary is onverslaanbaar op harde lakken
 
Ik dacht net dat ik een beetje klaar was met aankopen doen...

En het gebruik van een hardere pad? Of zijn het allemaal lapmiddelen en moet ik aan de rotary?

Kmoet eerlijk zeggen dat ik daar nog een beetje huiverig voor ben, totaal geen ervaring mee. Ik ga wel met iemand mee naar de golf 4 dag over een paar weken, mss dat ik daar eens wat rotary ervaring op kan doen.
 
Geel + inizio, dan paars wolletje + inizio, dan heb je het gehad wat betreft de DAP.
Daarna kan je overstappen ( mag ook eerder ) op de rotary.
Als echt ze knetterhard is, probeer bij iemand in de buurt een stukje uit met vorige combo's. Als je dan weet wat wel werkt dan aanschaffen
( of inschrijven voor de Pro900 rotary van CC, en iets later als ie er is onder begeleiding ( ivm verschil DAP vs Rotary ) knallen.
 
Wat betreft omhoog wel :)
Lichtgroene pad komt hier steeds vaker en vaker voorbij.
Misschien volgende maand ivm vakantiegeld, 3 in 1 bestelling >> tadaaaaa
 
Ik weet niet waar je woont anders kom je een keer langs bij Carclean.com dan kijken we wat wel werkt op je lak.
 
Vandaag op een achterscherm maar weer een testspot gedaan.

Ongeveer ter groote van 4 pads, oranja en inizio.

Hier een minuut of 4 op bewerkt, en toen was 90% van de swirls toch weg. Maar met veel druk, langzaam bewegen en veel hits.

Het kan dus wel, maar het resulteerd in heel veel kleine vlakken, en veel inizio.

Net niet genoeg bite kan je eigenlijk wel zeggen. Ik vind het niet erg om een rotary erbij te kopen, maar wat moet ik daar dan allemaal nog bijkopen aan pads en weet ik het allemaal?

En patrick, kan ik dan keertje bij je langskomen voor een lesje rotary?
 
Denk dat Patrick het geen probleem vind, kom ik ook daar naartoe als ik kan.
 
Ik moest toch de standaard verbruiksartikelen hebben, dus ik heb meteen even een wolpadje meebesteld. Ben benieuwd moet ik zeggen, maar ik verwacht geen wonderen.
 
Ik kon ze gisteren zonder zon niet vinden, maar vandaag zag ik de swirls wel. Wel veel minder.

Hoe herken je swirls die door een dapp zijn gemaakt? Zoiets las ik in een ander topic.


En ook zie ik hologrammen, hoe heb ik dat voor elkaar gekregen en hoe voorkom ik het?
 
Ik heb hetzelfde op Golf 5 en Volvo S60, de meeste swirls gaan weg, maar er blijven er toch nog heel wat zitten.
Op golf 5 geprobeerd met gele pad en Mezzo. (op volvo alleen oranje)

Ik ben van plan om Lake Country Foamed Wool 6.5 inch Cutting Pad te kopen (wtf is die centreerpen bij de andere aanbieding) en Meguiar's Professional Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound.

Iemand suggesties of advies?
 
Het schijnt dat de lakken op Seat's voor bj. 2000 stukken harder zijn dan Seat's die na 2000 van de Spaanse band af rolden (heeft volgens mij ook te maken dat vanaf 2000 de lakken watergedragen zijn en voor 2000 met oplosmiddelen).
Nadeel van een zachtere lak is dat het wel kwetsbaarder is maar met detailen heb je er wat meer voordeel van.
Maar daar heb je met 98-er Seat geen moer aan natuurlijk.
Het is meer voor algemene info.
Heb je er foto's van gemaakt?
 
Dibbuz zei:
Ik weet niet waar je woont anders kom je een keer langs bij Carclean.com dan kijken we wat wel werkt op je lak.


Vandaag onder begeleiding van dennis de seat aangevallen met de pro900.

Alles verdween als sneeuw voor de zon. Mezzo op oranje, Finalle op wit en weg was de ellende.

Jullie kunnen vast wel raden wat ik ga aanschaffen:party: