• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Te laat met winterbeurt, wat nu?

Gonadan

Detailing addict
8 dec 2012
33
55
Niet al te lang geleden heb ik een auto gekocht welke ik wat mee liefde wilde geven, dus ook meteen het stappenplan ingeslagen en gewacht op een mooie dag. Helaas waren de weekenden steeds of regenachtig, of ik had geen tijd. Laatst pakte ik toch mijn kans, het was een graag of 6 dus kon nog net (niet optimaal). Gauw wassen en kleien, maar toen ik aan het cleanen wilde beginnen kwam er flinke mist opzetten en moest ik mijn werkzaamheden staken. Nu heb ik dus een gekleide auto, maar geen beschermlaag meer. Ik wilde nog aan de gang met cleaner, glaze, sealant en wax om hem echt winterklaar te maken.

Zelf zie ik enkele opties:
- Niet kloten bij deze lage temperaturen, gewoon schoonhouden en in het voorjaar het hele stappenplan opnieuw.
- In ieder geval wachten op boven nul en dan maar gauw in de wax, heb je tenminste iets.
- Wasbox voor een hele dag afhuren, zal wel duur zijn dus niet echt een optie. :grinning:
- De auto maar laten voor wat het is, maar even de wielen eraf en mee naar binnen om die in de sealant te zetten.

Aangezen het ex-lease is ga ik er vanuit dat de vorige eigenaar hem niet in de was zette, beading was dan ook niet te zien (alleen even net na aankoop, vloeibaar dus). Daarom vermoed ik dat het kleien niet echt ten koste van de bescherming is gegaan. Wat is nu verstandig om te doen?
 
Als je Bodegraven niet te ver vindt , dan wil ik je best wel een keertje helpen op een zaterdag.Heb hier een eigen ruimte dus geen last van het weer.;)
 
Lekker zo laten en na de winter helemaal aapakken... Half werk schiet je niets mee op, en sowieso...90% van alle auto's rijdt onbeschermd....
 
Zojuist even de auto afgespoeld met een grote gieter met warm water
Daarna een warm sopje met Glansprotector er overheen
Vandaag blijft hij op de oprit. Als het morgen kan gaat er nog een was overheen
De GP shampoo is in de winter mijn (luie mannen) favoriet
Onder het motto "beter iets dan niets"
 
Ik ga stug door met schoonhouden en detailen ,^^ Dan maar even niet voor de deur, maar in de gratis stofzuighal die na de wasdoos komt :schaam

Maar een echte werkplaats binnen zou natuurlijk wel het mooiste zijn.
 
Gewoon wassen met 2-emmer-systeem en nalopen met een goede Quick-detailer met een wax erin.
Bv https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/QD_Quick_Detailer_Plus_473ml_PB_QD_16_101019

Redelijke bescherming en als het weer beter wordt pak je je auto helemaal goed aan!
 
Laagje Reload na het wassen, dan redt je het weer totdat de temperatuur boven de 10 graden uitkomt.
 
Zou de Reload ook aan te brengen zijn op een natte auto? Dit heb ik afgelopen weekend namelijk gedaan maar ik weet niet of de reload dan ook zijn werk doet.
Met de Meguiars Last Touch Spray Detailer doe ik dit wel, maar die kan je dan ook probleemloos verdunnen met water o.a. als kleivloeistof.
 
Lees de gebruiksaanwijzing ;)














(1:1 verdunning wordt zelfs aangeraden voor gebruik op donkerkleurige wagens...)
 
@Gonadan Hier hetzelfde probleem

Zie dat jij ook uit Amsterdam komt. Heb jij enig idee waar hier in de buurt een beetje fijne (binnen) wasboxen zijn waar je ook de tijd mag/kan nemen?
Ik weet dat je bij de Autoradam in West niet eens een emmer mag vullen. Laat staan als je daar gaat kleien... :no

@Smurf Ik zou graag gebruik maken van je aanbod (als dit ook voor mij geldt tenminste) :)
 
Loogman in Amsterdam. De wasbox betaal je per tijdseenheid, net als een parkeergarage. De stofzuigerhal daarna is onbeperkt. Kan je rustig een aantal uur staan.
Je kan er alleen geen emmers makkelijk vullen, dus zelf water meenemen is aan te raden.
 
Ik weet niet of het een optie is om naar een "eerste drie uur" gratis parkeergarage te rijden? En dan bv op een zondag, zodat niemand er last van heeft? Dan zou je ff een wax aan kunnen brengen, ff iets langer laten curen dan normaal

Kan je iig 2-3 maanden vooruit.

Het is ook weer niet zo, wanneer jij je auto deze winter niet beschermt, de lak afgeschreven is :)
 
ivo's;308422 zei:
Lees de gebruiksaanwijzing ;)
(1:1 verdunning wordt zelfs aangeraden voor gebruik op donkerkleurige wagens...)
Staat helaas niets op de fles. Even op de site van Cquartz gelezen en daar staat idd. Shake well, spray the Reload after washing the car, or when it's dry. Kan dus zoals ik gedaan heb. Handig.
 
Geen punt. Ligt niet aan jou maar aan de, in mijn ogen, te summiere gebruiksaanwijzing die CQuartz meelevert. Als je echt alle ins en outs van de produkten wil weten moet je kijken op hun website.
Maar goed, dat doet niets af aan de kwaliteit van de produkten. Ik heb m'n LM wintervelgen in de DLux staan. Die zijn nu met ruim water en de Mothers Wheel Brush eenvoudig schoon te houden. Even licht borstelen en het vuil vliegt eraf.
 
Op dat punt ben ik het volledig met je eens hoor...
Gebruiksaanwijzing is wel ERG karig.
Oké, op een flesje van 30ml kun je ook niet veel tekst kwijt, maar in de kit pack plek genoeg voor een A4 oid.... :weetniet
 
@RST-Smurf: Bedankt voor het aanbod, maar het is voor mij wel een flink stukje rijden helaas. ;)

@Henkus: Nee, ik kom niet uit Amsterdam, dat zet het forum standaard in een nieuwe account. Het is omgeving Alkmaar.
Wat betreft het poetsen in een gratis stofzuigerzone, dat vind ik niet echt netjes, daar is hij niet voor bedoeld. Een wasbox is daarentegen nog wel een optie.


Gezien de reacties moet ik me dus niet te veel zorgen maken en mijn kans pakken als ik die krijg, maar het hoeft niet.
Bij de kleikit kreeg ik nog een fles Showtime Quick Detailer Spray, zou dat dan een tijdelijke optie zijn? Voor mijn gevoel zou dat meer voor het uiterlijk zijn (glans) dan dat het daadwerkelijk bescherming geeft.
 
Als je wil kun je met mij een keer afspreken, dan zorg ik voor een werkplek in Alkmaar of Stompetoren.
Wordt het zaterdag redelijk weer?