• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug van weggeweest: Sonax

Tim;351254 zei:
We hebben in de afgelopen maanden meermaals contact gehad met Sonax, Sonax is bij ons op bezoek geweest, we hebben een aantal goede gesprekken gehad en op basis daarvan vonden beide partijen dat het tijd was om vooruit te kijken en een nieuwe samenwerking te starten.
5 jaar is een lange tijd! En Sonax heeft niet stilgezeten qua productassortiment. Wij vinden dat er erg mooie producten tussen zitten die niet in ons assortiment mogen ontbreken.

Vooruit kijken is prima en een merk moet ook de kans krijgen zich te rehabiliteren. Vandaar dat ik Carclean en Sonax ook een lange, en voor beide partijen profijtelijke, samenwerking toewens.

Maar de vraag die me desondanks op de lippen brandt: zal in een vergelijkbaar geval van het Alcantara incident door Sonax anders (lees: klantvriendelijker en met meer verantwoordelijkheid) gehandeld worden?
 
Sinds 2008 is er nogal wat veranderd in het consumentenrecht. En het gebruik van Internet versterkt dat nogeens

Je moet als fabricant / leverancier wel heel naief zijn wil je iets als de SonaxSaga nog een keer laten gebeuren
Vooral gegeven de duidelijke manier waarop CC zich richting fabricanten / leveranciers opstelt.

Een goed product bewijst zichzelf en een goede klantondersteuning doet de rest
 
Ben ik nu wat teveel eisend maar komt er echt een introductiekorting want er liggen al 2 producten in het mandje :-"

grtz
 
Ik heb de netshield er nu 2 weken opzitten na aanraden van shutterspeet.
Moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de beading en sheating,
Ik heb de auto nu ook al twee weken niet gewassen maar de beading is elke keer weer een glimlach waard:grinning:
Nu alleen de standtijd afwachten.
Is voor mij op dit moment een blijver:cool: .
 
@Mustang;
Mooi dat je tevreden bent!:)^

Ik gebruik het al langere tijd en hier op het forum wel eens wat foto's geplaatst maar nooit veel respons op gehad. Waarschijnlijk door de "Sonax story".
Ik vindt het nog steeds fantastisch spul en dat voor €15,00/€18,00. Wèl zijn er een aantal "spelregeltjes" en als je die echt negeert dan ben je het "haasje"! Aanbrengen op een schone, liefst gepolijste, ontvette lak. Nòòit in de zon en 0,5m2 per keer èn gelijk afnemen met een goede doek. Ik gebruikte eerst suède doeken maar nu de Meguiaers Ultimate Wipe. Gebruik ook minimaal een doek per paneel. Mijn ervaring is, dat je na 1week het beste nog een laagje kan aanbrengen voor de beste standtijd.
Wanneer je de "spelregeltjes" goed volgt, dan is het resultaat echt waanzinnig en al helemààl voor deze prijs.
 
McShine;351276 zei:
Ik zag op youtube dat 1 puf genoeg is voor 1 plaatwerkdeel, het lijkt me dus wel. Ik ga deze zeker testen! Ik wacht nog even op de herintroductieactie...:-b
Met 1puf is je spuitbus leeg........ :-" Het is een soort van schuim en de spuitbus staat onder druk.
 
Ik ben nooit zo van de hypes over nieuwe producten, dus ik ga even advocaat van de duivel spelen :-b voor een product dat dit jaar vaak voorbij is gekomen op een ander forum: Polymer Netshield. Ik lees van Dibuzz, volgens Sonax: een busje is goed voor 3-4 auto's. Voor 15-18 euro? Vind ik persoonlijk erg duur. Collinite 845 of 476 zijn ook 18 euro en daar kun je jaren mee doen. Hele goede sheeting en beading zie ik op de filmpjes, dat zeker! Maar niet ongeëvenaard en niet iets wat ik nog niet bij een ander beschermingsproduct heb gezien. Verder is het ook niet echt gebruiksvriendelijk als ik het zo lees uit de ervaring van Shutterspeet...

Fuzion, FK1000P, OptiSeal, Jetseal109, Wolf Chemical's body wrap, allemaal producten die op een gegeven moment erg in en hot waren. Hebben hebben hebben, tot een jaar later het volgende product voorbij komt :p . Ik begrijp het wel hoor, ik ben er zelf ook gevoelig voor, maar zoals ik al zei: advocaat van de duivel om toch enigszins (waarschijnlijk vooral voor mezelf) de voeten op de vloer te houden.

Wat ik of iemand anders persoonlijk van Sonax vind is nu denk ik niet relevant, niemand wordt verplicht een product te kopen. Maar ik vind het wel begrijpelijk dat CC weer Sonax in het assortiment neemt.
A, omdat het toch een bekend merk is doordat ze in elke autowinkel wel hun producten verkopen. M'n buurman kent m'n Monello polijstmiddelen of Swissvax wax niet, maar complimenteert me wel om mijn Meguiars washmitt: "Beste merk hè!!". Bekendheid doet kopen en trekt ook klanten aan.
B, nieuwe mooie producten waar nu veel over gesproken wordt.

Ik wens CC alle succes toe met de verkoop van dit merk, probleemloos, zonder saga's.
 
@GMToyota;
Mooi, duidelijk en begrijpelijk verhaaltje. Nog even over de gebruiksvriendelijkheid; het aanbrengen is zeker wel te doen, alleen er zijn wel, zoals gezegd, een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Doe je dat, dan is het zeker makkelijk aan te brengen. En in mijn ogen sneller en "makkelijker" dan een andere coating. Het aanbrengen is wel iets anders dan je gewend bent, het gaat eerst een beetje "stroef", totdat de SPN op de lak zit. Zo kan je goed "voelen" waar je bent gebleven. En zoals met veel van onze "flesjes/middeltjes", de voorbereiding is eigen DE basis voor het beste resultaat. Doe je dit niet, dan zal/kan het resultaat tegenvallen. Het is dus zèker gèèn wondermiddeltje. En dat er over een tijdje weer iets anders voorbij komt.... Das alleen maar goed, "stilstand is achteruitgang"...
"My 2cents"..... Gewoon proberen..... !
 
Eensch met Peet, gewoon paneel per paneel doen en grotere vlakken in delen. Het is geen Fuzion wat je uit staat te wrijven maar om het nou moeilijk te noemen... nou nee.
Doe je heel de auto dik aanbrengen dan heb je wel een uitdaging denk ik :)
 
Vandaag maar eens 2 producten van Sonax besteld;

De Brilliant Shine Detailer + Netshield.

Ik ga de motorkap eens verdelen in 3. Netshield - colli 476s - BSD.

Gaan we de duurzaamheid en etc eens testen :grinning: .

Grtz
 
Stephan;351423 zei:
Vandaag maar eens 2 producten van Sonax besteld;

De Brilliant Shine Detailer + Netshield.

Ik ga de motorkap eens verdelen in 3. Netshield - colli 476s - BSD.

Gaan we de duurzaamheid en etc eens testen :grinning: .

Grtz

Dan zal de BSD je nog verassen! Ik heb als test de achterbumper van de auto van mn broertje in de BSD gezet denk nu toch al zeker 2 maanden geleden. Dus alle pekelellende heeft die mee gekregen. En nog steeds volop aanwezig! Na het wassen weer sheeten als een dolle :).
 
BSD is echt een fijne QD met zeer lange standtijd (zeker voor een QD). Beading ook waar je U tegen zegt...
 
Ik zal voor de eerlijkheid een rondje Rejuvenate doen met het dapje en dan ontvetten met eraser.

Zo zal het wel eerlijk zijn. Wat zou het beste geven; de motorkap of dak?

Grtjes

Stephan