• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tesla

De prijs van een auto in Europa is niet de de prijs van diezelfde auto in de US waarbij je gewoon USD omrekent naar EUR. De fabrikant kan een prijs bepalen per continent / land, kijk maar naar de prijs van de Model S. Ik denk dat de Model 3, althans in België, effectief rond de 35k zal liggen. Nieuwe auto's zijn in Nederland duurder dan in België, maar waaraan ligt dat? BTW is bij ons ook 21%.
 
@BrunoV Daar heb je helemaal gelijk in. Eén op één omrekenen aan de hand van de wisselkoers is niet de manier, maar meer hebben we op dit moment niet. Daarnaast zie je Tesla wel reageren op de zwakke Euro. De prijzen van de MS zijn daar de laatste tijd op aangepast. Degenen die hun reservering voor de M3 omzetten naar een order zullen daar geen last van hebben of staat er iets in de voorwaarden waardoor Tesla tussentijds kan verhogen? Hopelijk blijft de vanafprijs nog lange tijd op €35K. Het zal de concurrentie-positie van de M3 alleen maar ten goede komen.

In NL wordt naast BTW ook een luxe-belasting op auto's geheven, de BPM. Echter, op auto's met 0% uitstoot zit deze belasting niet. @Bikkel Althans, nog niet! Die graaiers in Den Haag zijn zogenaamd erg begaan met het milieu, totdat het hun teveel geld gaat kosten.
 
Als 20% van alle auto's een Tesla soort word, hebben ze een groot probleem in Denhaag. Missen ze heel veel accijns en btw.

Moet jij eens kijken hoe snel er nieuwe inkomsten bronnen worden verzonnen.
 
@Bikkel Als we inderdaad over deze percentages en bijbehorende aantallen praten, dan grijpt Den Haag zeker in. Maar 20% van 400K nieuwe auto's in NL betekent 80K elektrische auto's. Daar krijgt Elon Musk vast een natte droom van, maar zie ik op korte termijn niet gebeuren.

BPM op elektrische auto's verwacht ik ook niet. Onze briljante Staatssecretaris van Financiën, de heer (K)Wiebes, ligt nu al onder vuur gezien de inhoud van de laatste Autobrief. Hybride en elektrisch worden daarin qua bijtelling en andere belastingvoordelen steeds verder afgeknepen en daar is de 2e Kamer het niet mee eens. Vergroening van het wagenpark wordt volgens hun op deze manier te veel afgeremd. Daarnaast moet NL ook de door Europa opgelegde milieu-normen halen, waarop we mijlenver achterlopen.

Maar hoe het precies gaat lopen, blijft koffiedik kijken. Ik vind Piet Poulusma al veel geloofwaardiger dan een politicus, van welke partij dan ook. Maar dat is weer een heel andere discussie.
 
20% van het wagenpark elektrisch lijkt me, toch voor de eerstkomende 15 jaren, heel erg ambitieus. Het zou al erg mooi zijn als in 2015 5% van het wagenpark elektrisch zou zijn.
 
Idd Bruno, dat zou heel mooi maar knap zijn, 5% in 2015! ;)

Ik heb zelf de Renault Zoe serieus overwogen voordat ik de rcz kocht.
Ben toch wel blij met mijn keuze...