• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

testspot...hoe????

masterfoudie

Detailing rookie
29 jan 2010
10
0
Wellicht al eerder gevraagd, maar ik stel hem toch even.........
Er word enorm veel gesproken over het nut van een testspot......echter...
Hoe en waar doe je dat het beste????
Ik polisch n.l. altijd met een rotary met een woolpad. Gaat vooralsnog altijd goed, maar met deze machine een testspot maken is lastig, om dit te doen op een plaats welke niet in het zicht valt.
Vaak doe ik dit dan even met de hand, maar dit is waarschijnlijk niet vergelijkbaar met de machine. Wie heeft hier ervaring mee, en een oplossing??

Ik hoor het wel...

Masterfoudie
 
Een testspot dient om vast te stellen welk effect een combinatie pad en polish heeft op (bekraste) lak. Natuurlijk kan je gewoon direkt een wolpad met SSR3 of Inizio nemen maar meer lak weghalen dan nodig is is zonde en heeft ook meer nabewerking nodig.

Markeer een gedeelte waarop je je combi wilt testen. Kies voor een relatief neutrale combi. Zelf begin in met een witte pad en SSR2 ( SSR1 kan ook maar dan als je op voorhand weet dat een merk zachte lak heeft b.v. Alfa) Nadat je een goede pass hebt gedaan en de restanten hebt afgenomen beoordeel je het polijst werk. De krassen zijn weg dan heb je de juiste combi te pakken of ze zijn niet weg en je bent aangewezen op een wat zwaardere combi. Je kunt hierna dus verder met nabewerken of doorgaan met een was stevigere combi.
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst3721/Overzicht-van-hardheid-van-diverse-lakken.aspx

;)