• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Grit Guard 2 x 4 Wash Method

Zo de test is klaar en het filmpje staat online. Tijdens deze test zag ik dat de Grit Guard schotjes (onderin) in een boog lopen. Hierdoor sluiten de schotjes niet strak aan op de bodem van de Grit Guard emmer, waardoor het vuil van de ene kamer naar de andere kamer kan. Dat betekend dus dat de schotjes er puur voor zijn om het wervelen te stoppen.

Ik heb de diverse testjes gedaan met:
- 1x Grit Guard op de bodem
- 2x Grit Guard met schotjes kruislings op elkaar
- 2x Grit Guard met de schotjes op elkaar

Als "vervuiling" heb ik een soort bonen gebruikt, ze zijn lichtgewicht en kunnen dwarrelen in het water. Ook heb ik steeds op de zelfde manier geprobeerd om het water te laten wervelen en een bepaald systeem gebruikt om te testen:
- Washmitt spoelen over de Grit Guard en abrupt omhoog trekken
- Rondjes draaien door de emmer (eerst 1x, dan 2x en dan 3x)

De test:

Bevindingen:
- 1x Grit Guard op de bodem
Ik had eigenlijk niet verwacht dat er zo snel zoveel vuil naar boven zou komen dwarrelen. Zoals te zien op het filmpje was daar vrij weinig moeite voor nodig om ze naar boven te krijgen.

- 2x Grit Guard met schotjes kruislings op elkaar
Voor mij is de kruislingse setup in deze test de beste gebleken. Er kwam minimaal (soms 2 of 3) bonen boven de tweede Grit Guard drijven. Zelfs bij 3x rondjes draaien bleef de vervuiling goed liggen. Als ik echt ging tollen kwamen ze uiteraard wel boven!

- 2x Grit Guard met de schotjes op elkaar
Deze setup deed het aardig goed, maar uiteindelijk kwamen de bonen toch een stukje sneller omhoog dan de kruislingse setup. Bij 3x of meer rondjes draaien was het raak.

Conclusie:
Om realistisch te blijven, echt rondjes tollen doe je niet in je spoelemmer. Als je de washmitt normaal over de Grit Guard zijn beide dubbele setups meer dan voldoende!
De enkele Grit Guard heeft mij wel verbaasd, daar komt toch vrij rap vervuiling mee omhoog.

De dubbele Grit Guard setups zorgen er voor dat je meer ruimte tussen de washmitt en de vervuiling op de bodem houdt. Daarnaast zorgt de extra hoogte en dus een water barrière er voor dat de vervuiling minder snel omhoog komt. De extra schotjes helpen dan om de werveling van het water af te breken.
 
Kijk! Dat is wat je noemt 'taking the test to another level'
Goed gedaan man, dat GG kruislings boven elkaar beter is is hierbij wetenschappelijk bewezen.
Bravo :)^
 
SkyBuMp bedankt voor dit onderzoekje. Ik heb hier veel van geleerd.

Werk nu nog helemaal zonder maar ga nu wel GC's bestellen.
 
Mooie test Skybump :)^

Dit bewijst voor mij in ieder geval dat een dubbele GG zeer zeker werkt. Ga voor in de spoelemmer denk ik een 2de aanschaffen maar voor de sop emmer blijf ik met 1 werken.
 
Erg inventief met die bonen. Dat lijkt op 'grof vuil'.
De inkt was al een aardig idee, maar dat mengt zich op een gegeven moment door heel de emmer.

Misschien dat ik de guard uit mijn sopemmer (gebruik ik eigenlijk nooit) maar eens in de spoelemmer ga doen.
 
Super! Dat is inderdaad wat Rogier al zegt "taking the test to another level".
Ook mooi dat je het met een enkele GG hebt getest. Was ook wel verrast dat het toch zo snel weer boven komt drijven.

Nu weten we wel hoe we het beste de 2 GG's op elkaar moeten bevestigen om de vuiligheid onderin te houden. Kruislings boven elkaar dus.
Mooi systematisch aangepakt. Zo is het wetenschappelijk bewezen ja. :cool:
Mooi gedaan! :)^
 
Prima test, dubbel bewijst zijn nut maar het moet wel wat genuanceerd worden voordat er weer eens wat gehyped wordt en iedereen z'n eigen schor gaat bestellen.
Als je je auto niet eerst afspuit of foamed en direct met je mitt een zandbak gaat wassen is mischien een driedubbele aan te raden.(Als het kwaad dan al niet geschiet is door het zo te doen)
Aangezien de meeste hier wel een HD en foampistool hebben en gebruiken is in mijn eigen ervaring dat een GG niet eens nodig is.
De deeltjes die er dan nog over zijn zijn dan zo klein, die blijven dan zweven in het water en helpt een GG niet eens meer.
Als ik mijn auto gefoamd en afgespoten heb wordt m'n mitt spoelwater nauwlijks vies, het enige wat ik dan wel doe is een andere mitt voor onder de sierstrip gebruiken, daar is het over het algemeen "net iets smeriger".

Just my 2 cents..........
 
Sorry maar er wordt niets gehyped, je belist zelf naar eigen inzicht wat je doet met de testjes uit dit topic :roll

Afspuiten doe je sowieso ALTIJD, dat is de basis als ik mij niet vergis! Ik heb geen HD en geen foampistool, geen ruimte voor om die in te zetten in het drukke centrum.
Een GG is wel degelijk nodig, ondanks het afspoelen blijft er in mijn spoelemmer op de bodem het nodige zitten. Getuige het rest water op de bodem bij het leegkieperen na de wasbeurt.

Ook mijn 2 centen.
 
SkyBuMp zei:
Sorry maar er wordt niets gehyped, je belist zelf naar eigen inzicht wat je doet met de testjes uit dit topic :roll

Afspuiten doe je sowieso ALTIJD, dat is de basis als ik mij niet vergis! Ik heb geen HD en geen foampistool, geen ruimte voor om die in te zetten in het drukke centrum.
Een GG is wel degelijk nodig, ondanks het afspoelen blijft er in mijn spoelemmer op de bodem het nodige zitten. Getuige het rest water op de bodem bij het leegkieperen na de wasbeurt.

Ook mijn 2 centen.

Hold your horses, zeg ook niet dat een GG onzin is. ;)
Als je niet foamed en/of met een HD afspuit zal het inderdaad nut hebben.
Zet alleen m'n eigen ervaring neer wat betreft vervuiling van m'n spoelemmer als je wel foamed en afspuit, dan zie ik het nut niet van een GG.
 
1 zandkorrel kan al genoeg zijn om krasjes te trekken in je lak hè.
Het gaat er gewoon om om op zo'n veilig mogelijke wijze te kunnen wassen.
Ik haat swirls!
 
SkyBuMp zei:
Sorry maar er wordt niets gehyped, je belist zelf naar eigen inzicht wat je doet met de testjes uit dit topic :roll

Afspuiten doe je sowieso ALTIJD, dat is de basis als ik mij niet vergis! Ik heb geen HD en geen foampistool, geen ruimte voor om die in te zetten in het drukke centrum.
Een GG is wel degelijk nodig, ondanks het afspoelen blijft er in mijn spoelemmer op de bodem het nodige zitten. Getuige het rest water op de bodem bij het leegkieperen na de wasbeurt.

Ook mijn 2 centen.

+1 Sky

Niet iedereen woont in het weide land met genoeg ruimte om zich heen. Ik woon 6 hoog en heb theoretisch gezien plek zat op me dakterras. Helaas beschikt mijn complex nu eenmaal niet over een autolift en moet ik mijn auto toch echt ergens anders wassen.
Zodoende moet ik in de wasbox afspuiten en neem ik warm water mee van huis (Lang leve de Gamma seals :-b ) omdat er daar ook geen watertappunt zit. Ik spuit de auto altijd af met de HD van aldaar. Ik gebruik het schuim niet en begin daarna dus meteen met wassen. Ik heb een grittguard zeker nodig! Ik vind dit dan dus ook een zeer interessant topic.
 
Skybump, mooi onderzoek. Eerlijk gezegd had ik die uitkomst niet verwacht.
Ik zelf merk dat ik de GG met mane gebruik om het vuil van mn mit te krijgen. Niet zozeer
om het vuil beneden te houden.

maar wat mijn tegen vraag zou zijn (niet zozeer aan jouw Skybump) is dan die GG niet hoog genoeg?