• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Volvoboy aan de DAP - voorproefje

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
26
Sassenheim
Heb net ff de DAP uitgeprobeerd. Kan niet anders zeggen dan dat ik er zeeeeeer tevreden mee ben!! :)

Goed, ik heb dus de motorkap van de Roffel genomen. Eerst de hele auto ff gewassen en de motorkap gekleid. Mocht van m'n vader niet zwaarder dan de witte pad in combinatie met Monello Mezzo. Een zeeer lichte combinatie dus (m'n vader is echt veeeel te bang dat er iets gebeurt ofzo... :confused: ). Duuuus, de krassen zitten er nog in, maar er is wel een beetje glans tevoorschijn gekomen. Heb trouwens nog wel nabewerkt met de lichtgroene pad in combinatie met Monello Finale. Daarna even 2 laagjes wax op de zwarte pad gedaan en even op de motorkap gesmeerd.

Ben wel een paar gemene krassen te lijf gegaan met de gele pad in combinatie met Monello Inizio Forza. Ging lekker, alleen toen ging het regenen. Heb ik dus nog niet nabewerkt met een lichtere combinatie en wax.

Fototijd :)

Voor het wassen:
img6103800x600.jpg


img6102800x600.jpg


Klei was alweer behoorlijk smerig na de laatste keer gekleid te hebben (19-2)
img6104800x600.jpg


Gemene kras op de voorbumper
img6105800x600.jpg


En nog meer:
img6106800x600.jpg


img6107800x600.jpg


img6108800x600.jpg


Toen even met de zware combinatie op de voorbumper bezig geweest.

Voor:
img6114800x600.jpg


50/50:
img6118800x600.jpg


Na:
img6116800x600.jpg


En toen ging het dus regenen (de Meguiars wax heeft niet zo'n hele spectaculaire beading):

img6122800x600.jpg


img6123800x600.jpg


Zal binnenkort even de andere krassen eruit halen en nabewerken. Dan krijgen jullie nog meer na-plaatjes te zien ;)
 
Dat ziet er al goed uit! Komt wel goed met je vader als hij ziet hoe mooi de Roffel word! (leuke naam voor de Volvo trouwens)
 
Mooie eerste resultaten! Gaat helemaal goed komen zo te zien..
Blijft een geweldig apparaat zo'n DAP! Veel plezier er mee!
 
Goed bezig, ziet er top uit. :)^

Ach ja, over een paar jaar smeekt je pa bijna of je z'n auto wilt doen als je zo door blijft gaan.

Zo te zien heb je een garage.
Kan je paps niet zover krijgen dat hij samen met jou een oud motorkapje bij de sloop gaat halen, waarop je dan lekker kunt oefenen?
 
Ik zie het al, dat gaat helemaal goed komen met jou en je DAP.
Laat anders je vader even het filmpje 'how safe is the pc.....' van junkman 2000 op youtube zien. Dat zal zn angst wel wegnemen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Dat ziet er al goed uit! Komt wel goed met je vader als hij ziet hoe mooi de Roffel word! (leuke naam voor de Volvo trouwens)
de naam "ROFFEL" is een algemene naam voor de 850/V70 die hij heeft gekregen vanwege het lekkere geluid wat de 5 cilinder heeft (en dan voornamelijk boven de 3000 toeren :party: ).

@koen : fijn he , zo'n dap , heb hem gisteren zelf ook voor het eerst gebruikt , en na een testspot op mn V70 ben ik erachter gekomen dat ik echt wel voor geel met inizio forza moest gaan ,daarna mezzo op oranje en finale op zwart . toen een laagje srp met de hand en ook de wax van autoglym met het handje
(ik weet het , er zijn veel betere waxen , maar dit had ik nog staan en had ff genoeg overgemaakt naar carclean ) en toen was mn dak klaar . nu ff wachten totdat het weer droog is en dan verder met de motorkap , want je weet : zo'n v70 is een hele grote lap zweeds staal , die je niet "ff"tussendoor doet he
 
Frans zei:
Goed bezig, ziet er top uit. :)^

Ach ja, over een paar jaar smeekt je pa bijna of je z'n auto wilt doen als je zo door blijft gaan.

Zo te zien heb je een garage.
Kan je paps niet zover krijgen dat hij samen met jou een oud motorkapje bij de sloop gaat halen, waarop je dan lekker kunt oefenen?

Helaas hebben we geen garage. :( De eigenaar van die garage woont in Frankrijk en komt er echt nooit... (wij zouden 'm wel heel graag willen hebben). Ik ben heel toevallig afgelopen zaterdag met m'n vader bij de sloop geweest! Hadden we bijna een gratis motorkap van een rode Corsa. Alleen m'n vader had geen gereedschap meegenomen, dus moesten we weer naar huis. En toen we terugkwamen was de sloop dicht :eek:
Dat was dus mooi ff k*t. Maar goed. Ik ga zometeen op een Saab 9-3 Cabrio oefenen, dus heb 'm ook misschien niet nodig :grinning:
 
RogierV12 zei:
Ik zie het al, dat gaat helemaal goed komen met jou en je DAP.
Laat anders je vader even het filmpje 'how safe is the pc.....' van junkman 2000 op youtube zien. Dat zal zn angst wel wegnemen.
Ik heb m'n vader meteen een mailtje gestuurd :grinning:
 
volvo-for-life zei:
de naam "ROFFEL" is een algemene naam voor de 850/V70 die hij heeft gekregen vanwege het lekkere geluid wat de 5 cilinder heeft (en dan voornamelijk boven de 3000 toeren :party: ).

@koen : fijn he , zo'n dap , heb hem gisteren zelf ook voor het eerst gebruikt , en na een testspot op mn V70 ben ik erachter gekomen dat ik echt wel voor geel met inizio forza moest gaan ,daarna mezzo op oranje en finale op zwart . toen een laagje srp met de hand en ook de wax van autoglym met het handje
(ik weet het , er zijn veel betere waxen , maar dit had ik nog staan en had ff genoeg overgemaakt naar Carclean.com ) en toen was mn dak klaar . nu ff wachten totdat het weer droog is en dan verder met de motorkap , want je weet : zo'n v70 is een hele grote lap zweeds staal , die je niet "ff"tussendoor doet he

Inderdaad. Ik verkijk me er toch nog elke keer op hoe groot zo'n ding is... En inderdaad, de lak is echt knalhard (wat me vader dus niet wil geloven ofzo).
 
volvo-for-life zei:
de naam "ROFFEL" is een algemene naam voor de 850/V70 die hij heeft gekregen vanwege het lekkere geluid wat de 5 cilinder heeft (en dan voornamelijk boven de 3000 toeren :party: ).

De vijf cilinder is een symphony van geluiden :heart_eyes: Die van mij klinkt echt gaaf vanaf 6000tpm, maakt dan de bekende vijf cilinder huil!

Mooi resultaat behaald op de schaafplek, bijna weg :)^
 
RedCat zei:
Die jeugd van tegenwoordig ... wordt je ook gebeld als het eten op tafel staat ;)

Sterkte met het weer van vandaag

Hans

@RedCat,

Maar ik toch.
Ik denk dat het met deze Knaap helemaal goed gaat komen!
Pakt de zaakjes wel aan en is niet moe bij de gedachte alleen.
 
Echt supernetjes gedaan Koen, ziet er super netjes uit zeker gezien de combinatie die je hebt gebruikt :cool:

De Volvo lak is al niet de makkelijkste lak om te bewerken maar zie dat jij het al goed onder de knie hebt ;)
Sluit me helemaal aan bij Berrie Stevens zijn spreuk : doorgaan, vooral doorgaan !
Heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Wat betreft dat oefenpaneel, de Opel lak is in verhouding tot de Volvo lak wel redelijk zacht (ik ga er vanuit dat je delen van een Corsa B - 1993 t/m 1999 - gaat scoren).

Gr. Arjan
 
@ paulus : 6000 toeren ????8-()) laat de vader van koen dat maar niet horen .... die is al bang voor zwaardere middelen als mezzo op wit :D , ik trek hem ook nooooooit naar 6000 toeren hoor , maar ja .... ik heb dan ook een roetende roffelaar (tdi)
 
Ziet er goed uit voor je eerste ervaringen:)^ :cool:

En anders je eigen een keer laten droppen hier met de Volvo , kan ik je wat verder op weg helpen en mischien dat je pappie dan wat rustigger wordt8d