• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toppen nuttig of toch niet echt.

PT Cruiser zei:
Voor de duurzaamheid zal het zeker goed zijn om een sealant te toppen met wax. Alleen is het nadeel dat als je alles zelf doet, je de overgang zo geleidelijk ziet dat het verschil tussen wat al getopped is en wat niet, niet zo duidelijk meer is.
Dat is precies wat ik bedoel, mooi verwoord! :)^
 
Dibbuz zei:
PT Cruiser zei:
Voor de duurzaamheid zal het zeker goed zijn om een sealant te toppen met wax. Alleen is het nadeel dat als je alles zelf doet, je de overgang zo geleidelijk ziet dat het verschil tussen wat al getopped is en wat niet, niet zo duidelijk meer is.
Dat is precies wat ik bedoel, mooi verwoord! :)^
Dat verschil er tussen zien hoeft toch ook niet aangezien je toch een bepaalt werk patroon hebt en wel onthoud waar je wel of niet bent geweest.
 
Het is natuurlijk wel leuk om te zien of je echt een verschil ziet natuurlijk
 
Vandaag bij GolfIV (zwart mettallic) de helft van de motorkap afgeplakt na een laagje NXT 2.0 de ene kant nog gedaan met Pete's 53 en ik heb samen met Adrie een ongeluk staan staren maar we zagen nul, niks verschil.
Het zal ongetwijfeld helpen maar qua looks maakte het geen zier uit.
 
Vandaag bij GolfIV (zwart mettallic) de helft van de motorkap afgeplakt na een laagje NXT 2.0 de ene kant nog gedaan met Pete's 53 en ik heb samen met Adrie een ongeluk staan staren maar we zagen nul, niks verschil.
Het zal ongetwijfeld helpen maar qua looks maakte het geen zier uit.


hou de duurzaamheid eens in de gaten van die 2 dan
 
Ik heb daarna gewoon de rest ook met Pete's53 gedaan, qua duurzaamheid zal het uiteraard wel wat schelen maar niet voor de looks dus dan zouden 2 laagjes NXT ook gewoon kunnen, het ging mij erom dat een hoge carnauba wax meer glans zou geven maar dat geloof ik niet zo.
 
Even een klein vraagje!

Veelal wordt er getopt met de Petes 53. En voorafgaand maakt men gebruik van een andere wax of een sealant.
Dus de vraag is. Is het raadzaam om de Petes als eindwax te gebruiken zonder een andere wax voorafgaand gebruikt te hebben of een sealant. Dus de Petes als laatste stap na de glaze.

Joost
 
Ik denk omwille van het feit dat ie niet echt zo lang houd.
Ik zet altijd bovenop een sealant ,om net dat beetje meer effect te geven.:heart_eyes:
Je kan hem wel mss proberen te zetten in meer lagen:)^
 
We hadden het getest op de Golf IV en we zagen 0,geen verschil na de Pete's qua duurzaamheid is een sealant wel beter dan de Pete's 53 maar je zou het gewoon als eindproduct kunnen gebruiken.
Ik gebruik zelf soms ook geen sealant.
 
Oke thanks. Duidelijk.

Is het nog raadzaam om voor de Petes een andere wax te gebruiken? En zo ja, welke is jouw favoriet Dennis?

Dat een sealant een langduriger bescherming zal bieden is opzich wel logisch. Maar ik ben niet te beroerd om wat vaker te waxen dus vandaar dat ik liever geen sealant wil gebruiken.

Joost
 
ik heb mijn auto getopt met Natty's over the NXT tech wax .. maar hoe moet ik het nu bijhouden Quick detailer ?
Hoe doen jullie dat ?

mvg,

Micha
 
Micha,

Wat je zou kunnen doen is na het wassen producten gebruiken als de Ultimate Quick detailer van Mequirs,.of de Spray and Gloss van poorboys. Zij geven de lak weer die boost die graag wil zien!8d
 
Hmmm, de producten die we gebruiken zijn zo mooi dat je soms na de cleaner (of zelfs kleien!) al denkt 'goh, wat een glans!'. Maar verschil is er wel...

Heb zelf als test Pete's 53 over Gold Class (liquid) aangebracht, en dat verschil is duidelijk te zien én te voelen. De GC biedt op zich al een mooie glans, maar de topping met Pete's geeft meer 'wetlook' idee. Een wat rijkere glans, en de lak voelt zachter aan dan na de GC.

De beading is óók anders, ik vind een goede carnauba daarin onovertroffen. Sommigen vinden 'sheeting' van een syntheet weer geweldig, maar ik vind beading er gewoon veel mooier uitzien in de regen.

Met Pete's werkt dat erg mooi, je ziet perfecte beading als de auto stilstaat, en zodra je wegrijdt rolt het er zó vanaf...

Dus zin heeft het wat mij betreft zeker. :cool:
 
Sportline zei:
ik heb mijn auto getopt met Natty's over the NXT tech wax .. maar hoe moet ik het nu bijhouden Quick detailer ?
Hoe doen jullie dat ?

Ik gebruik als regel de originele Quik Detailer, zolang de wax laag nog perfect is. Vind ik prettiger en beter werken over Pete's. Wat beter bevalt kan misschien verschillen met de wax die je gebruikt. Kwestie van proberen denk ik... ;)
 
Ik heb gisteren de QW+ van Poorboy's gebruikt, even de wax boosten. Werkte prettig. Geur was niet bijzonder, maar wel makkelijk in gebruik en duidelijk echt een spraywax.

Als topping zeer geslaagd!

Vandaag werd ik weer getrakteerd op een laag harsspettertjes :( Meteen een goede reden om de Poorboy's QD+ te gebruiken. Man dat ruikt lekker zeg!! Je moet je wel een ongeluk schudden (kaolin klei onderop de fles), maar dat werkt ook goed om te toppen hoor. Duidelijk makkelijker in gebruik dan de QW+, maar ook met Carnauba en wat polymeren. Bovendien een lichte waterless wash en alle harsspettertjes kreeg ik er makkelijk mee weg. Ook deze moet je nawrijven met een doek (carnauba droogt op als een lichte waas), maar het was zo gepiept. Ook goed bruikbaar als lichte en vooral snelle topping.

Heb je meer tijd dan is een purewax zeker de moeite waard om mee te toppen (soft Dodo's!)
 
Hoe kun je nou eigenlijk het beste Nattys aanbrengen? ik heb een stukje geprobeerd met die grote witte pad van Meguiars, maar dat gaat best onhandig. is dit trouwens ook de laatste stap? dus na de meg GC wax zou je natty's op kunnen brengen? Ik heb ook niet echt een idee hoeveel je op moet brengen...:(
 
dovdmeer zei:
Hoe kun je nou eigenlijk het beste Nattys aanbrengen? ik heb een stukje geprobeerd met die grote witte pad van Meguiars, maar dat gaat best onhandig. is dit trouwens ook de laatste stap? dus na de meg GC wax zou je natty's op kunnen brengen? Ik heb ook niet echt een idee hoeveel je op moet brengen...:(
Natty's DUN aanbrengen ,beter 2 dunnen lagen als 1 dikke.
Ik gebruik liever een foam applicator, zo'n gele . Werkt veel makkelijker.
Beter als laatste stap aan te brengen ,maar kan ook omgekeerd.:)^