• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Starlet 1995

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Afgelopen paar weken bezig geweest met deze starlet. Gekocht van iemand die hem weg deed omdat hij niet meer door de APK kwam. Ik heb eerst alle APK mankementen (achterremkabel, remverschil achter, lambda) gemaakt en vervolgens de auto netjes gaan maken. Dat hield naast het poetsen ook in dat veel aftermarket troep (lelijke wieldoppen, race pedalen, pookknop, speakers in hoedenplank) weer werd vervangen door orginele onderdelen.

De auto had ook lakschade op de achterklep wat zo te zien door iemand al een keer was overgespoten. Aangezien het zo lelijk was durfde ik het wel aan om te proberen of ik het netter kreeg. De voor en tijdens foto's van de achterklep zijn van de eerste keer dat ik hem gespoten heb toen had ik echter niet exact de juiste kleur er zijn namelijk twee varianten bij dit kleurnummer. Dat kleurverschil was duidelijk te zien dus later heb ik het nog een keer gedaan met de juiste kleur maar daar geen foto's van gemaakt behalve de after foto's. Het overspuiten is best goed gelukt na de blanke lak heb ik met korrel 2000 nat geschuurd en daarna gepolijst en zo kreeg je het heel mooi glad en is de overgang nauwelijks te zien. Maar het was ook erg leerzaam en ik zou niet alles meer hetzelfde doen.

Gebruikte producten stappen:
* Gekleid met mothers clay kit
* ValetPro tar and glue remover (onder aan deuren zat veel teer, en de NL sticker verwijderd)
* Mezzo op Oranje
* Finale op Wit
* Spruzzo
* PB Black Hole
* Natty's paste wax
* Black diamond tyre gel
* PB Trim Restorer

Normaal maak ik onder de motorkap niet schoon maar bij de deze auto was het wel erg zanderig en smerig. Dus even snel met APC schoongemaakt en afgespoeld zodat het weer een beetje toonbaar is. Verder heb ik nog de ruitenwisser armen opnieuw in het mat zwart gespoten want die waren behoorlijk verroest en dat zag je gelijk.

Before's
IMG_3292.JPG


IMG_3286.JPG


IMG_3295.JPG


IMG_3296.JPG




IMG_3307.JPG


Dit is te krap afgeplakt in het vervolg zou ik het breder afplakken zodat de overgangen wat minder abrupt worden
IMG_3315.JPG


Kleurlak daarna ging nog de blanke lak erop
IMG_3316.JPG


Wetsanding met korrel 2000
IMG_3330.JPG


After van de overgespoten plek
IMG_3331.JPG


IMG_3332.JPG


Before van de swirls en beschadigingen
IMG_3349.JPG




Afters
IMG_3359.JPG




IMG_3369.JPG


IMG_3373.JPG




IMG_3384.JPG




Jaja ik weet het ik ben de pedalen vergeten te poetsen...
IMG_3386.JPG


IMG_3387.JPG


IMG_3388.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, heel knap dit! :)^ Erg leuk die foto's van afplakken en spuiten, vind ik interessant om te zien :cool: Knap eindresultaat :ja
 
Mooi Starletje :)

Een van de laatste P8's, met de goeie 2E-E motor. (Deze motor had computergestuurde injectie al in 1990, toen heel wat :)

Afgezien daarvan ijzersterke auto, die buiten roest op de achterklep (waarschijnlijk daarvan een bijwerking) en een gevoelige radiateur echt geen zwakke plekken heeft.
Met deze auto kun je nog zomaar 5 jaar vooruit bij goed onderhoud.
De mijne was van 1991 en champagnekleurig, als ik dit topic zie mis ik 'm weer. Het was mijn eerste auto.
Ik heb destijds ook de rechter-achterremkabel moeten vervangen voor de APK.

On the job: mooi resultaat, en vooral net spuitwerk!
Het metallic fonkel-effect is mooi teruggekomen.
 
"Het volledige wasprogramma? Voor die Starlet?" :-b

Gekheid, ziet er top uit! :)^ Dat spuit werk is ook erg netjes gelukt zo te zien op de foto's. Klasse!! :)
 
Top gedaan man, die ziet er weer als nieuw uit!
Vooral het spuitwerk vind ik ook heel netjes geworden, heb je dat met een gewone spuitbus gedaan of verfpistool?
 
RogierV12 zei:
Top gedaan man, die ziet er weer als nieuw uit!
Vooral het spuitwerk vind ik ook heel netjes geworden, heb je dat met een gewone spuitbus gedaan of verfpistool?
Met een gewone spuitbus ja. Iemand die het niet weet zal niet zien dat hij is overgespoten. Ik kan het zelf nog wel zien, op de foto is het toch anders dan in het echt. Maar het resultaat is veel beter dan ik had verwacht voor een eerste keer.
 
Erg fraai!
Heb mn broertje gelijk een link gedaan, die heeft ook dit type starlet! (kanie wat van leren ;))