• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twingo 2003

K.Siepel

Detailing rookie
29 jan 2015
21
0
34
Producten zet ik er vanavond bij

Goede dag

Mijn vriendin heeft andere autogekocht een Twingo van 2003 (2005 Model ) Donker rood

Gelukig is ze wel 2e eigenaar
Maar zo als de meeste van jullie zelf wel weten
Kunnen we het niet laten om de auto een goed onderhanden nemen
Hebben jullie advies tips of opmerkening over mijn stappen plan Graag


1 Velgen afspuiten
2 Foamen
3 Velgen reinigen
4 Afspuiten met HD
5 Wassen met 2 emmer methode
6 Afspuiten met tuinslag (fire nozzle )
7 Kleien
8 Polijsten
9 Afnemen(product nog kiezen)
10 Glaze
13 Sealant
14 Wax
15 Detail spray als laaste stap
 
Ho stop wacht even!!! Wat wil je allemaal met apc doen?

je moet niet je hele auto afnemen met apc...

Laten we bij het begin beginnen.

eigenlijk als je gaat foamen moet je de auto niet eerst afspuiten.

ik spuit altijd alleen mijn velgen af... Dan foam ik de hele auto.

in de tijd dat het foam z'n werk doet maak je de velgen en banden schoon met een derde emmer en een aparte was mit of (mf) spons.

dan spoel je de auto goed af en ga je wassen met de 2 emmertjes.

dan kan je gaan kleien... Van te voren drogen is niet nodig... En elke keer als je een stukje gekleid heb neem je dit af met een doek..

als je dan klaar bent kan je gaan polijsten.

na het polijsten kan je de auto nog een keer wassen of je neemt hem af met Q2m prep.

en dan kan je de laatste 3 stappen doen.
 
Apc is leuk voor motorblokken... Plekjes waar je niet lekker bij kan... Of in de juiste verdunning voor het interieur. Maar het is niet om je hele auto mee af te nemen.
 
Ben stiekem wel benieuwd wat je oorspronkelijk had geschreven betreffende de APC. :-D

Stappenplan van jouw, K.Siepel en Zluytr zien er prima uit. Lijkt me een mooi lijstje!

Bij stap 9 - Zoals Zluytr aangeeft, afnemen/onvetten met Gyeon Prep kan ik ook aanraden.
Eerlijk gezegd ken ik ook niet zo 1-2-3 een ander product, zie deze Prep altijd voorbij komen.


Wat betreft het foamen - velgen schoonmaken - kleien;

Ikzelf spuit eerst de velgen af met HD, foam dan de gehele auto én de velgen. Dit is er bij mij zo ingeslopen omdat ik de velgen zo schoon mogelijk wil hebben voordat ik een ijzerverwijderaar gebruik. Deze kan dan meteen op de ijzerdeeltjes inwerken i.p.v. eerst nog op vervuiling. Maar ja, ben je na het afspuiten van het foam te lomp met je banden/velgen schoonmaken, heb je kans dat je alles weer onder spettert...

Zo doe ik de klei-staop ook net wat anders. Ik klei namelijk de gehele auto en spoel dan de auto nog eens af. Dat gaat prima omdat ik met een vaste waterstraal gebruik kan maken van de goede sheeting en trek zo de auto al behoorlijk droog voordat ik ga polijsten. Maar zodra ik weer auto's ga doen die onbehandeld zijn, moet ik de auto eerst weer drogen.
Kan ik dus beter na het kleien van een paneel, de boel afnemen met een doek...

Moet dit toch een keer veranderen in mijn vaste riedeltje, haha!


Heb je trouwens al ideeën voor de glaze en bescherming die je gaat nemen?

Glaze..?
Sealant..?
Wax..?
Detailerspray..?

Maar welke? ;)


Greetz
 
Stap 13 en 14 zou betekenen dat de 2 flessen moet aanschaffen Collinite 845 is supermakkelijk in het gebruik met lange standtijd voor redelijk geld ik zou daar eens voor kijken. Qua glaze heb ik evt nog bv een fles Blackhole in de aanbieding mocht je Intresse hebben kun je een PB sturen.