• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

U_K's stappenplan (wekelijks)

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Hierbij even jullie mening vragen i.v.m de stappen die ik doe (zou doen) bij enerzijds een wekelijkse wasbeurt en anderzijds een wasbeurt waarbij we de auto weer klaarzetten voor de zomer/winter en de gekozen producten.

Wekelijkse wasbeurt
STAP 1: Wielkassen/banden/velgen
Ik spuit de wielkassen af met hogedrukreiniger (Nilfisk), waarna ik Poorboy's APC laat inwerken met een ruwe borstel (10-tal minuten). Daarna opnieuw afspoelen.

Banden werden ingesmeerd met bandendressing (Auto Finesse Satin Tyre Gel), dus gewoon afspuiten is voldoende lijkt me.

Velgen was ik telkens met een Wash Mitt met gewone autoshampoo en gebruik tevens fijne borstels (gamma-verfborstels) en een EZ Detail Wheel Brush. Dit is voldoende om de huidge wintervelgen te wassen. Deze werden niet beschermd.

STAP 2: Foamen
Eerst neem ik de tuinslang en ga met een open straal de auto te lijf. Ik probeer op die manier weinig druk uit te oefenen op vuil die krassen zou kunnen achterlaten bij hogedrukreinigers. Daarna neem ik de hogedrukreiniger waarop de Autobrite Heavy Duty Foam Lance is gemonteerd en foam ik mijn wagen (incl velgen) in met lauw water en ongeveer 1,5 cm Auto Finesse Avalanche in het busje. Ik laat de wagen zo een 10-tal minuten staan en spoel hierna met hogedrukreiniger de schuimlaag eraf.

STAP 3: Wassen
Daarna was ik de wagen. 2EM. Ik gebruik twee Ultra-Plush Microfibre Wash Mitts samen met Auto Finess Lather shampoo (2 doppen in 10 liter water).

STAP 4: Drogen
Het drogen doe ik meestal met de Auto Finesse Finale bij de hand. Ik dep eerst grofweg het water van de wagen met de Deluxe Waffle Weave Drying Towel en ga hierna de wagen paneel per paneel inspuiten met Finale, wat ik dan weer weer afneem met de Microfiber Madness Waverider.

Voor het interieur niet meteen een stappenplan (wekelijks), behalve dan het stofzuigen van de automatten.
Iemand tips? Suggesties? Verbeteringen? Wijzigingen?
Alvast bedankt!


(later volgt nog een stappenplan die ik in mijn hoofd heb voor een uitgebreid detaildagje voor de wagen)
 
Staat de wagen in de wax/sealent? Zo ja,dan zou je het een en ander moeten aanpassen. 2 dopjes op 10 liter lijkt mij dan overkill. 1,5 cm in buisje zegt me niet zoveel.Zou ook overdosis kunnen zijn.

Zo nee, wel beschermen met wax en of een sealent.
 
Geen idee hoeveel er in zo'n dopje kan. Is mij zo verteld geweest.

De wagen staat niet in Wax of Sealant...alle tips welkom zoals gezegd.
 
Hoe spuit je de panelen in met finale? Spuit je rechtstreeks op de panelen? Het is misschien beter om op de doek te vernevelen en dan uw auto zo af te drogen, zo verbruik je minder product.
Voor het interieur kan je poorboys spray&wipe gebruiken, natural look is ook een prima product, ofwel de auto finesse Spritz Interior Detailer.
 
Hier ben ik weer; wil eerstdaags een nieuwe bestelling plaatsen.
Ik heb een hele lijst producten die ik ooit wel eens zal aankopen, maar dit zijn de eerste zaken die ik wil aanschaffen:

- Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack (2x) (aanbrengen wax)
- Poorboys World - Black Hole
- Poorboys World - EXP Pure Sealant
- Monello - Peluche Bianco Trio
- Monello - Peluche Verde Trio
- Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator (aanbrengen Black Hole)
- Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black (aanbrengen EXP)
- Poorboys - Spray & wipe (gallon)
- Auto Finesse Temptation
- Soft Foam Applicator Pad


Zijn er zaken die ik over het hoofd zie? Bv. pad voor het aanbrengen van de wax?
 
Lijken mij mooie aanwinsten. Black Hole i.c.m. Auto Finesse Temptation was bij mij een hele fijne. De doeken van Monello zijn echt toppers en blijven heerlijk (mits juist gewassen).