• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitlaat motor

Rob13

Detailing rookie
22 mei 2015
19
0
40
Ik had een vraagje, een vriend heeft recent een motor gekocht en heeft hem flink gepoetst...
Toen ik hem bekeek, dacht ik dat moet netter kunnen, met name de uitlaat..
heeft iemand tips/advies hoe we de uitlaat netter krijgen, als dat kan?
conv_2143.jpg
 
Zou beginnen met een polish. Zelf vaak goed resultaat gehad met belgom alu bijvoorbeeld, mocht het met een polish niet lukken, zul je naar de staalwol moeten grijpen denk ik.
 
Gaan we proberen..
nu al zin die motor eens flink onder handen te nemen..
Iemand nog meer tips aanmerkingen over hoe dit project aan te pakken, ze zijn allemaal meer dan welkom
 
als het blank aluminium is dan motorreiniger erop spuiten is het alu aangetast dan met een fijne koperborstel de vuiligheid eruit poetsen, is het niet aangetast met een stevige kwast schoonborstelen.
 
Voor de uitlaat van mijn auto gebruik ik de eerder genoemde mothers, deze werkt erg goed, eventueel met polijst bal/cone.

voor de motor welke grotere ribbels heeft als deze dus wel makkelijker te reinigen gebruik ik APC 1:1 met een stevige borstel.

Dat werkt voor mij prima