• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel last van vliegen en ik krijg ze niet weg. Hebben jullie tips?

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
32
ik doe redelijk wat km's in een week +- zon 400 min
waarvan toch een dikke 300km autostrade

ik heb dus veel last van vliegen
en ik krijg zon 98% weg

maar zon 2% krijg ik niet weg ]-0
iemand oplossingen?

heb al iron x geprobeerd, insectenverwijderaar met insectenspons, hogedrukreiniger
 
+1 voor kleien.
Poorboys Bug Squash is ook een goed product. Kan zowel verdund als onverdund. Tast wel je waxlaag aan.
Anders moet je Auto Finesse - Citrus Power Bug and Grime Remover eens proberen.
Iron x zal niet echt helpen voor vliegen.
 
heb sinds gisteren de auto finesse - citrus power bug and grime remover
maar helaas nog niet kunnen testen

ook heb ik tegelijk de meguiars smooth surface clay kit toegekregen
maar ook nog niet kunnen testen

strondweer alhier :|
 
AF-Citrus power daarop, beetje wachten (niet laten uitdrogen) uitvrijven met MF doek, indien nodig herhalen. Dat moet normaal gezien lukken.
P.S. Idd aan de kust is strondweer :(
 
bug squash is wel mijn favoriet, en inwerken met een kwast bij de hardnekkige (of ingedroogde bloed spetters). Toppertje en een blijvertje bij mij!
 
  • Leuk
Reactions: SLK
[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-functie[/MOD]
een kwast? nog nooit gebruikt. heb sinds vandaag wel de Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel
 
Ja echt, werkt bij mij prima :) Kwasten gebruik ik ook voor lastig bereikbare plekken en in de motorruimte (uiteraard verschillende kwasten)...
Ik koop ze gewoon bij de bouwmarkt.
 
Misschien gelijk even op inhaken, bij mij branden de vliegenlijkjes als je deze niet gelijk verwijderd gewoon in.
Het enige wat dan nog helpt is polijsten met een medium compound, en dan is nog niet alles eruit.
Is hier nog iets van een "pantser"voor?
 
Beetje laat, maar alsnog een tip.

's Zomers, 's ochtends vroeg, als er nog condens op de auto staat, krijg je lijken (met name die van insecten) vrij makkelijk van je auto.
 
alleen jammer dat de zon er dan al zo vroeg is: moet je extra-vroeg uit de veren.

Wat ook kan helpen: je dekt 's avonds de neus en spiegels af met doornatte dweils. 's Morgens kan je het kerkhof dan netjes afwassen met een MF-mitt.
 
Hoi ben net nieuw hier op het forum en zag deze discussie,

Ik heb een goude goede tip dat geen geld kost,
Een krant op de motorkap leggen, nat maken met de tuinslang
even goed laten inweken, weer natmaken en eraf halen..
Werkt super zonder dure materialen en spullen
 
De tip is prima maar dan zou ik een oude, maar uiteraard wel schone, (hand-)doek nemen ipv een krant. Die vieze drukinkt zou ik niet onnodig op de lak willen hebben...