• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Velcro' niet in het midden van de pad, kan dat kwaad?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik zit net even een nieuwe pad te bekijken en merk dat de Velcro niet helemaal in het midden zit. Voor het centreren van de pad op de DAP900 of PRO900 is dat een beetje lastig. Maar kan het kwaad? Het verschil in de rand is ongeveer 5 mm

IMAG0856.jpg
 
Netjes is anders maar als je er voor zorgt dat de plate in het echte midden van de pad zit dan slingert ie ook niet heen en weer.
Je zou hooguit wat extra rekening moet houden indien je meer van de zijkant van de pad gebruik gaat maken ( ivm indrukken er van ),
als je de pad gewoon recht op het vlak houd dan is er mijns inzien niet iets om je zorgen over te maken.
 
op de dap zal het minder kwaad kunnen dan op de pro denk ik...da dap "slingert" van zichzelf al. Misschien kan je met een stift (dmv.een koordje) de juiste cirkel op de velcro tekenen...
 
Ik centreer 'm nooit op de velco maar altijd op gevoel
Vingers iets over de rand van de pad zodat ze de plate raken
En dan zachtjes aanduwen met de duimen ...

Hans
 
Dat deed ik ook wel eens, met de vingers aanvoelen tot hoever de pad moet. Ik ga hem thuis nog even centreren met een stift zoals corsawim aangaf. Heb nog een oranje pad maar die een beetje ovaal. Daar merk je meteen dat die echt gaat swieberen op de DAP.
 
Hier hebben de compressors vaker last van, heb er hier ook 2 waarvan de velcro niet echt in het midden zit..
Gewoon centreren op gevoel, niet op de velcro, zoals eerder vermeld.
Ik heb in ieder geval nergens last van! Ook niet op de rotary! ;)
 
Ik begrijp best dat het prima werkt maar toch vind ik dat de velcro in het midden moet zitten.. Denk wel iets om aan te geven bij de producent.