• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velg niet proper te krijgen, alles geprobeerd,... of niet?

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Beste forum leden,

Ik zit met een probleem dat ik niet opgelost krijg.
ik ben mijn wintervelgen in orde aan het zetten voor de volgende winter.
Dit is de eerste keer dat deze wielen van de auto gingen denk ik, dus nooit een volledige clean beurt gekregen van de vorige eigenaars (en ook van mezelf niet :schaam ) ) maar nu dat ik nieuwe zomervelgen gekocht heb lukt dit dus wel.

De binnenkant van de velg is het gelijk een andere structuur, geribbeld zo een beetje.
de helft van de velg is proper, maar de rest heb ik al met van alles proberen wegkrijgen maar niets mag baten,
mijn werkwijze:
wassen met een spray en rinse en geborsteld,
daarna iron X, daar kwam toch al veel vanaf.
wd40 een beetje teerspetters verdwenen hiermee,
nogmaals iron x, kwam nog wat vuil af maar niet meer heel veel,
pure apc, geen verschil,
kleien met s&w en klei van poorboys, ging heel moeilijk omdat de binnenkant zo wat geribbeld is.
dan maar geprobeerd lichtjes met wat wd40 en een staal wolletje, daar ging er toch wel vanaf maar ik durf dat niet langs de binnenkant proberen, schrik dat ik krassen ga maken.

omdat foto's meer zeggen hier wat pics

[URL]http://img585.imageshack.us/img585/1006/dsc02083ihx.jpg
dsc02085j.jpg

dsc02086wg.jpg

dsc02089g.jpg

dsc02091ba.jpg

dsc02092x.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/3200/dsc02093ly.jpg

Heeft er hier ook al iemand problemen mee gehad,

Weet er iemand een oplossing, want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt.
 
Als ik jou was zou ik het hierbij laten en zeker niet met staalwollen of schuursponzen.
Vuil is te ver ingevreten om er nog uit te krijgen als ik het zo mag beoordelen en wat je al geprobeerd hebt.
Ik zou de boel zo goed mogelijk polijsten en dan in een wheel wax of sealant zetten.
Het is tenslotte de achterkant maar die je niet ziet, velgbed ziet er nog netjes uit.
Voorzijde zie ik niet, polijsten en in de wax/ sealant.
 
das snel,

de voorzijde van de 4 velgen hebben geen schade, de lak is nog proper en geen borduurschade.

dsc02094aa.jpg


De voorzijde was ik van plan te polijsen met een zwarte cone, is die niet te licht?
zou je de binnenzijde ook doen, of juist waxen?
heb geen velgenwax is collonite 845 ook goed?

Ben nu aan de 2de begonnen, die is nog erger :confused:

dsc02096qk.jpg
 
Dat krijg je met gewoon poetsen niet meer eruit; is gecorodeerd:sob:
Dit krijg je alleen nog weg door zandstralen en nieuw laten coaten:auw
 
Ach, het is 'voor het gevoel' leuker om de hele velg schoon te krijgen, maar als het erg lastig wordt
om de achterkant van spaken schoon te krijgen, is er niemand die dat gaat zien.
Zelfs plastidippen zou van mij niet hoeven.
Maar als je zelf wilt: leef je uit.
 
Is idd corrosie volgens mij, zou er ook lekker niks aan doen want het is toch maar de binnenkant.

Als velgenwax beveel ik Carpro Reload aan.
Makkelijker kan echt niet,even inspuiten en uitvegen met een doekje en klaar ben je.
 
Dan wordt dat automatisch gedaan Nick!!!!!
Je mag niet meer posten hier!

Hi hi hi

Edit.
Voorzijde mooi met zwarte Cone polijsten.
Binnenzijde bijvoorbeeld met Plastidip in de kleur zwart afwerken.
Binnenzijde is inderdaad ontdaan van de lak en nu totaal geoxideerd. Daar helpt eigelijk alleen nog schuren of stralen en opnieuw lakken.

Mooie wielen trouwens!!
 
Bedankt allen voor jullie antwoorden,

heb jullie raad opgevolgd en niet verder beginnen schuren mee vanalles en nogwat.
Ze zijn toch al een stuk opgeknapt en miss klaar voor een laagje plastidip? Jullie hebben me in allegeval warm gemaakt,...
Heb hier een verkoper gevonden vlak bij mijn huis, dus word vervolgd? :-"

Groeten Rob
 
als je toch de moeite neemt om af te plakken en te spuiten kun je naar mijn inziens beter lak pakken. Plastidip gebruik je wanneer de originele laag weer naar voren wil kunnen halen. Aangezien deze geoxideerd is zie ik daar geen reden toe.

Persoonlijk zou ik de binnenkant schuren en met motip velgenlak + blanke lak netjes maken. Nu is de oxidatie niet in de buurt van je spaken, volgend jaar misschien wel ;).
 
Het valt me trouwens sowieso op dat OEM Honda velgen niet van dezelfde kwaliteit zijn als de rest van de auto.

Mijn pa had na 5 jaar al last van oxiderende velgen op zijn nieuw gekochte CR-V, en er zijn talloze topics te vinden van OEM Honda velgen die oxideren, weliswaar niet op dit forum, maar toch....
 
Als je ze dan verkopen kunt, wel even laten weten dat er onder het plastidip oxidatie zit.
Of dat ze gestraald en behandeld moeten worden met poedercoat voor het beste resultaat.
Jammer van die Honda kwaliteit dit zo te lezen. Had de fabriek zelf allang wat aan kunnen doen in principe.
 
Ik zou de velgen voor mezelf houden, daar liggen nu mijn winterbanden op.
Maar aangezien ze aan extremere omstandigheden moet weerstaan zou ik ze miss opnieuw laten lakken aan de binnenkant.
Corrosie loopt verder en verder en kan ik ze binnen een paar jaar weggooien of ben ik verkeerd?
Wat zou zo een grapje kosten denk je?
 
op je laatste foto zit de corrosie anders al erg dicht op de rand waarna die naar het zichtvlak van de spaak door zal oxideren.