• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlichting aanschaffen voor het werken aan een auto

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Gisteren op de meet in Lelystad zag ik een aantal lampen die werden gebruikt door mensen. Ik bedoel dan niet de Brinkmann.

Nu ik in een loods aan het werk kan, ben ik me aan het verdiepen in goede verlichting. Een bouwlamp op statief zou perfekt zijn. Maar gebruik je dan 500 of 1000 watt? Ik lees dat die het meeste verkomen. Gebruik je een bouwlamp die warm wordt of gebruik je ledverlichting of van die gebogen TL verlichting (wordt ook niet warm)?

Iemand tips?
 
Tips heb ik niet echt, kan wel zeggen wat ik gebruik: statief met 2 bouwlampen (500 watt) en 1 bouwlamp (ook 500 watt) vloermodel (of hoe noem je dat :weetniet )

Reden waarom ik die gebruik? Werd mij indertijd aangeraden en je vind dergelijke bouwlampen vaak in promotie in doe-het-zelfzaken.
 
De meest voorkomende is de 500watt,de 1000 watt is een stroomvreter en geeft ongelooflijk veel warmte.
Wat jullie beter kunnen doen is tl-verlichting op een verrijdbaar statief plaatsen.
Kijk even in mijn garage topic voor de lampen die ik heb,die geven een perfect lichtbeeld.

Houd wel rekening dat je verschillende lichtsoorten moet gebruiken,de ene verlichting laat bv hologrammen moeilijker zien dan de andere.
 
Daar zat ik ook aan te denken. 2 lampen op statief en eentje voor op de vloer. Je hebt er flink warmte van, of is led beter?

Edit: Dit was een reactie op Virus.
 
@Bartr123, ik ga even in je garagetopic kijken. Was laatste bij een uitdeuker en die had ook een tl lamp op een rijdenden voet die je zo kon verplaatsen. Zag er goed uit.
 
Beide opties: bouwlamp met led of verrijdbare tl-lamp lijken mij een goede/betere keuze want ik vind persoonlijk de warmte die mijn lampen afgeven nogal hinderlijk. :(
 
Erg mooi jou garage, Bartr123. Ik zag je lampen op standaard. Ik zat meer te denken aan 1 lamp op 1 standaard en daar dan 2 van de kopen. Iemand misschien een tip voor een goed webshop die zulke spullen levert?
 
Mijn statief komt van Nicknameless vandaan,stuur hem even een PM daarover:)^
Heb even mijn verlichting op gezocht,en dit is het
bartr123 zei:
Er zitten 8 dubbele inbouw armaturen ingebouwd met TL5HE 28 watt tl lampen kleur 840 .
Wil je het een keer real life komen bekijken,je bent van harte welkom!
 
Dank voor je aanbod, maar Budel is een heel eind bij mij uit de buurt. Bovendien kan ik voorlopig nog niet autorijden.

Dit is de loods:
IMAG0050.jpg


Ik weet bijna zeker dat ik niks mag aanpassen van de eigenaar. De verlichting hangt op een metertje of 6 hoog. Daar wil ik gebruik maken van 'mobiele' verlichting.
 
Lichtkleur 840 voor TL is idd prettig werken, die heb ik bij ons op de zaak ook hangen.
Ik heb er meestal ook een 500 Watt halogeenlamp op statief bij, en de brinkmann voor de close-ups en moeilijke hoekjes.
 
Lijkt mij ook een klein beetje té duur, ben nl ook op zoek naar een goede lamp, dus ben zeer benieuwd naar dit topic...

Ik gebruik een spaarlamp van de Gamma, met 3 lampen en 2 stopkontakten achteraan, maar die staat op de grond. Die geeft wel goed licht, maar zou beter op een mooie staander staan, als ik er eentje kan vinden, laat ik het hier wel weten, die lamp zelf kost iets van 30 euro.

Groetjes Mini.
 
Kijk dat zijn mooie lampen! Ook nog in led verkrijgbaar? Misschien zie ik een GB aankomen :D
Ik ga even de bouwmarkten in de gaten houden...
 
Het "nadeel" van de door mij eerder geposte statief met bouwlamp, is dat deze allebei tegelijk aangaan. In sommige gevallen kan dit nadelig zijn.

Ik meen mij te herinneren dat de bouwlampen van Bart allebei seperaat aan en uit te zetten zijn.

Klopt dit Bart?

P9257804.jpg
 
Maar wat is de prijs voor lampen die appart van elkaar aan kunnen? Als dat erg duur is dan kan ik beter voor lampen gaan die tegelijkertijd aangaan en dan zelf met een Brinkmann erbij blijven schijnen.