• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil in resultaat tussen roterend en dual action?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
zit toch al een tijdje verveeld met deze vraag aangezien ik stilaan
mijn dap900 getemd krijg en het onder de knie begin te krijgen hoe alles in zen werk gaat,
hoe zit het verschil tussen een roterende machine(pro900 bvb) en een DA(dap900 bvb)
ik hoor steeds zeggen dat je sneller resultaat behaald met een roterende machine,
maar wil dit dan zeggen dat ik met mijn dapje hetzelfde resultaat kan behalen
door simpelweg een extra pass(of 2-3) te maken met de DA?
of is het eindresultaat van een roterende machine gewoon anders dan van een dual action?
 
dus op een knetterharde lak kan je niet met BVB monello forza en een hoge cuttinggrade pad hetzelfde behalen?

ok... lijkt aannemelijk.
heb nog maar een paar keer een roterende machine in werking gezien,....blijft toch nog een verre toekomstdroom ze (zoiets moet je niet gewoon gebruiken maar temmen :p )
 
Je kan er idd dan op stuk lopen. Je mist dan de brute kracht van de rotary.
Zou geen echte vergelijking willen maken, maar ik gooi er even een los polsje tegenaan:
DAP + Wol + Forza = Rotary + Oranje + Inizio regulier ( werkelijk geen idee hoor ( maar denk ook niet dat je op die wijze echt moet gaan bekijken ))
 
@mk-us: ik ga je voorbeeldje niet 1:1 geloven of aannemen he, maar ik begrijp je punt VOLKOMEN!
dus het zit hem echt in de roterende snellere werking... leuk om weten.
vind het wel nog steeds raar, als je nadenkt dat een dap veel meer bewegingen maakt dan een rotary...(niet enkel per toer een rondje, maar een rondje in 8vorm)maar ben ook geen scheikunde/natuurkunde freak dus het is nu eenmaal zo :party:
 
Een rotary genereert vanwege zijn roterende beweging en het daarbij gepaard toerental meer warmte. Mede hierdoor heeft een rotary meer kracht en kan deze dus ook zwaardere defecten te lijf. Met een dap kom je een heel eind maar op een bepaald moment zal je aan zijn grenzen van zijn kunnen aanlopen.
Echter is het gebruik van een rotary niet zonder gevaren en is verstand van zaken geen overbodige luxe.
 
DAP maakt 2 bewegingen PRO 1, deel van de energie voor de 2de beweging van de dap heb je dus extra als kracht in de rotatie. ondanks dat ze beide misschien hetzelfde opgenomen vermogen hebben.

Biede hebben voor en nadelen tegenover elkaar. maar daar kunnen ze bij CC denk wel boeken over volschrijven.
 
Of je schaft een 5" Micro Cut #1 Microfiber Compounding Pad aan daar kun je nog een stapje verder mee dan word het verschil nog kleiner naar een rotary :ja