• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde koplampen

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik begin wat doffere koplampen te krijgen. Ik heb ze veel erger gezien, maar ik begin er toch over te denken om er iets aan te (laten) doen.
Ik denk dat als je er eerder bij ben een beter resultaat kan behalen dan als de lampen al ver heen zijn en zelfs APK afkeur.

Eigenlijk is het van alles wat.
Met name het bovenste gedeelte is wat vergeeld.
Er zitten diverse krassen op, zocht kocht ik de auto.
Natuurlijk de bekende steenslag.
En hier en daar nog wat andere doffe plekken, ik vermoed door de warme van de lamp zelf.

Ik heb er al eens SSR en Pro Polish over gedaan, ik heb het idee dat dit tijdelijk wat resultaat bied, maar dan gaat het toch weer achterruit.

Wat is de volgende stap?

Ik overweeg ook om het te laten doen, maar ik ben een beetje bang voor beuners die meer schade doen dan resultaat leveren...

Alle tips zijn welkom ;)
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst92/How-to--Plastic-koplampen-polijsten.aspx

Ben het zelf ook van plan, om de kop en achterlichten weer mooi swirl vrij te maken.
 
Meguiars (ik meen Mothers ook) heeft hier een of ander "setje" voor. Maar ik weet niet of dat echt goed werkt.
 
jjonkie;301420 zei:
Arjan, zijn je koplampen van glas ?

Nee van plastic, zoals je eigenlijk bijna bij elke auto van tegenwoordig ziet.

Ik vind het Megs setje van 50 euro best prijzig, ik betwijfel het of je daar een echt goed resultaat mee haalt.
Verder heb ik niet de beschikking over een machine om dit werkje aan te pakken.
 
Eerst gewoon eens machinaal polijsten kan nooit kwaad.

Als je dan niet het gewenste resultaat bereikt, kun je altijd nog gaan wetsanden, om ze vervolgens te polijsten.
 
Ik heb pas ook pas bij twee auto's deze verweerde lampen gedaan. Eerst natschuren met 1500, 2000 en daarna met 3000. Steeds in haakse richtingen gevolgd en alleen in rechte banen. Daarna met de DAP met wol en Inizio en daarna met groen en Mezzo geïndigd. Daarna nog twee laagjes EXP erop. Auto's gleden beiden door de APK heen... :)

Je kan hier een voor en na foto zien: https://forum.Carclean.com/cc_postst14629/Rode--Roze--Opel-Astra-Station.aspx

Valt best mee. Alleen geduld en veel water gebruiken. (voor het schuren dan!) ;)

Maar wellicht iemand in de buurt met een DAP? Ik weet niet waar je vandaan komt....