• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verwijdert iron x dit ?

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
in zit met kleine zwarte stipje op mijn velgen , krijg het er niet af met gewoon wassen .

Zou ik dit kunnen verwijderen met iron x , of moet ik hier wat anders voor gebruiken ?
 
Is waarschijnlijk teer, kan je weghalen met bv Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover. Werkte bij mij goed.
 
Dit kan teer zijn, maar ook remslijpsel oid. Als je Iron-x hebt staan, gewoon proberen. Anders kun je het ook nog proberen met een stukje klei. Als je moet gaan bestellen, bestel dan ook meteen een product mee waar je teer mee kan verwijderen, dan weet je bijna zeker dat het goed gaat komen. Succes!
 
heb het geprobeerd met klei , gaat er een beetje mee af na lang wrijven , maar werkt niet zo best

het voel vrij hard aan , dus denk dat er wel sommige teer zal zijn maar ook precies iets dat beetje ingebrand zit , je voelt het soms een beetje met je nagel.

Ik heb geen Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover of geen iron x staan , dus zal een bestelling moeten plaatsen .

Vandaar dat ik eerst de vraag stel om te vermijden dat ik foute produkten zou bestellen .

Marc
 
Inderdaad zoals Row vermeld, even beetje diesel erop, kort laten inwerken en wegwrijven...

Verdwijnen de vlekjes dan is het waarschijnlijk teer.
 
Let wel op; als je petroleum, benzine of Diesel gebruikt....draag dan beschermde handschoenen (nitril) Deze produkten zijn alles behalve goed voor je huid.
 
Ik denk dat SLK bedoelt of er iemand bij jouw in de buurt woont die je kan helpen met ironx of een teer verwijderaar. Zodat je kan kijken of dit helpt.
Kijk hier eens op: http://www.batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb
 
hazo ja ,

Ik maak er geen probleem van om een produktje te bestellen hoor , is maar een kwestie van te weten met welk ik het best zou geholpen zijn :party:

Zijn de wintervelgen die ik er vandaag heb afgehaald , dus is ook niet zo dringend , moeten gewoon terug in orde geraken tegen volgend jaar :D

Marc
 
Kan me niet voorstellen dat dit de laatste keer is dat je last hebt van teer en ijzerdeeltjes dus een fles IronX en TarX komen altijd van pas.
 
Dibbuz ,

Inderdaad is de eerste keer sinds ik mijn auto onderhoud via alle tips alhier en met de produkten van cc.
auto in nog maar een dik jaar oud , dus alle velgen zowel zomer als winter waren nieuw .

dit is dus de eerste keer dat ik de wintervelgen gebruikt heb :ja

Heb ze er gisteren afgehaald en terug de zomervelgen erop geplaatst , nu op de zomervelgen viel het vrij goed mee daar had ik er veel minder last van
 
Inderdaad gewoon een keer bestellen die producten, je staat versteld wat ironx doet op een nieuwe auto.

Persoonlijk vond ik bij mij de Valet pro citrus tar & glue remover beter werken dan de body solvent van Meguiar geloof ik. Maar zoveel mensen/auto's zoveel meningen.
 
Lijkt mij op remstof, iron x zou kunnen werken, ik had dergelijke pitten ook op mijn velgen en heb het eraf gekregen met velgenreiniger van 123 system.

Ik weet niet hoe ver in Belgie hij woont maar als hij in de buurt van Poppel woont dan zou hij even bij mij langs kunnen komen, ik heb de velgenreiniger en iron x staan, dan kun je kijken of het eraf gaat

Mark
 
opelmark ,

gaat wat te ver zijn om ff te komen proberen , woon tegen Mechelen .

Maar alvast bedankt voor het aanbod .
 
Bedankt allemaal ,

zal in de loop van de volgende weken eens een bestellingske klaarmaken , moet trouwen nog wat andere produkten bijbestellen :party:

en dan gaan we dat snel weten of de iron x hier doeltreffend zal zijn .

Marc