• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vincent

Vincent

Detailing rookie
15 feb 2013
21
0
Hallo allemaal.

Mijn naam is Vincent en ik heb een nieuwe hobby.
Zoals ik de afgelopen maanden heb gelezen is het een leuke hobby die mij ongetwijfeld veel geld gaat kosten maar mij ook een goed gevoel gaat geven.

Ik zal eerst even iets over mezelf vertellen. Ik ben 26 jaar oud en werk fulltime, ik heb thuis een vrouw en mijn lieve dochter van net een jaar oud en de tweede is op komst (begin april).
Daarnaast ben ik de trotse baas van een viervoeter genaamd Binck. Dit is een Franse Bulldog en de liefst hond die je maar kan hebben voor een jong kind.

Op dit moment heb ik, zoals te zien in mijn Avatar, een grijs metallic Peugeot 307 uit het jaar 2004. Ik hoop binnen een afzienbare tijd een mooie Passat variant van bouwjaar 2000-2002 te hebben, echter is dit nu nog een droom. Ik heb in september vorig jaar mijn eerste bestelling geplaatst en ben nu mezelf vollop aan het inlezen over vanalles en nog wat. Ik vond het ondertussen tijd om mijzelf aan te melden voor het forum en mezelf voor te stellen.

Door mijn werk heb ik gelukkig de beschikking over een autobrug en een (verwarmde) garage en wasplaats. Dus mijn geluk kan tijdens de nachtdiensten niet op!
Ik hoop hier nog veel van jullie te leren! Ben nu aan het sparen voor een DAP900 om mijzelf het polijsten aan te leren.

Helaas is Carclean iets te ver weg voor mij om mij in te schrijven voor een cursusje DAP900.
Heb tot nu toe al veel opgestoken.

Groeten Vincent
 
Welkom Vincent. Nachtdienst, hefbrug en verwarmde wasplaats? Wat voor werk is dat?

Wat de afstand naar Carclean betreft: als je een cursus doet, heb je ook het voordeel dat je verschillende zaken kunt uitproberen tijden de clinic, zodat je een beter passende bestelling kunt doen. Veendam - Berkel & Rodenrijs is een forse afstand, maar als het goed is, kan het veel meer opleveren dan alleen het volgen van de cursus. Andere optie is om een forumlid in jouw regio op te zoeken, die ervaring heeft en je wil helpen met de beginselen onder de knie te krijgen. Verder is er natuurlijk veel te zien in filmpjes op het forum, maar bepaalde zaken zie je niet in filmpjes (bijv. hoeveel (of hoe weinig) kracht er nodig is bij gebruik van een DAP).

Gert
 
Bedankt voor het welkom,

@Gert. Ik heb er zelf ook al aan gedacht om misschien een ander forumlid in mijn regio te vragen voor een korte uitleg en je hebt gelijk wat betreft de opbrengt van een bezoekje aan Berkel & Rodenrijs maar wil het eerst zo proberen. Het werk is trouwens voor de Overheid en wel te verstaan de politie.


Die brug is echt ideaal inderdaad. Daarnaast heb ik natuurlijk ook flink wat gereedschap tot mijn beschikking daar (lees handgereedschap en luchtdrukgereedschap).

Van de 10 nachtdiensten per periode zijn er toch zeker een paar besteed aan het schoonmaken van de auto. :ja
 
Wat een luxe zeg, onder werktijd voorzien van alle gemakken lekker ongestoord je hobby kunnen beoefenen! Dat schreeuwt om foto's ;)

Welkom in ieder geval.
 
Vincent;316285 zei:
Het werk is trouwens voor de Overheid en wel te verstaan de politie.Van de 10 nachtdiensten per periode zijn er toch zeker een paar besteed aan het schoonmaken van de auto. :ja

Welkom hier.

Maaaar hoe zit het met de boefjes dan......
forumsmiley355.gif
 
Welkom hier Vincent! Ik rij donderdag 185 km om de clinic te volgen, maar Veendam is nog wel 65 km, en dus een uurtje, verder van Berkel en Rodenrijs. Ik begrijp dat je dat ietsje te ver vindt, maar ik denk ook dat het niet al te moeilijk is om te werken met een DAP.
 
Mannen, bedankt voor jullie welkom! Ik ben ondertussen al druk aan het detaillen geweest en heb al een aantal kastplanken gevuld met spulletjes van carclean. Nu als 6e zending eindelijk de DAP900 V2 besteld in de vorm van een PowerPack en nog wat losse (zwart en rode) pads.

Verheug me nu al op de binnenkomst van het pakketje morgen.

Het is wel echt verslavend... (ben al een kleine €700,- verder :rules ....)

Jullie horen van me!
 
Nee ik ben nog een beginnende hobbyist en vind een dap net even iets veiliger aangezien ik auto's van anderen doe.

Groetjes.
 
Dat denk ik ook niet hoor IbizaS.

Ik zag je vorige week nog rijden dacht ik. Zag een goed glimmende Ibiza met rode klauwen het Zuiderveen op rijden.
 
Welkom Vincent, mocht de VW Passat binnenkort bij je op de stoep staan, dan komen we elkaar misschien ook tegen op het VWPassat forum.