• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voer ik mijn stappen plan goed uit en zijn de producten oke?

fozzy444

Detailing trainee
5 mei 2010
28
47
Hey,

zo nu en dan detail ik eens een auto van familie of kennissen, auto's hebben dus verschillende kleuren, eigen auto zwart metallic.
Nu vraag ik me af of ik correct te werk ga?

1. Wassen met meguiars NXT shampoo + washmitt en afspoelen mert tuinslang
2. Kleien met Meguiars quick detailer + meguiars klei
of met Chemical guys quick detailer + Chemical guys lichtgrijze klei
3. Cleanen met step 1 paint-cleaner van meguiars met witte hex-logic pad met DAS6 machine op stand 3/4
4. Crystal Wet Glaze van chemical guys met blauwe hex-logic pad met DAS6 machine op stand 2/3
5. Waxen met Butter wet wax van chemical guys met rode hex-logic pad met DAS6 machine op stand 2
of met Meguiars nxt 2.0 wax met rode hex-logic pad met DAS6 machine op stand 2
Opkuisen en opblinken doe ik steeds met de blauwe microvezel doeken van Autoglym.

Nu vraag ik me af of ik tussen de glaze en de wax eventueel nog een sealant kan gebruiken en zoja dewelke?

Alle opmerkingen of aanpassingen zijn welkom.

Alvast bedankt en groeten
 
De step-1 is voor zover ik weet niet echt geschikt om machinaal te verwerken. (iets met te snel drogen ofzo)
De overige producten behalve de NXT shampoo/wax ken ik eigenlijk niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Tussen glaze en wax kun je nog een sealant aanbrengen. De keuze is aan jou.
Let wel op dat de NXT 'wax' zelf een sealant is. Eentje met een milde cleaner en een lichte glaze erin.
 
Ik kan dus de NXT beter gebruiken voor ik de butter wet wax erop zet en deze als sealant gebruiken en mag ik de NXT gebruiken op die glaze of niet omdat jullie zeggen dat deze een cleaner bevat?

Kunnen jullie een andere cleaner aanbevelen of is deze die ik gebruik oke?
 
Je zou om te cleanen Professional Polish van Poorboy's World kunnen gebruiken op een zwarte pad.
Ik zag dat je voor de step-1 een witte pad een witte pad zou willen gebruiken, maar da's meer een pad om te polijsten.
Ik ga er van uit dat je met je genoemde lijst wel machinaal wilt werken, maar niet specifiek wilt gaan polijsten.
 
Dat klopt, en u zegt zwarte pad maar bedoeld u ook de zwarte pad van Hex-logic want bij hen is een zwarte pad om wax en sealant aan te brengen!
 
Zegt u maar jij hoor, anders voel ik me zo oud :-b

Hmmz, goeie, ik ga voor de kleurtjes altijd uit van de Lake Country pads. Ik had het idee dat de Hex-Logics
van Chemical Guys ongeveer dezelfde kleuren hadden.
Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
 
Naar mijn weten zijn dat ook dezelfde kleuren. Zal mij niets verbazen als ze zelfs door dezelfde fabrikant worden gemaakt, maar dat kan ik niet bevestigen.
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter de paint cleaner step 1 vervangen door een polisch met lichte cutting en aanbrengen met een zwarte pad? Moet ik daarna dan nog cleanen of is dit dan overbodig en mag ik dan onmiddellijk de glaze aanbrengen(die breng ik aan met een blauwe pad)?
 
Relax.... tel tot 10 man. :no

Je kan na het werken met polish op een zwarte pad gelijk erna aan de slag met een glaze.

Deze glaze kun je met elke willekeurige pad zonder cuttingfactor (rood, blauw, zwart) aanbrengen.
 
fozzy444 zei:
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter de paint cleaner step 1 vervangen door een polisch met lichte cutting en aanbrengen met een zwarte pad? Moet ik daarna dan nog cleanen of is dit dan overbodig en mag ik dan onmiddellijk de glaze aanbrengen(die breng ik aan met een blauwe pad)?

zou zelf spet1 van meg vervangen door Monello Raffini Finale (licht polijstmiddel) met de witte of zwarte lcc pad... als je een lichte cut wil!
de glaze kan je aanbrengen met de zwarte of blauwe pad..
 
Soepergrover zei:
CGC is vergelijkbaar met de SSR lijn van Poorboy's World.
Heb jij hier ervaing mee?

Zou dit weekend mijn eigen auto, zwarte Skoda Octavia combi 2 maand oud, mooi willen maken.
Alles zoals in mijn 1e topic beschreven staat maar mag ik na het kleien de CGC-1 gebruiken of ben ik beter met de step 1 paint cleaner?
Auto elke week gewassen met de 2e emmer methode en elke 2 a 3 weken behandeld met de Ultimate quick wax van Meguiars.

dank bij voorbaat