• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60 2.5T

Otto

Detailing addict
7 feb 2012
151
62
Even een topicje openen over de werkzaamheden aan m'n nieuwe aanwinst: een '04 Volvo S60 2.5T Geartronic met 135k km. ervaring

VolvoS601_zps6f027680.jpg


VolvoS605_zps9e814e23.jpg


VolvoS609_zpsa124d0cf.jpg


(disclaimer: foto's geript uit de advertentie op internet, goeie foto's volgen wel. :)_[] )

De auto bevalt prima, wat een power heeft zo'n vijfpitter :-" . Cruisen is fantastisch met de automaat: 100 km/h = 2k rpm.

Heb er nog wel een hele kluif aan om 'm netjes te krijgen. Technisch is 'ie tiptop in orde, onder de motorkap prima schoon, maar estetisch schort er nog wel wat aan.

De auto heeft geregeld de winterschilder op bezoek gehad, met als gevolg dat er nogal wat half ingebeten birddirtresten in de lak zitten. Verder de nodige swirls en hologrammen en een gevalletje uitdeuken-zonder-spuiten in de bijrijdersdeur. De auto staat op T5-wielen, dus veel spaken en lastig schoonmaken. Klusje voor een mooie voorjaarsmiddag met een biertje erbij ;)

Op de achterbank reed geregeld een hond mee. Als de auto geen leren bekleding had gehad, had ik 'm ervoor laten staan. Haren en ander vuil all over. Heb de bank inmiddels schoongemaakt met APC 1:15 en ingewreven met Meg's Leather Conditioner (die moet eerst op voor ik aan de Gliptone ga :-b ) Verder is de vloerbekleding plaatselijk behoorlijk ranzig, dus die vraagt om een extractortreatment. (PS: als er iemand in de buurt van 078 zo'n ding heeft en me hiermee wil helpen hou ik me graag aanbevolen!)

Naast de grote ingrepen het standaardwerk: trims in de restorer, interieur nalopen met wat APC en Natural Look.
 
Beauty! Maar wat een harde lak hebben die wagens....dat wel.
Veel plezier!
 
Klopt, Volvolak lijkt wel glazuur. Maar heb hulp van iemand met de nodige rotary-ervaring, dus dat moet goed gaan.

@ Tim: trekhaak is niet afneembaar. Ben ik niet rouwig om, parkeer vaak in de stad en vind een extra bumper wel een prettige gedachte.
 
Nette auto inderdaad, rij zakelijk ook vaak de 2.5T (XC70), lekker blok, trekt er goed aan in elk geval. Veel plezier ermee!
 
Vanmiddag verder gegaan met het interieur. Niet veel foto's gemaakt, maar deze zegt veel:

IMG_3144_zpsbffa9a8c.jpg
 
De Volvo is een geleidelijk project, dus heb op m'n gemakje de wielen eens aangepakt.

Disclaimer: de oplettende kijker zal 't zien, maar er zijn ooit twee velgen vervangen en ik zie nu dat de na-foto's van die nieuwe wielen zijn. Al zien de velgen van de voor-foto's er na behandeling sterk vergelijkbaar uit, vind ze gigantisch opgeknapt. Met Iron-X haal je zelfs alle vuil uit de gecorrodeerde plekken.

Gebruikt:
- Halfords Velgenreiniger (nieuwe formule! :-b ) Waarom? Voldoet prima voor 't grove werk.
- Iron-X
- Kleien met Mothers klei en Dodo Born Slippy
- Zichtkant gepolijst met PBW SSR 2.5
- 2 laagjes Colinite 476
- Bold&Bright voor de banden.

Voor:

IMG_3184_zps8abe4979.jpg


IMG_3183_zps3cbcff20.jpg


Na:

IMG_3182_zps955f5443.jpg


IMG_3181_zps4622a40e.jpg
 
Zoals gezegd, de Volvo is een langlopend project, knap 'm beetje bij beetje op. Had vanmorgen even een paar uurtjes over en ben begonnen met 't strakmaken van de motorkap.

Thnx to Carclean voor de rotary in de aanbieding, die kwam goed van pas. Zie de voorafjes: :roll (met een stukje tork-rol voor de goeie focus)

IMG_3188_zpsc02e7d87.jpg


En een vogelflats met geweld verwijderd:

IMG_3187_zps1602fd4c.jpg


Heb eerst de ingebeten vogelpoep waterproof geschuurd, heel licht, korrel 2500. Vervolgens de goede polijstcombinatie gezocht, maar kwam al snel uit op Inizio op 't paarse wolletje met de PRO. Man, wat is zo'n Volvo hard...

Afgebouwd met de DAP, Mezzo/Oranje en Finale/Wit en ontvet met Erazer. Daarna Blackhole erop (Dap/zwarte pad) en even laten hazen. Vervolgens afgewerkt met Collinite 476.

Resultaat na 2 uur werk, foto's nagenoeg op dezelfde plek als de voorafjes :-b

IMG_3189_zps89236a5f.jpg


IMG_3190_zps81002d27.jpg


Ben niet ontevreden, ga nu rustig verder met 't bijtippen van kleine lakschades. Doe 't rustig op m'n gemak en stop als ik 't zat wordt, dan blijf je makkelijker secuur.
 
Wat een verbetering zeg! Zo'n S60 is al een tijdloos plaatje, maar als je ' m zo helemaal gedaan hebt moet het vast wel prachtstuk worden!