• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V60 Hybride

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Zo, zoals ik in het Gyeon topic al een beetje had aangekondigd hierbij de show off van mijn eerste gebruik van de Gyeon Mohs. Mijn opa heeft een nieuwe auto gekocht, en toen ik hem vertelde over de Gyeon coating werd hij direct enthousiast. Dus na kerst direct aan de slag gegaan :ja .

Even een aantal foto's van de "voor" situatie.
IMG_3131.jpg

IMG_3135.jpg

IMG_3136.jpg


Eerst heb ik de auto gewassen met de Monello Lavare (eerste keer dat ik hem gebruik, en ik ben positief verrast. Hij krijgt zeker een plek in mijn top 3 :)^ ).
Daarna heb ik de auto gekleid met de Dodo Juice Supernatural klei in combinatie met de Dodo Juice Born Slippy.
Na het kleien heb ik de auto afgeplakt met de 3M tape, en daarna gepolijst met de Monello Finale op de Dodo Juice Blue Fin polishing pad op de Dap 900.
Vervolgens de auto afgenomen met de Gyeon Prep en vervolgens 3 lagen Gyeon Mohs, met iedere keer een uur er tussen.
Daarna ben ik van mijn welverdiende rust gaan genieten :D .

De volgende ochtend heb ik hun andere auto de jaarlijkse wax beurt gegeven (Een oude show off voor het idee, het enige verschil is dat ik nu 2 laagjes Blue Velvet Pro heb aangebracht en de Trims met AF Revive heb behandeld) en 's middags heb ik de Volvo afgenomen met de Gyeon Cure en de Trims behandeld met de AF Revive.

De coating heeft mooi kunnen uitharden, om de coating tijdens het uitharden een beetje te beschermen heb ik maandag ochtend nog een laagje DJ Rainforest Rub aangebracht, met het volgende resultaat:

IMG_3188.jpg

IMG_3191.jpg

IMG_3196.jpg

IMG_3204.jpg

IMG_3210.jpg

IMG_3218.jpg

IMG_3221.jpg

IMG_3223.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3227.jpg

IMG_3232.jpg


Nog even een korte impressie van de Gyeon Mohs: ik vond het aanbrengen vrij eenvoudig, en het resultaat is qua glans echt geweldig. Als het product in de praktijk ook goed blijkt te bevallen ga ik dit zeker vaker gebruiken :)^ .
 
Opa heeft dan stiekum toch een kanon gekocht! Mooie wagen, mooi resultaat!
 
Er is er nu net eentje bij me gebracht.
Een metallic zwarte, ook voor een Gyeon MOHS behandeling.

Zal het resultaat zeker even bij de Show-off plaatsen.
 
Ziet er goed uit - houd je ons op de hoogte van wat de laag over de tijd heen doet. Ben daar erg benieuwd naar.
 
Bedankt iedereen :) . En ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden over de duurzaamheid.

@ McShine: inderdaad, ik was eerst nog cynisch tegen over deze auto, maar als je er in rijdt kan je er nog maar weinig kritiek op hebben, zeker als je bedenkt hoeveel geld je er mee kan besparen doordat het een hybride is.

@ Snitser: er staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing minimaal 1 uur, omdat ik anders met tijd krap kwam te zitten heb ik na een ruim uur steeds de volgende laag aangebracht.

@ ivo's: ik heb de Rainforest Rub aangebracht omdat in de gebruiksaanwijzing staat dat de coating nog 2 a 3 weken volledig moet uitharden, en er gedurende die tijd "waterspots" zouden kunnen ontstaan.

@ dieter12: ik heb ongeveer 2/3 van de 50 mL verpakking gebruikt (zie de foto), dus een kleinere auto zal nog makkelijk kunnen.

IMG_3318.jpg
 
Mooie wagen man! Ben heel benieuwd hoe zoiets rijdt.

En uiteraard een erg fraai resultaat, houden zo nu!
 
Quattro zei:
@ McShine: inderdaad, ik was eerst nog cynisch tegen over deze auto, maar als je er in rijdt kan je er nog maar weinig kritiek op hebben, zeker als je bedenkt hoeveel geld je er mee kan besparen doordat het een hybride is.

Het enige punt is dan wel dat je zo'n auto "af" moet rijden, anders kan het natuurlijk nooit uit als je ziet wat de aanschaf van een dergelijk voertuig kost. ;)
 
Quattro;350097 zei:
@ McShine: inderdaad, ik was eerst nog cynisch tegen over deze auto, maar als je er in rijdt kan je er nog maar weinig kritiek op hebben, zeker als je bedenkt hoeveel geld je er mee kan besparen doordat het een hybride is.


Daar leg je ook €70k voor neer bij aanschaf ,^^ .... Maar zeer netjes resultaat en dankbare kleur!

Edit... IbizaSigno was me net voor ;)
 
Dat klopt inderdaad, maar mijn opa reed eerst een A6, en hij vindt de V60 net zo goed rijden, alleen hoeft hij nu geen wegenbelasting (is al ruim €2000 per jaar) en bijtelling te betalen, en krijgt hij nog een aantal subsidies.

Daarboven op is het verbruik i.p.v. 1 op 12 nu minimaal 1 op 15 (als je de stroom kosten mee telt). Ook vinden wij dat deze auto erg veel waar voor zijn geld biedt, als je kijkt wat hier allemaal op zit en je de prijs met bijv. een A4 3.0 TDI vergelijkt is deze auto een stuk "goedkoper".

Het is inderdaad nu nog even afwachten wat de waarde van deze auto's gaat doen als de voordelen er af zijn. Maar hij vind het nu echt een fijne auto, en ook zeker een aanrader :)^ .
 
Mooie wagen, maar ik zie geen foto's met flits om eventuele defecten weer te geven. Of had hij geen defecten? (makkelijk gezegd; laat het maar zien:rules )