• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiding op MOHS

Niki

Detailing addict
5 dec 2011
87
58
Almere
Ik vroeg me af of het nog wat toevoegt om na het polijsten op finale nog een stap te doen met AF Tough Prep voor het ontvetten. Het ontvetten zal ik overigens twee keer doen om er zeker van te zijn dat alle oliën weg zijn.

Ik heb het idee, maar dat kan ook in mijn hoofd zitten, dat de lak na tough prep zo veel gladder is. Iemand hier ervaring mee? Of is het af te raden?

Alvast dank voor de input.
 
Met Mohs heb ik geen ervaring, maar heb Rejuvenate pre wax gebruikt na mezzo op groen.
Vind de lak zelf ook zo glad aanvoelen na de Rejuvenate, hierna ook 2x rondje prep voor de Cancoat erop ging.
Denk dat het geen kwaad kan, zit ook een lichte korrel in net als finale.
 
Waarmee je reinigt/polijst is niet zo spannend en kan prima met Finale en/of Tough Prep. Gladder wordt hij niet anders dan dat er met oliën gewerkt wordt maar die gaan er bij de volgende stap weer van af. Het mag als je er goed bij voelt maar nodig is het niet.
Daarna even wassen met afwasmiddel zonder gekke toevoegingen en dan een rondje Prep. Daarna Mohs aanbrengen, paneel per paneel. Vooral EGAAL aanbrengen en direct afnemen.
2e laag na een uur aanbrengen. 3e laag optioneel na weer een uur. Daarna nachtje drooghouden Cure (spaarzaam gebruiken!) als laatste voor de auto weer naar buiten gaat.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Dibbuz;n406831 zei:
Waarmee je reinigt/polijst is niet zo spannend en kan prima met Finale en/of Tough Prep. Gladder wordt hij niet anders dan dat er met oliën gewerkt wordt maar die gaan er bij de volgende stap weer van af. Het mag als je er goed bij voelt maar nodig is het niet.
Daarna even wassen met afwasmiddel zonder gekke toevoegingen en dan een rondje Prep. Daarna Mohs aanbrengen, paneel per paneel. Vooral EGAAL aanbrengen en direct afnemen.
2e laag na een uur aanbrengen. 3e laag optioneel na weer een uur. Daarna nachtje drooghouden Cure (spaarzaam gebruiken!) als laatste voor de auto weer naar buiten gaat.

Je bedoelt afwassen met bijvoorbeeld dreft/fairy, of begrijp ik dit verkeerd?
 
Dat bedoel ik inderdaad. Een keer wassen met Dreft kan geen kwaad en het ontvet erg goed wat voor een coating zeer belangrijk is. Wel een rondje prep daarna.
 
Hallo,

Aangezien ik niet meteen een topic van de gyeon Mohs vind zal ik mijn vraag hier plaatsen. (Verwijder of verplaats maar indien nodig).

Moeten trims, rubbers, lampen afgetaped zijn voor het aanbrengen van de Gyeon Mohs of alle tape verwijderen na het polijsten?


Greetz


Marius
 
Marius,


Dat hoeft niet af getaped zijn... Als je Mohs aan breng met het mee geleverde blokje kan je heel makkelijk heel secuur werken... Ik weet niet wat voor auto je heb... Maar op mijn auto zit heel weinig kusstof.. Dus ik heb er voor gekozen om dat beetje kuststof mee te nemen met de Mohs.... Ook de lampen heb ik mee genomen... dat gaat prima.