• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit niet schoon te krijgen. Met foto's.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Een klant benaderde mij met de vraag of ik een goedje wist dat zijn ramen schoon kan maken.
Er is iets vettigs op zijn raam gesmeerd en het is er niet af te krijgen, met niets.

Het volgende is al geprobeerd/gebruikt:

- Thinner
- Wasbenzine
- Pure Dasty
- Glass Cleaner Concentrate
- Kleien
- Wheel Brightener :!
- Super Degreaser :!

De klant dacht dat het aan de ruitenwissers lag, heeft al gloednieuwe, van goedkoop tot de duurste, gemonteerd, helaas zonder resultaat.

Overdag is er niets te zien, totdat het gaat regenen of het is donker, dan verschijnt er een hele waas en ziet de klant weinig door zn voorruit.

Foto's zijn gemaakt nadat de ruitenwissers zijn gebruikt. Je ziet dus duidelijk de strepen die achterblijven.
Als je met je vinger eroverheen wrijft, lijkt het wel of er een vettige laag achhterlaat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iemand nog een suggestie? :weetniet
 
Dat heb ik nog nooit gezien..
En je hebt al alles geprobeerd dat ik ook zou doen..Je kan er mss wel eens over gaan met de machine ,cuttingpad en zware polish...Maar betwijfel of dit effect zou hebben.
 
Polijsten zou een optie kunnn zijn.
Alleen, wat zou ik kunnen gebruiken uit mn huidige collectie? Ben niet van plan om voor éénmalig produkten aan te schaffen.
 
Aparte situatie!! Maar pas aub op met thinner... dit goedje is zo schadelijk voor alles wat maar je auto te maken heeft.. van kunstof tot lakken tot rubbers!!

Maar ik denk inderdaad een keer de machine erover..!
 
dit is wel heel bizar
na al die producten zou je toch zeggen dat het eraf moet zijn
heb weleens ergens gelezen dat ze kranten gebruiken om de ruiten schoon te maken maar denk eerlijk gezegt dat dat na al deze producten weinig uit maakt

als ik het zo zie is het een vette laag die erop zit en er zelfs na thinnen en wasbenzine niet af wil

moet ineens denken aan een reactie van cees op een auto die niet schoon te krijgen was
misschien 1 van die dingen proberen?
 
Eenzet Industrie-reiniger. Basisch middel bevat KOH en krijgt alles schoon. 10% in warm water, even laten inwerken en afspoelen met ruim water. Pure iso-propyl alcohol zou ik ook eens proberen. Kun je bij de apotheek krijgen.
 
Leuke auto zo'n Clio sport!! :D

Misschien een domme vraag maar kun je de ruit niet nog een keer goed ontvetten en daarna met rain-x behandelen en dan eens kijken hoe het gaat.

Maar zie je die strepen/vlekken ook vanaf de binnenkant?
Want je ziet altijd wel strepen/vlekken als de ruitenwisser net erover heen gegaan is en je kijkt op de ruit aan de buitenkant.

Gr. Jeroen
 
nicknameless zei:
Polijsten zou een optie kunnn zijn.
Alleen, wat zou ik kunnen gebruiken uit mn huidige collectie? Ben niet van plan om voor éénmalig produkten aan te schaffen.

SSR 3 of 2.5 ,Oranje pad..Roterende machine..?
 
Ik zou de SSR2.5 eens proberen. De Diamondite zou ideaal zijn maar zoals je aangeeft overdreven om voor 1 keer te gebruiken aan te schaffen.
 
Denk gewoon slijtage van de ruitenwissers!.. Zo te zien hebben die vroeger hun werk erg slecht te gedaan (drukpunten zaten duidelijk in t midden van het wisblad.. daar zie je ook de strepen!?)

Ik had dit ook bij mijn oude vooruit @ Corolla.. maar daar zit nu een nieuwe in.
 
ik ga volgend jaar voor de zomer een afspraak om mijn ruit te laten polijsten met lucy bij de GG, dan maak ik er wel een verslagje van over hoe en wat, polijsten kost 68 euro, en het vervangen kost 138 euro eigen risico.
 
Remmen reiniger al geprobeerd....
kleine oppervlakte per keer doen, met een katoenen doek....

De truuk is om de vetlaag op te lossen met een produkt ( remmenreiniger ) en voordat dit produkt vervlogen is moet je de vetlaag laten absorberen door een doek.
Katoen is in dit geval het meest ideaal ( eigen ervaring.. )
 
dat wilde ik ook net zeggen, waarschijnlijk heeft er iets in zijn ruitensproeier vloeistof gezeten wat niet goed was....
Gewoon remmenreiniger op een doekje :)