• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit niet schoon te krijgen. Met foto's.

Dit lijkt me geen vet, maar een eigenschap in het glas. Bijvoorbeeld slijtage in het glas door een ruitenwisser. Rubber in de porieen van het glas etc.

Met een glasspolish (met de hand) de ruit behandelen moet voldoende zijn. Ik zou daarna de ruit coaten met RainKleer (nee daar klapperen je wissers niet van). Met die combi moet het een succes worden.
 
Ik heb dit ook een beetje op de voorruit, alleen in mijn geval lijkt het wel iets van wax wat je ook uit de wasstraat op je ruit krijgt alleen hier gaat het niet meer vanaf :(
 
Klik hier voor mijn ervaring.

Ik had heel goed resultaat met Turtle clearvue. Kost uiteindelijk niet eens heel erg veel, i.c.m. Rain-X helemaal top!
 
Ik heb ook zoiets..

Voorruit2.jpg


Ik dacht, dat bij mij gewoon de waxlaag (minimaal 2 maanden geleden erop gezet) is die weg is.

De rode gebieden, daar loopt het water nu altijd in een straal naar beneden. Bij overige plekken blijven het druppels.
 
Precies het punt waar de ruitenwissers stoppen volgens mij, zie ik hier een connectie?
 
Dibbuz zei:
Precies het punt waar de ruitenwissers stoppen volgens mij, zie ik hier een connectie?
Ja, ook renault :no

Ik heb alleen niet, wat patrick zegt. Dat als het gaat regenen of donker word, dat ik er niks door zie. Bij wissen, trekt de wissers de ruit wel schoon.
 
Geïnspireerd door een aflevering van Overhaulin' op Discovery Channel (o.a. gesponsord door Mothers Wax) heb ik laatst eens wat tijd doorgebracht op de site van Mothers Wax (een erg informatieve site overigens).
Bij de Tips & Tricks stond (onderdeel 'Tough spots?') een tip over het verwijderen van Water spots en aanslag op ramen, met behulp van de Chrome Polish.

Misschien helpt dit ook bij het verwijderen van dit soort plekken op de voorruit.

P.S. Het stond natuurlijk (hoe kan het ook anders :cool: ) ook gewoon bij de product omschrijving op de Carclean-site.
 
Die serie kijk ik ook, mooie serie jammer dat er in die korte tijd meer aandacht word besteed aan telefoongrapje´s dan shots van de details.
Wat mij laatst opviel was een auto waarvan het dak bomvol met hologrammen zat, ik denk een foutje daar er best wel aandacht in de serie is aan het detailen.
 
Hoi,

heb je de vlekken kunnen verwijderen? Wat voor spul heb je gebruikt?
Volgens mij komt het door de ruitensproeiervloeistof. Dat laat volgens mij een laag op je ruiten achter, want daar waar de sproei niet komt, is er niks. Ik zou proberen om de ruiten eens goed te ontvetten.

Danielle
 
Hier is al een topic over: KLIK

Ook ik had dit probleem. Kijk in het topic voor wat ik gekocht heb. Dat werkte wel, maar de aanslag was weer snel terug.
Bovendien moest ik echt veel moeite doen en meerdere keren om het eraf te krijgen. Als je het verwerkt hebt en je spoelt het eraf met een dikke (niet hard!!!) waterstraal, dan moet zich een waterfilm op de hele ruit vertonen. Op alle plekken waar zich meteen druppels vormen heb je het probleem nog steeds.
Door geluk bij ongeluk kon ik de ruit laten vervangen en de ruitenwissers ook maar meteen. Probleem is nu verholpen. Ik ben ervan overtuigd dat poreusiteit in het raam en (waarschijnlijk) versleten ruitenwissers een vette laag op het raam achterlieten.


Maar als de ruit poreus is, dan zit je echt met een probleem. Succes
 
Precies, er zijn delen waar bij regen druppels op de ruit blijven liggen en delen niet. De delen die ik op een eerder foto heb aangegeven, daar vormen geen druppels. En daar heb ik dus ook geen/minder last van.

Gisteren in de regen gereden 's avonds, bij het wissen (interval) zie je heel kort (1 sec) een licht waas (alleen op de delen, waarbij als de auto geparkeerd in de regen staat druppels vormen) en dan is het ook meteen weg.

Heb wel mijn ruiten eerder ooit gewaxed met Meg. DC step 3 wax. Misschien daardoor? Resten van waxen?
 
Karlok zei:
Precies, er zijn delen waar bij regen druppels op de ruit blijven liggen en delen niet. De delen die ik op een eerder foto heb aangegeven, daar vormen geen druppels. En daar heb ik dus ook geen/minder last van.

Gisteren in de regen gereden 's avonds, bij het wissen (interval) zie je heel kort (1 sec) een licht waas (alleen op de delen, waarbij als de auto geparkeerd in de regen staat druppels vormen) en dan is het ook meteen weg.

Heb wel mijn ruiten eerder ooit gewaxed met Meg. DC step 3 wax. Misschien daardoor? Resten van waxen?
Gisteren de ruit weer van een laagje DC step 3 wax voorzien, probleem lijkt verholpen te zijn.
 
Als producent en verdeler van glasbehandelingsproducten kan ik je het volgende vertellen en aanraden;

Indien water op het glas op verschillende manieren reageert heeft dit inderdaad met de topologische structuur van het glas te maken. Ofwel is je glas bevuild of niet grondig gewaxt of gecoat.

De meest effectieve manier om dit probleem op te lossen is, om even voor mijn eigen product te praten Pro Vision Glass Scrub: een reinigingspasta waarmee je glas tot in de diepste porien mechanisch reinigt en de oppervlaktrespanning weghaalt zonder het glas te beschadigen of krassen te maken.

Dit product bevat microscopische korrels die je in staat stellen om de porien te reinigen zodat er een 100 % glazen oppervlak achterblijft. Glass Scrub is een witte reinigingspasta, het product kan op glas aangebracht worden en met een vochtige doek of spons dien je het oppervlak zachtjes te masseren, zo duw je de korrels in het glas en wordt alles losgemaakt. Vervolgens spoel je het oppervlak grondig en heb je de properste ruit die je je maar kan inbeelden.

Een alternatief, is een gewone witte tandpasta gebruiken, deze met een zachte doek of spons inmasseren (niet te hard!) waardoor je ook mechanisch de ruit reinigt.

Je ruit zal nog nooit zo proper geweest zijn waardoor dit de ideale ondergrond biedt om opnieuw een coating of wax aan te brengen.
 
En als de vervuiling nu aan de binnenkant van de ruit zit ?
Ik kan moeilijk de tuinslang aan de binnenzijde erop zetten :weetniet

Gr. Arjan
 
Erweet zei:
Als producent en verdeler van glasbehandelingsproducten kan ik je het volgende vertellen en aanraden;

Indien water op het glas op verschillende manieren reageert heeft dit inderdaad met de topologische structuur van het glas te maken. Ofwel is je glas bevuild of niet grondig gewaxt of gecoat.

De meest effectieve manier om dit probleem op te lossen is, om even voor mijn eigen product te praten Pro Vision Glass Scrub: een reinigingspasta waarmee je glas tot in de diepste porien mechanisch reinigt en de oppervlaktrespanning weghaalt zonder het glas te beschadigen of krassen te maken.

Dit product bevat microscopische korrels die je in staat stellen om de porien te reinigen zodat er een 100 % glazen oppervlak achterblijft. Glass Scrub is een witte reinigingspasta, het product kan op glas aangebracht worden en met een vochtige doek of spons dien je het oppervlak zachtjes te masseren, zo duw je de korrels in het glas en wordt alles losgemaakt. Vervolgens spoel je het oppervlak grondig en heb je de properste ruit die je je maar kan inbeelden.

Een alternatief, is een gewone witte tandpasta gebruiken, deze met een zachte doek of spons inmasseren (niet te hard!) waardoor je ook mechanisch de ruit reinigt.

Je ruit zal nog nooit zo proper geweest zijn waardoor dit de ideale ondergrond biedt om opnieuw een coating of wax aan te brengen.

Ik heb de Glass Scrub getest op mijn glazen douchedeur:

Elke keer deze hoeveelheid gebruikt:
IMG_2695-border.jpg


Verspreid over een klein oppervlak:
IMG_2696-border.jpg


Daarna flink ingewerkt en 3 applicaties waren nodig. De kalkvlekken waren echt zeer ernstig zoals te zien op de foto's.

Voor:
IMG_2698-border.jpg

IMG_2700-border.jpg

IMG_2704-border.jpg


Na: 8-())
IMG_2697-border.jpg

IMG_2701-border.jpg

IMG_2702-border.jpg

IMG_2705-border.jpg


De vegen die je ziet zijn nog restanten Glass Scub.
Echt goed spul maar het gaat niet vanzelf, je moet wel flink je best doen. Nu waren deze kalkvlekken niet van gisteren en veel erger dan menig auto ruit.
 
Ik heb aan de binnenkant van onze autoruit ook last van aanslag.

Je ken het het beste zien als de zon er vol opstaan, het is dan net of er van links naar rechts een baan loopt waar wat nevel oid inzit.
Zelf vermoed ik dat de vorige eigenaar een keertje tijdens het schoonmaken een baan is vergeten waardoor het nu is ingebrand oid.

Heb al verschillende dingen geprobeerd :
- Glas polish (mr yoko nog wat)
- Fast Glass polish van AutoGlym
- Glassex
- NXT Glas Cleaner

Iemand anders nog een idee ?

Gr. Arjan