• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit niet schoon te krijgen. Met foto's.

Arjan

Heb je al eens Spray & Wipe geprobeerd?

Ik heb dat zelf een aantal weken geleden eens geprobeerd aan de binnenkant van de ramen (in plaats van de NXT Glass Cleaner) en ik was stomverbaasd over hoeveel aanslag ik van de ramen haalde. Voor mijn gevoel veel meer (en gemakkelijker) dan met de NXT Glass Cleaner.

En helpt het niet op de ramen, dan kun je het gewoon op alle andere delen van je auto gebruiken.:ja
 
ik had ook last van aanslag op men ruiten. Maar de autoglym fast glass polis icm met de witte lc-pad en een g220/dap en de vlekken verdwenen zonder enige moeite!
Miss heb je als je het met de hand doet gewoon niet genoeg kracht om het proper te krijgen.
 
Dibbuz, op de easterwood meeting vorige week heb je een stukje van mijn voorruit gedaan met glass scrub ivm. de witte waas op de twingo.

Na weekje ziet het er nog steeds prima uit, dus....... Wanneer komt het in de shop?

voorruit-1.JPG
 
Morgen gelijk even met Tim overleggen, bedankt voor de update!
 
Ik meen ook te hebben gehoord of gelezen ergens dat Tim het ook over Prof. pol. van Poorboys had en dat dit ook zeker geschikt is voor glas.

zie omschrijving:

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige polish die beschikbaar is. Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.

• Bevat geen wax
• Bevat geen siliconen
• Bevat geen UV bescherming
• Veilig voor blanke lakken
• Voor een ultiem heldere afwerking
• Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
• Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
• Geschikt voor metaal
• Geschikt voor chroom
• Geschikt voor plastic
• Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
• Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
• Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
• Maakt zo goed als een einde aan waterkringen
 
Prof Polish is te zwak er voor.

SSR1 op een oranje hand pad of als je met de dap er op gaat een witte
 
Prof. Polish is niet in die mate zwak in vergelijking tot de SSR serie. Het verschil tussen deze is dat bij de SSR mede de pad en de korrel de slijpgraad bepalen, bij Prof. Polish wordt deze bepaald door de pad die je gebruikt. Met de Prof. Polish kan je resultaten bereiken die je eigenlijk niet verwacht, vele gebruiken hem ook enkel als finish icm een light green of zwarte pad, terwijl hij meer kanten op kan.
 
Ik heb ook wel eens ergens gelezen, dat je siliconen remover kunt gebruiken als je aanslag niet van je ramen kunt krijgen. Ik weet alleen niet meer waar? Als ik met een vochtige doek over de vooruit ga, zie ik de prijs er o.a. nog opstaan. Alleen ik weet niet of het kwaad kan voor getinte ramen (vanuit de fabriek)?
 
thomas199023 zei:
Misschien dat dit werkt? KLIK heb er op het forum al verscheidene goede dingen over gehoord.... en het is niet duur....

Heb me de clearvue glass polish van de gewaxte schildpad ook ooit aangeschaft en dit is idd goed spul.
Maar tegenwoordig ga ik, na het afdrogen van de wagen, nog ff na met Spray & Wipe. 'k Ga dan ook ff mee over de vensters en meer moet dat niet zijn. Vensters zijn netjes én zonder strepen.
 
Misschien te simpel gedacht maar probeer eens met dc paint cleaner... Die is eigenlijk best agressief heb ik al gemerkt. En daarna uiteraard rainX. Wie niet waagd... ;)
 
ik maak al lang ruiten schoon met Meguiars M4, laatst ook een klant met strepen en vlekken op de ramen zowel binnen áls buitenzijde.
van alles ale geprobeerd door de klant zoals thinner, wasbenzine, spiritus, glasreiniger, dasty.....

Meguiars M4 met twee vingers in mijn neus, ramen kraakhelder. ;)

zie topic
http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=4930
 
gezien glas veel harder is dan lak kan je het geheel ook met een willekeurig ander polijstmiddel gaan aanpakken.
Maar hoe dan ook, die ProVision bende werkt retegoed, dat is een feit !
 
mk-us zei:
gezien glas veel harder is dan lak kan je het geheel ook met een willekeurig ander polijstmiddel gaan aanpakken.

da's dus een misverstand, lees dat topic maar eens door op dat amerikaanse meguiars-forum.
heb het zelf al eens getest en met m85 om maar eens wat te noemen gaat het lang niet zo goed als de M4, het is een compound van een heel andere categorie en samenstelling


mk-us zei:
Maar hoe dan ook, die ProVision bende werkt retegoed, dat is een feit !

ken ik niet maar ga dat zeker eens proberen, al is het maar om het verschil te zien.
 
:s Ik heb stripper "no rinse no scrub" gebruikt met zachte schuurspons aanbrengen en niet te veel druppelen (rubberen handschoenen gebruiken) lang laten in werken (10 minuten) daarna met papieren doek afnemen of ruimwater spoelen. dit werkte bij mij, daarna ruitenwisser vervangen..:eyes: